Фрагмент уроку природознавства та екології
з використання технології
критичного мислення
« 6 мислячих капелюшків де Боно…»
Авторська розробка
вчителя початкових класів
Вороновицької СЗШ І – ІІІ ст.№1
Ременяк Антоніни Миколаївни
Хід майстер-класу
колір чистоти, правди, збір інформації.
Перегляд презентації «Вода. Використання води людиною. Охорона води»
Робота в групах:
1 група бере жовтий капелюх, колір сонця, переваги, позитивності і готує повідомлення
2 група бере чорний капелюх, колір, що допомагає побачити негативне, шкідливе
Презентація роботи в групах
А тепер візьмемо синій капелюх – колір розмислів, знань і зробимо і зробимо висновки.
Шляхи боротьби з руйнівною роботою води в природі.
Зелений капелюх: колір життя, нових ідей, досліджень.
Метод розвитку творчої уяви « Емпатія » (перевтілення)
Гра «Екологічна павутинка»
Учні стають у коло, вчитель тримаю в руках клубок ниток і розпочинає гру: «Я, людина, мені потрібна вода» (далі по черзі)
«Вода необхідна всім, але хочу напоїти ромашку….»
«Ромашка любить воду, а красу віддає людині…»
«Людина любить сонце…»
«На сонці гріються жабки..»
«Жабки люблять воду…»
«У воді живуть риби…»
«Риби дихають повітрям…»
«Повітря потрібно всім…!» (клубок мандрує від гравця до гравця поки всі не будуть пов’язані ниткою)
Дерева і трави, квіти і птахи, риби і звіті та сама людина – всі разом на планеті дуже потрібні один одному.
У воду потраплять отрутохімікати ?
(про порушення рівноваги внаслідок діяльності людини)
Емоції, відчуття
ВОДА – ЦЕ ЖИТТЯ!