Майстер-клас "Активізація навчальної діяльності учнів на уроках математики"

Про матеріал
Майстер-клас "Активізація навчальної діяльності учнів на уроках математики"
Перегляд файлу

 Доброго дня!

 Рада вітати вас у нашій школі і на моєму майстер-класі.

 Проблемна тема над якою я працюю «Активізація навчальної діяльності учнів на уроках математики». Девізом нашого заходу я вибрала вислів Конфуція:

 

 В сьогоднішніх умовах нашій державі потрібні не просто знаючі кваліфіковані робітники, а люди творчого складу, ініціативні, здатні ефективно працювати, розвивати науку і техніку. Тому ми, вчителі, повинні орієнтувати навчання на:

  • Життєві проблеми та інтереси того, хто вчиться;
  • Навчати практично використовувати набуті знання;
  • Розвивати розумові здібності, уяву, пам’ять, увагу, логічне мислення.

Кожна людина надає перевагу власному способу навчання завдяки якому засвоює інформацію краще, повною мірою і при цьому відчуває себе комфортно.

 Для того, щоб задіяти всі способи засвоєння інформації необхідно:

  • Проілюструвати матеріал, як символами так і образами;
  • Озвучити матеріал, як словами так і звуками;
  • Задіяти почуття і пальці рук;
  • Дати можливість конспектувати і малювати;
  • Задіяти м’язи, дати можливість рухатись.

В той же час ці прийоми мають бути більш-менш рівнозначними за кінцевим результатом.

Перед нами, вчителями загальноосвітніх шкіл гостро стоїть проблема:

Як зробити так, щоб дитина, навіть посередня, зрозуміла і полюбила наш предмет, з радістю ішла на урок та із задоволенням розв’язувала запропоновані задачі.

Математика – це предмет при вивченні якого виховується культура мислення людини. Кожен вчитель мріє мати учнів, які вміють швидко робити обчислення. Звичайно на початку уроку, для включення дітей у роботу, або в кінці уроку, роблячи підсумок, робимо усне обчислення. Для цього я часто використовую карти із завданнями за принципом гри «Морський бій». Я називаю координати, а учні дають відповіді на завдання, що знаходиться під цими координатами. Іноді, учень давши відповідь на своє завдання, називає координати завдання для наступного учня. Так іде ланцюжок обчислень.

Перед вами є картки із завданнями. Зараз ми проведемо усне обчислення. Результати сьогоднішньої роботи ви будете заносити до карток самооцінки, які лежать перед вами. Кожен вид роботи оцінюємо відповідно  0-2 балів.

 

Усний рахунок

 

 

Для актуалізації знань, та повторення вивченого матеріалу іноді використовую одну із форм усних вправ «Вірю, не вірю..». завдяки їй в роботу включено все клас і є можливість оцінити знання всіх без винятку учнів. Оцінюється як знання теоретичного матеріалу, так і вміння застосовувати його до обчислень. Кожен блок усних вправ містить 12 тверджень, які можуть бути істинними чи хибними. Учні сприймають ці твердження на слух. Перед тим у зошитах вони записують послідовно числа від 1 до 12. Слухаючи твердження, школярі під кожним числом роблять помітку «+» або «-» залежно від того істинне твердження чи хибне. Оцінювати можна як усі, так і окремі роботи. У 5-6 класах учні можуть обмінюватись зошитами і перевіряти роботи своїх сусідів та ставити їм оцінки.

 Крім того, дані вправи можна використовувати як залік з певної теми. Також, їх можна використовувати як елемент гри або фізкультхвилинки. Сигналізувати про правильність твердження можна по-різному, наприклад: картками двох кольорів, оплесками та мовчанкою, вставанням та сидінням, підняттям та опусканням рук. Зараз ми проведемо усні вправи «Вірю, не вірю..»

  1. Середини сторін опуклого чотирикутника є вершинами паралелограма.
  2. Сума кутів опуклого десятикутника дорівнює 1800◦.
  3. Точку перетину бісектрис трикутника називають центром мас трикутника.
  4. Бісектриси кутів прямокутника, який не є квадратом, перетинаючись, утворюють квадрат.
  5. Площа квадрата, побудованого на гіпотенузі прямокутного трикутника, дорівнює сумі площ квадратів, побудованих на катетах – так Піфагор сформулював і довів відому теорему, названо його ім’ям.
  6. Фалес Мілетський передбачив сонячне затемнення.
  7. Відрізок можна поділити на три рівні частини за допомогою циркуля і лінійки.
  8. Якщо трапеція описана навколо кола, то суми її протилежних кутів рівні.
  9.  Катет прямокутного трикутника є середнім пропорційним висоти і проекції цього катета на гіпотенузу.
  10. Трикутник із сторонами 6,7 і 10 є прямокутним.
  11. Евклід для назви відрізка, що сполучає протилежні вершини чотирикутника, зокрема прямокутника, використовував термін «діаметр».
  12. «Наскільки є малою ця гробниця, настільки великою є слава цього царя астрономії в галузі зірок» - напис на гробниці Піфагора.

Перевірте правильність ваших відповідей, виставте у картку самооцінки свій бал, якщо високий рівень – 2 бали, середній та достатній рівні – 1 бал, початковий рівень – 0 балів.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

-

-

+

+

+

+

-

-

-

+

-

 

 Проблема оновлення змісту освіти вимагає пошуку нових форм і методів навчання.  одним із видів такої роботи є уроки «Просто неба», які називаються пленерними уроками.

 В освіті пленерний урок – це урок, проведення якого передбачається не в класі, а просто неба із залученням багатства довкілля в усіх його проявах для того, щоб учитися бачити, слухати і розуміти навколишній світ. Такі уроки проводяться без мобільних телефонів, гаджетів, комп’ютероної техніки, калькуляторів.

 Василь Олександрович Сухомлинський приділяв велике значення саме урокам розвитку мислення на природі. Педагог писав: «… шкільне навчання має один дуже серйозний недолік, а саме: з тієї хвилини, як дитина сіла за парту, ми класними стінами, дошкою, книгою, зошитом відгороджуємо її від того середовища, у якому відкрилось її перше джерело живої думки і живого слова, - від природи, від лісу і саду, від тихої діброви і зеленого лугу, від синього неба і вогняної квітки соняшника, від дзвінкого дзвіночка жайворонка і дзюрчання перших весняних струмочків…»

 Проведення пленерного уроку є досить ефективним для розвитку мислення, фантазії, розширення світогляду, ставлення до розумової праці та самого себе, позивного емоційного ставлення до процесу навчання. Це сприяє формуванню в учнів креативності, глобального мислення, розвитку пізнавальної, діяльнісної та інформаційної компетентностей. На пленерних уроках можна вдало пов’язати теорію з практикою та реальним життям. В цьому начальному році я проводила пленерний урок у 8 класі як підсумковий урок з теми «Чотирикутники». Під час підготовки до уроку я користувалася алгоритмом:

  1. Перед плануванням пленерного уроку вчитель повинен поставити собі запитання:

1)чого я хочу досягнути?

2)що для цього мені необхідно зробити?

3) як досягти цієї мети?

   2. Визначитися із :

 1) темою, метою уроку та очікуваними результатами;

 2) місцем проведення уроку (подвір’я школи чи парк, тощо);

 3) категорією задач, передбачених темою уроку, зміст яких відповідатиме                              місцю проведення уроку;

 4)послідовністю розв’язування задач на уроці;

 5) обладнанням необхідним для розв’язування задач (за винятком  мобільних телефонів, комп’ютерної техніки).

3. Розробити «Банк» задач, попередньо виконавши необхідні вимірювання та обчислення. Складені задачі перевірити на відповідність знанням і вмінням учнів щодо вікової категорії. За необхідності внести корективи.

4. Продумати:

 1) які завдання необхідні для актуалізації опорних знань учнів;

 2) як підбити підсумки уроку (рефлексія).

5. Сформувати план-конспект уроку та індивідуальні робочі зошити учнів, у яких навести опорний теоретичний матеріал (формули, схеми тощо), умови задач та виділити місця для їх розв’язання.

6. Вдало провести урок.

 Перед вами є робочий зошит учня з яким ми зараз попрацюємо.

 

 

 Оцініть свою роботу в 0-2 бали.

Для відпочинку та розвантаження учнів під час уроку використовую ребуси, логічні вправи, задачі на винахідливість.

 

 

 

 Оцініть свою роботу в 0-2 бали.

 Найцікавішою темою учнів 6 класу, а то і всього шкільного курсу математики є тема «Координатна площина». При вивчені цієї теми учні не виконують обчислень, не розв’язують задач, а за допомогою побудови точок на координатній площині отримують зображення різних фігур, розшифровують як окремі слова так і цілі вирази. Виконаємо деякі з цих завдань.

 Задача 1. Розшифруйте імена відомих учених. Що їх об’єднує?

 

 Задача 2. Розшифруйте запис за допомогою таблиці.

 

 Задача 3. Виконайте побудову свого зодіакального сузір’я. за точками, які сполучіть послідовно. (Увага! Крайні точки різних груп між собою не сполучати)

 

Не забудьте оцінити свою роботу 0-2 бали.

 

При закріпленні вивченого матеріалу ефкек5тивним є метод «Знайди помилку».

Візьміть свої приклади і знайдіть помилки.

 

Оцініть себе, і виставте собі загальну оцінку за урок.

 Сьогодні ми з вами розглянули лише кілька способів активізації навчальної діяльності учнів на уроках математики. Ці види діяльності можна використати також при вивчені інших шкільних предметів. Способів зробити урок цікавим, нестандартним є дуже багато. Під час уроку можна використовувати елементи гри, змагання, дослідження. Можна використати різні форми проведення уроків: урок-подорож, урок-змагання, інтегрований урок, урок- гра та багато іншого. Із стрімким розвитком технологій для активізації діяльності учнів на уроках можна використовувати різні види ІКТ.

В кожному випадку ми повинні враховувати вік учнів, рівень їх знань і вмінь. Для вдалого застосування всіх форм і методів необхідні бажання, натхнення і фантазія вчителя.

 вас хочу попросити продовжити речення:

Сьогодні на майстер-класі я….

Закінчити нашу зустріч хочу словами:

 Зібратись разом – це початок

 Трудитись разом – це прогрес

 А працювати разом – це успіх.

 

 

docx
Додав(-ла)
Стрілець Віра
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
5 травня 2021
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку