Привернути увагу учнів до глобальної проблеми твердих побутових відходів; проінформувати про можливість вторинного використання сміття та продемонструвати можливі для цього варіанти; збір та обробка інформації про проблеми утилізації сміття в Україні; формування активної соціальної позиції; виховання екологічної культури особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю.
Участь у майстер-класі змусить замислитись над тим, як можна зменшити свій екологічний слід та спробувати перетворити побутові відходи у творчу діяльність.
Липівська загальноосвітня школа I-III ступенів
Тростянецької ОТГ
Майстер - клас екологічного спрямування “Нове життя старим речам”
6 клас
Підготувала
вчитель трудового навчання
Метліна Оксана Вікторівна
Майстер- клас екологічного спрямування “Нове життя старим речам”.
Мета: привернути увагу учнів до глобальної проблеми твердих побутових відходів; проінформувати про можливість вторинного використання сміття та продемонструвати можливі для цього варіанти; збір та обробка інформації про проблеми утилізації сміття в Україні; формування активної соціальної позиції; виховання екологічної культури особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю.
Форма проведення: майстер-клас.
Наочні матеріали та обладнання: презентація «Нове життя старим речам», виставка літератури за темою, довідкові видання, учнівські роботи , одноразовий стаканчик, степлер, картон, ножиці.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Вчитель
Довкілля — це природний капітал,
Без нього людство жде загибель і провал.
Слід повернутися обличчям до проблеми
І не лише писати про красу поеми,
А зберегти, примножити природу,
Для нас і для майбутнього народу.
Сьогодні однією з актуальних проблем людства є проблема сміття, яке забруднює навколишнє середовище.
Ця проблема стосується кожної людини планети. Існує такий вислів: «Дорога цивілізації вимощена сміттям». Дійсно, чим далі розвивається цивілізація, тим більший екологічний слід залишає за собою кожна людина.
Отже, наш майстер-клас «Нове життя старим речам», присвячений проблемі сміття, а саме: раціональному поводженню з побутовими відходами.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Високий рівень індустріалізації, необдумане і нераціональне використання природних ресурсів призводить до погіршення екологічної ситуації в різних країнах, в тому числі і в Україні.
Хочу навести факти:
8. В середньому на кожного жителя землі накопичується близько тонни відходів, а це, не мало й не багато-близько 5-ти мільярдів тонн.
9.В європейських країнах виробництво торбинок з пластику вже заборонено або ж вони підлягають високому оподаткуванню.
10.Багато країн світу заборонили виробництво і використання пластикових пакетів або близькі до цього. В Україні поліетиленові торбинки заборонені лише в Новомосковську Дніпропетровської області.
11 На нашу думку, проблеми зі сміттям в Україні є результатом:
12. Європа на захист навколишнього середовища стала десятиліттями раніше. Вирішення проблеми просте - навіщо викидати речі, які не розкладатимуться роками, коли їх можна використати вже сьогодні.
Який висновок можна зробити, прослухавши цю інформацію?
ІV. Постановка практичного завдання.
Слово вчителя
Ми не можемо вирішити глобальної проблеми самотужки, але кожен із нас може надати старим речам друге життя.
(Презентація «Нове життя старим речам»)
Сьогодні, на нашому майстер-класі, ми з вами будемо виготовляти корзинку під пасхальне яйце.
Технологія виготовлення корзинки під пасхальне яйце
Для роботи потрібні: одноразові стаканчики, степлер, ножиці.
1.Розрізаємо стаканчик на смужки шириною близько 1 сантиметр. Починаємо від верхнього краю, не дорізаємо до денця теж 1-1,5 сантиметра. Так як стаканчик розширюється до верху, то і смужки вгорі повинні бути трохи ширше, ніж внизу.
2.Починаємо «заплітати» смужки у кошик, для цього вивертаємо одну смугу назовні і через одну смужку закріплюємо за край третьої.
3.Продовжуємо переплітати до тих пір поки не закінчуться смужки. Степлером закріплюємо останню смужку.
4. Корзинка готова.
V. Виконання практичного завдання
Демонстрація виконання практичного завдання вчителем.
Учитель допомагає учням практичними порадами.
Виставка досягнень.
Ось такими цікавими креативними виробами ми прикрасимо святковий стіл.
Вчитель
Під час роботи над проектом у нас виникло бажання внести пропозиції до плану виховної роботи школи. Пропонуємо такі пропозиції:
Ми знаємо, що серед учнів, вчителів та батьків є багато творчих людей , які обов’язково приєднаються до вирішення екологічних питань також і в такий спосіб та візьмуть участь у цьому конкурсі.
VІ. Висновки
Отже, зробимо висновок, що дала нам участь у даному мастер- класі?
Участь у проекті змусила замислитись над тим, як можна зменшити свій екологічний слід та спробувати перетворити відходи у творчий процес. Якщо кожен замислиться над власною відповідальністю за екологічну ситуацію в країні,то забруднення природи зменшиться бодай на трішки.