Майстер-клас допоможе з'ясувати, як сучасні технології впливають на демократичні процеси у НУШ, спробувати переосмислити засади менеджменту у школі, розвивати у школярів навички критичного мислення та формувати у них демократичні цінності.
Майстер-клас для учнів 11 класу на тему: «Використання інструментів е-демократії в контексті нової української школи: як інновації у навчанні сприяють залученості та доброчесності?»
Мета: з’ясувати, як сучасні технології впливають на демократичні процеси у НУШ, спробувати переосмислити засади менеджменту у школі, розвивати у школярів навички критичного мислення, формувати демократичні цінності.
Форма: онлайн, майстер-клас.
Обладнання: мультимедійна презентація, відеоролики, скріншоти з е-журналів та газет, програмне забезпечення Kahoot https://kahoot.it (елементи е-голосування).
Хід онлайн-заходу
І. Повідомлення теми і мети онлайн-заходу Українська е-демократія у міжнародних рейтингах
Барометр відкритих даних (2017):
44 місце зі 115 країн (поруч з Естонією)
36 бали зі 100 максимально можливих
Готовність - 55, втілення - 35, вплив - 19
Індекс е-участі Організації Об’єднаних Націй (2018):
75 місце зі 193 країн
70% від максимуму – високе значення (так само, як в Ісландії)
Е-інформування - 63%, е-консультування - 65%, е-прийняття рішень 82%
Індикатори урядування Світового Банку (2017):
Голос і підзвітність – 47 процентіль (гірше, ніж у 53% країн,
у тому числі Колумбії та Папуа нової Гвінеї)
Верховенство права – 25 (гірше, ніж у 75% країн, Ірану й Косово)
Контроль корупції - 22 (гірше, ніж у 78% країн, Гондурасу і Панами)
Успішні форми е-демократії в Україні (за складовими)
Прозорість
Вже відкриті більше 9000 наборів публічних даних (Кабмін 2019)
Громадський бюджет / бюджет участі діє дає можливість місцевим мешканцям більш ніж 150 громад долучитися до всіх етапів розвитку громади – від обговорення проблем
і подачі проектів до голосування за проекти та відстеження їх співвиконання
Онлайн-платформа «Доступ до правди» (2019) дає можливість надіслати запит до 1526 розпорядників публічної інформації, відстежити вчасність та успішність відповіді, та
отримати допомогу в оскарженні
Відкритий університет Майдану online (2019) – 8 курсів, Prometheus
(2019) – 8 курсів,
Skills Academy (2019) – 5 курсів (про е-демократію)
ІІ. Основна частина
Вправа 1 для учнів
(на самостійне опрацювання)
Знайдіть:
Український та іноземний успішні кейси е-демократії З’ясуйте:
● Як вони функціонують?
● Яким складовим е-демократії вони відповідають?
● Які інструменти е-демократії вони використовують?
● На яких етапах творення публічної політики?
● Скільки людей ним користується?
● Як і чому вони впливають на публічну політику?
Опублікуйте:
Описи цих кейсів у своєму блозі або на сторінці у соціальній мережі Зробіть репост у Фейсбук-групу школи
Вправа 2 для учнів
(на самостійне опрацювання)
Який з інструментів е-демократії (Е-ПЕТИЦІЇ, Е-ЗВЕРНЕННЯ, БЮДЖЕТИ УЧАСТІ, Е-КОНСУЛЬТАЦІЇ та ін. ) найкраще змінює патерналістську свідомість на відповідальну, самоврядну? Назвати 3-5 ключових аргументів.
Вправа 3 для учнів
(на самостійне опрацювання)
Спробуйте знайти офіційний веб-сайт розпорядника (органу державної влади або місцевого самоврядування) у якого Ви б хотіли дізнатися інформацію.
2. На офіційному веб-сайті знайдіть розділ «Доступ до публічноїінформації» і контакти для прийому запитів на доступ до публічної інформації.
3. Надішліть запит на електронну скриньку розпорядника. Будь ласка,правильно формулюйте питання у запиті на доступ до інформації. Пам’ятайте, що Ви просите надати готову та доступну в розпорядника інформацію (текст рішення, положення, регламент наказ, тощо). Не забудьте вказати прізвище ім’я та по-батькові та дату надсилання запиту.
ІІІ. Підсумок
Література з тематики е-демократії (в Україні)
Детальніше про е-демократію в Україні ви можете почитати тут:
База знань https://cid.center/knowledge_base/ Аналітичні записки з ефективного е-урядування EGAP http://egap.in.ua/natsionalna-polityka
Звіти про Україну ініціативи «Партнерство «Відкритий уряд» https://www.opengovpartnership.org/members/ukraine/ Публікації на цю тему
https://sites.google.com/view/khutkyy/publications
Заключне слово вчителя. Оцініть майстер-клас за допомогою програми
Kahoot https://kahoot.it.
Дякую вам за співпрацю та залученість!