Майстер-клас "Формування читацької компетентності школярів "

Про матеріал
З початком педагогічної діяльності я зіткнулася з тим, що діти не вміють читати. Сучасні школярі легше орієнтуються в коп’ютері, аніж у текстовому форматі. Однак, навички читання залишаються актуальними, адже досі більшість інформації в соціальних мережа або текстова, або супроводжується текстом. Якщо запитати учня, чи вміє він читати, це викличе здивування з його боку. Але йдеться не про вміння складати літери в слова і відтворювати їх, а про розуміння та взаємодію з текстом. Саме вирішенню проблеми читання і присвячений даний майстер-клас, на матеріалі новели "Чоботи" Н.Баклай.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування діалогічної взаємодії учнів з текстом (на матеріалі новели Наталії Баклай «Чоботи»)Підготувала вчитель української мови та літератури. Водянобалківської ЗОШ І-ІІІст. Матюшко О. О. Майстер-клас

Номер слайду 2

Актуальність теми. Читання – це найважливіший інструмент навчання та джерело багатого духовного життя. В. Сухомлинський

Номер слайду 3

Навчитися читати. Людина, для якої книжка уже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою, спустошеною. В. Сухомлинський 

Номер слайду 4

Новела – за обсягом т твір з напруженим сюжетом і , часто т фіналом.невеликийпрозовийнесподіванимтрагічним. Втрачена інформація. Відновіть текст визначення

Номер слайду 5

Робота в групах

Номер слайду 6

Правила роботи в малих групах. Починайте висловлюватися спершу за бажанням, а потім — по черзі. Дотримуйтеся правил активного слу­хання. Головне - не переривайте один одного. Обговорюйте ідеї, а не учасників, які вис­ловили цю ідею. Утримуйтесь від оцінок та образ учас­ників групи. Намагайтеся дійти спільної думки, хоча подеколи у когось з членів групи може бути особлива думка. Пам’ятайте: вона має право на існування.

Номер слайду 7

Спрогнозувати зміст тексту за його назвою. Новела «Чоботи»

Номер слайду 8

Спрогнозувати зміст тексту за ілюстраціями

Номер слайду 9

Спрогнозувати зміст тексту за ключовими словами. Незаконно народжена дочка. Останній вибух. Бій. Солдат. Драні калошіЖадоба. Комсомолець. Грішна. Кара Божа. Яхта. Лист

Номер слайду 10

Спрогнозувати зміст тексту за прислів’ями. Як війна шаленіє, то закон німіє. Кому війна, а кому мати рідна. Що з бою взято, то свято. Веселе горе – солдатське життя. Що на людях видно, то й собі жадно. За копійку аж труситься. Скупому душа дешевше гроша.

Номер слайду 11

Посилання на текст. Ознайомтеся з текстом, письмово фіксуючи думки, що виникають. Письмове коментування тексту

Номер слайду 12

Які ваші враження від прочитаної новели?Які асоціації виникли під час читання?Запитання для всіх

Номер слайду 13

Група 1. Сформулюйте тему і головну думку новели. Над чим вона спонукає задуматися?Група 2. Якою ви уявили Улясю? Чи співпав образ Улясі із запропонованими ілюстраціями?Група 3. Доведіть, що твір «Чоботи» є новелою. Група 4. Знайдіть у творі речення, які підтверджують те, що Уляся шкодує про свій вчинок. Робота в групах

Номер слайду 14

Ілюстрації для групи 2

Номер слайду 15

«Кубування»Опиши. Засоціюй. Порівняй. Проаналізуй. Вислови аргументи «за» і «проти». Застосуй.

Номер слайду 16

Схарактеризуйте образ Улясі за допомогою кубування. Опиши. Уляся – головна героїня новели Н. Баклай «Чоботи». Засоціюй. Війна. Порівняй. Прожила життя, боячись людського осуду, як грішниця. Проаналізуй. Самотня, знедолена, жадібна. Аргументи «за». Жінка бідувала, тому і скоїла злочин. Аргументи «проти». Не можна красти у мертвих. Застосуй. Розкаяння.

Номер слайду 17

Пояснити символи твору{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Символи. Що означають?Чоботи. Славковина яхта. Рудий чоловік. Символ злочину, гріха, жадібності. Символ безперервності життя, нове покоління. Символ розриву сімейних зв’язків.

Номер слайду 18

Знайдіть у тексті фразеологізми. За гріш горобця в полі заганяєДьору дав. Жива копійка. Впасти від роботи. Тікати стрімголовкара Божа Вітром здуло. Очі аж горять

Номер слайду 19

З’єднайте фразеологізм з його значенням. За гріш горобця в полі заганяєДьору дати. Жива копійка. Впасти від роботи. Тікати стрімголовкара Божа Вітром здуло. Очі аж горять. Втекти, зникнути. Сильне бажання щось отримати. Незначний грошовий прибуток. Тяжко працювати. Горе, нещастя, напасть. Несподіване зникнення. Швидко. Жадібний

Номер слайду 20

Чи погоджуєшся ти з твердженням?“Лови помилку”1. Події у новелі відбуваються під час Першої світової війни. Другої світової війни 2. Уляся мала чоловіка і двоє дітей, тому й подалася на поле бою по чоботи. Була вдовою 3. Головній героїні під час війни було 42 роки. 25 років4. Жінка зняла чоботи із лейтенанта. Командира5. Події у творі відбуваються на Київщині. Село Підлісне на Полтавщині

Номер слайду 21

Із запропонованих проблем оберіть ті, які стосуються новели. Боротьба добра і зла. Проблема любові до Батьківщини. Зв’язок поколінь. Руйнівний вплив війни на життя українського народу. Захист природи. Проблема батьків і дітей.style.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 22

Асоціативне гроно. Улясяжадібнароботящасовістливапрагне спокутувати провинуберучка

Номер слайду 23

занепад. Асоціативне гроно. Війнавтратаголодкаліцтворуйнаціябідакровтрагедіясирітство

Номер слайду 24

Кросворд{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}12345671. Ім’я головної героїні.2 Уляяс2. У якому регіоні відбуваються події?Полтавщина3. Ім’я батька Улясі. Павло4. Село, в якому жила головна героїня. Підлісне5. Що відчувала повсякчас жінка після крадіжки?6. Що знайшов Славко в халявці чобота?листстрах7. Хто хоронив загиблих бійців?Васильсовість

Номер слайду 25

«Кола на воді»Слово, пов’язане з темою уроку, записане на дошці стовпчиком. На кожну літеру дібрати слова, зі слів скласти речення.

Номер слайду 26

Дібрати прикметники, які асоціюються з війною. Ч – чорна. О – озлоблена. Б – безсердечна. О – обездолена. Ти - тиранічна

Номер слайду 27

Дібрати іменники. С – солдат. М – мрець Е – евакуація. Р – рідня. Т – туга. ЬБезсердечна війна обездолила тисячі солдатів.

Номер слайду 28

Дякую за увагу!

pptx
Додав(-ла)
Матюшко Оксана
Додано
22 вересня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку