Практичне використання методів та прийомів на етапі планування проекту Робота в групах Дидактична гра “Історична головоломка” Відео-загадка “Невідома постать” “Цитата дня” Міні-проект “Грань історичної постаті” “Ярмарок історичних фактів” “Історична розминка” Робота з писемними, візуальними, відео джерелами Завдання майстер-класу Продемонструвати шляхи реалізації проблемної теми - досвід використання проектних технологій на уроках історії Продемонструвати практичні навики з формування на уроках ряду предметних компетентностей на прикладі вивчення постаті Данила Галицького.
Цитата 1. «Визнання досягається лише тоді, коли особистість стає виразником інтересів нації в цілому, народу, людства” (Л. Губерський) Цитата 2. "Не ідея, не мрія, але таємниче Велика Людина стоїть тут, як і скрізь на поворотному пункті історії“ (А. Юліхер) Цитата 2. ” Вирішальна роль в історії належить героєві, а їм треба "називати людину, що захоплюються своїм прикладом масу на хороше або погане, шляхетне або підле, розумне або безглузде “ (Михайлівський) Формування груп
Робота в групах “Міні-проекти” Визначення теми та проблемних питань досліджень (для груп) Опрацювати писемні історичні джерела (уривки з літопису, наукової праці та художнього твору), візуальні джерела. Визначити, про яку з граней Данила Галицького як історичної постаті, розповідають ці документи: державний діяч дипломат військовий стратег Назвати факти, які дізналися про Данила Галицького. Визначити проблемні питання, які має намір оцінити група.
Данило Галицький – державний діяч “Галицька православна митрополія”, “Будівництво міст та фортець”, “Військова реформа”, розвиток торгівлі, ремісники-колоністи, формування шляхти Данило Галицький – дипломат “Поїздка до Золотої Орди”, “Коронація Данила” , “Спроба органіації Хрестового походу” Данило Галицький – військовий стратег “Битва під Ярославлем” “Битва під Дорогичином”, війни з Литвою, Польщею, Угорщиною, боротьба за Австрію “Ярмарок історичних фактів”
Паспорт проекту Назва “Данило Галицький – одна з найвідоміших відома постатей в історії України”. Тип проекту: навчально-дослідницький, творчий. Термін реалізації: короткотривалий (два тижні) Учасники проекту: учитель історії, учні 7 класу. Головний інформаційний ресурс: блог учителя (http://stankooksana.blogspot.com/p/blog-page_34.html, сторінка “Проекти”)
Монголо-татари перемогли руських князів на Калці у війні із славним Мстиславом Романовичем. Вони зруйнували Київ у боротьбі з воєводою Дмитро. По дорозі несли смерть і руїну – страшне іго. А руські князі, у підкорених землях, могли княжити тільки тоді, коли правителі Золотої Орди давали їм на це дозвіл. Такий дозвіл від хана Батия отримав і наш герой проекту – Данило Галицький . Як називалася така грамота хана на князювання?
Ці військово-релігійні заходи західно-європейського лицарства до країн Близького Сходу здійснювалися під гаслом боротьби за визволення Гробу Господнього та Святої Землі від «невірних». В них брали участь феодали, міщани, селяни, купці, навіть діти. Протягом майже двох століть, європейські християни здійснювали ці акції. Благословляв їх на битви Папа Римський. Наш герой проекту - Данило Галицький закликав папу Інокентія IV та європейських монархів організувати таку акцію проти страшного ворога Європи – монголо-татар. Як називалися такі військові заходи?
Їх почали називати так, бо у старослов’янській мові слово “бой” означало перший. У тюрків “бояр” – багатий муж. Вони багато дошкуляли галицьким князям, часто зраджували свою державу і запрошували на престол чужинців. Від їх свавілля поневірявся у дитинстві і наш герой проекту – Данило Галицький. Тому і почав підтримувати бідніших від них – шляхтичів. Як називалася така панівна верства у феодальному суспільстві Русі?
Вибираємо форму презентації проекту Історична газета, плакат Радіо-передача Творча презентація в Power Point чи відео-презентація Буклет Стаття у газеті, на сайті школи, на блозі Історична вистава (на основі твору І. Франка “Захар Беркут”) Тематичний блог Коллаж з коментарями Свій варіант Порівняльна таблиця “Роман – Данило Галицький” Створення історична карти про подвиги Данила Галицького
Наступні етапи проекту Робота в групах Завдання проектної діяльності – домашнє завдання Скласти план дій (розподілити обов’язки у групах) Збір інформації. Дослідження теми. - зібрати інформацію, узагальнити, вивчити тему знайти відповіді на проблемні запитання Аналіз, узагальнення. Презентація результатів. Підведення підсумків, оцінювання.
Використані джерела Чорна В.. Метод проектів на уроках історії Баханов К., Нищета В. Життєтворчі проекти в навчанні історії України. Мирошниченко О.В.. Організація проектної діяльності учнів на уроках історії.-2009. Брикова О., Громова Г. Інструмент для нагляду. Моніторинг проектної діяльності в навчальному процесі.-20005.-с.23-25 О.В.Тулупова , Н.В.Орлова .Психолого – педагогічні умови формування проектної діяльності школярів. -2007.-№4. –С,37-38 4 Ж.Г.Бабенко. Використання методу проектів при викладанні історії в сучасній школі . -2005.-№3. – С,34-36. Г.Ісаєва . Метод проектів – ефективна технологія навчання .- 2005. -№9-10.-С.7 Г. К. Селевко. Енциклопедія навчальних технологій : В 2-х т. – М.-20006.-Т.1 .-С.25 Мокроуз О. П. "Інноваційні технології на уроках історії" - Х: Вид. група "Основа", 2005 р. Морчун І. М. "Учитель року 2005. Досвід кращих". - Х: Вид. група "Основа", 2005 р. http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/41269/ http://www.history.org.ua http://www.hist.msu.ru/ER/index.html http:// ukrhistory.narod.ru/.