Майстер-клас для учнів 11 класу на тему: «Використання інструментів е-демократії в контексті НУШ: як інновації у навчанні сприяють залученості та доброчесності?

Про матеріал

Майстер-клас допоможе з'ясувати, як сучасні технології впливають на демократичні процеси у НУШ, спробувати переосмислити засади менеджменту у школі, розвивати у школярів навички критичного мислення та формувати у них демократичні цінності.

Перегляд файлу

Майстер-клас для учнів 11 класу на тему: «Використання інструментів е-демократії в контексті нової української школи: як інновації у навчанні сприяють залученості та доброчесності?»

Мета: з’ясувати, як сучасні технології впливають на демократичні процеси у НУШ, спробувати переосмислити засади менеджменту у школі, розвивати у школярів навички критичного мислення, формувати демократичні цінності.

Форма: онлайн, майстер-клас.

Обладнання: мультимедійна презентація, відеоролики, скріншоти з е-журналів та газет, програмне забезпечення Kahoot https://kahoot.it (елементи е-голосування).

Хід онлайн-заходу

І. Повідомлення теми і мети онлайн-заходу Українська е-демократія у міжнародних рейтингах

Барометр відкритих даних (2017):

44 місце зі 115 країн (поруч з Естонією)

36 бали зі 100 максимально можливих

Готовність - 55, втілення - 35, вплив - 19

Індекс е-участі Організації Об’єднаних Націй (2018):

75 місце зі 193 країн

70% від максимуму – високе значення (так само, як в Ісландії)

Е-інформування - 63%, е-консультування - 65%, е-прийняття рішень 82%

Індикатори урядування Світового Банку (2017):

Голос і підзвітність – 47 процентіль (гірше, ніж у 53% країн,

у тому числі Колумбії та Папуа нової Гвінеї)

Верховенство права – 25 (гірше, ніж у 75% країн, Ірану й Косово)

Контроль корупції - 22 (гірше, ніж у 78% країн, Гондурасу і Панами)

Успішні форми е-демократії в Україні (за складовими)

Прозорість

Вже відкриті більше 9000 наборів публічних даних (Кабмін 2019)

Участь

Громадський бюджет / бюджет участі діє дає можливість місцевим мешканцям більш ніж 150 громад долучитися до всіх етапів розвитку громади – від обговорення проблем

і         подачі        проектів     до      голосування        за      проекти      та відстеження         їх співвиконання

Підзвітність

Онлайн-платформа «Доступ до правди» (2019) дає можливість надіслати запит до 1526 розпорядників публічної інформації, відстежити вчасність та успішність відповіді, та

отримати допомогу в оскарженні

Громадянська освіта

Відкритий університет Майдану online (2019) – 8 курсів, Prometheus

(2019) – 8 курсів,

Skills Academy (2019) – 5 курсів (про е-демократію)

ІІ. Основна частина

Вправа 1 для учнів

(на самостійне опрацювання)

Знайдіть:

Український та іноземний успішні кейси е-демократії З’ясуйте:

      Як вони функціонують?

      Яким складовим е-демократії вони відповідають?

      Які інструменти е-демократії вони використовують?

      На яких етапах творення публічної політики?

      Скільки людей ним користується?

      Як і чому вони впливають на публічну політику?

Опублікуйте:

Описи цих кейсів у своєму блозі або на сторінці у соціальній мережі Зробіть репост у Фейсбук-групу школи

Вправа 2 для учнів

(на самостійне опрацювання)

Який з інструментів е-демократії (Е-ПЕТИЦІЇ, Е-ЗВЕРНЕННЯ, БЮДЖЕТИ УЧАСТІ, Е-КОНСУЛЬТАЦІЇ та ін. ) найкраще змінює патерналістську свідомість на відповідальну, самоврядну? Назвати 3-5 ключових аргументів.

Вправа 3 для учнів

(на самостійне опрацювання)

Спробуйте знайти офіційний веб-сайт розпорядника (органу державної влади або місцевого самоврядування) у якого Ви б хотіли дізнатися інформацію.

2.                 На офіційному веб-сайті знайдіть розділ «Доступ до публічноїінформації» і контакти для прийому запитів на доступ до публічної інформації.

3.                 Надішліть запит на електронну скриньку розпорядника. Будь ласка,правильно формулюйте питання у запиті на доступ до інформації. Пам’ятайте, що Ви просите надати готову та доступну в розпорядника інформацію (текст рішення, положення, регламент наказ, тощо). Не забудьте вказати прізвище ім’я та по-батькові та дату надсилання запиту.

ІІІ. Підсумок

Література з тематики е-демократії (в Україні)

Детальніше про е-демократію в Україні ви можете почитати тут:

База знань https://cid.center/knowledge_base/ Аналітичні записки з ефективного е-урядування EGAP http://egap.in.ua/natsionalna-polityka

Звіти про Україну ініціативи «Партнерство «Відкритий уряд» https://www.opengovpartnership.org/members/ukraine/ Публікації на цю тему

https://sites.google.com/view/khutkyy/publications

Заключне слово вчителя. Оцініть майстер-клас за допомогою програми

Kahoot https://kahoot.it.

Дякую вам за співпрацю та залученість!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Смілянець Олександра
    Інноваційний матеріал, на мою думку! Дякую авторці за актуалізацію дуже важливої теми!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
19 березня 2022
Переглядів
224
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку