Майстер-клас "Формування навичок читання у молодших школярів"

Про матеріал
. В оновлених програмах зазначено, що «читацька компетентність молодшого школяра - це володіння комплексом читацьких знань, умінь і навичок, ціннісних ставлень учнів, які дають змогу учневі свідомо здійснювати пошук книжок, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань і виявляються у процесі сформованості повноцінної навички читання, розуміння текстів різних жанрів, обізнаності з колом читання (доступного дітям цього віку), сформованості особистісних ціннісних суджень щодо прочитаного»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МАЙСТЕР-КЛАС ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ КАВІЙ СВІТЛАНА БОРИСІВНАВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Номер слайду 2

Найважливіше завдання початкової школи: навчити дітей вчитися, а це неможливо без уміння читати і працювати з книжкою. Недостатній розвиток читацьких умінь – серйозні труднощі у навчанні. Належний рівень сформованості читацьких умінь - запорука життєвого досвіду.

Номер слайду 3

В оновлених програмах зазначено, що «читацька компетентність молодшого школяра - це володіння комплексом читацьких знань, умінь і навичок, ціннісних ставлень учнів, які дають змогу учневі свідомо здійснювати пошук книжок, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань і виявляються у процесі сформованості повноцінної навички читання, розуміння текстів різних жанрів, обізнаності з колом читання (доступного дітям цього віку), сформованості особистісних ціннісних суджень щодо прочитаного».

Номер слайду 4

Робота з художнім текстом на уроці – це зустріч із прекрасним, пошуки та відкриття,це спілкування дітей з автором твору В. Сухомлинський писав: “Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самі себе”. Люди перестають мислити, коли перестають читати.

Номер слайду 5

ЦІКАВО ЗНАТИ…Найшвидше читав американський президент Дж. Кеннеді – близько 2000 слів за хвилину.

Номер слайду 6

Для розвитку артикулярного апарату пропоную діТЯм такі вправи: Промовляння чистомовок;Вивчення і промовляння скоромовок, які сприяють тренуванню пам'яті,  чіткості та швидкості вимови

Номер слайду 7

РОБОТА З ЧИСТОМОВКАМИРОБОТА ЗІ СКОРОМОВКАМИ

Номер слайду 8

Урізноманітнюю види читання на уроці:-Читання голосно, тихо, пошепки;-Читання “гудіння” -Читання “дощиком”-Читання “буксиром”-Читання “Засічка - кидок”-Читання “ланцюжком”-Комбіноване читання;-Читання в особах;-Вибіркове читання;-Читання у парі; -Хорове читання;

Номер слайду 9

СИСТЕМА ВПРАВ ДЛЯ РОЗВИТКУУСВІДОМЛЕННЯ ПРОЧИТАНОГОРозуміння окремих слів і словосполучень;Для усвідомлення зв’язних висловлювань логічних зв’язків у тексті; 3) Творча робота. - прочитати колонки слів, знайти пари близьких за значенням; - прочитати словосполучення, утворити з його слів нове слово; - прочитати найдовше слово, найкоротше слово; - знайти і назвати серед поданих словосполучень вжиті в переносному значенні; - знайти і прочитати слова, за допомогою яких автор показує своє ставлення до зображуваного; - знайти речення, які відображають головну думку твору; - зіставити і порівняти вчинки головних осіб.

Номер слайду 10

ВИДИ РОБОТИ НАД ТЕКСТОМ(БАГАТОРАЗОВЕЗВЕРТАННЯ ДО ТЕКСТУ) - читання, поділ на частини; - читання за готовим планом; - читання з вибором уривків до малюнків; - читання – відповіді на питання; - читання місця в оповіданні, яке найбільше вразило; - знаходження за поданим початком кінець речення; - читання уривка, до якого можна дібрати прислів’я; - читання, складання діалогів; - пропозиції щодо іншої назви твору; - читання в особах; - конкурсне читання віршів;- знаходження в тексті й читання словосполучень:а) іменник + прикметникб) займенник + дієслово- знаходження й читання слів близьких за значенням;- читання описів;

Номер слайду 11

Кероване читання з. Передбаченням і форми роботи: за заголовком; за ключовими словами; за прислів’ями; за малюнками; за частинами твору; за загадками;

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДИК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ДЛЯ УСВІДОМЛЕННЯ ЗМІСТУ ПРОЧИТАНОГОТакі методики:- дозволяють учням вільно розмірковувати; - приймати різноманітні ідеї та думки; сприяють активному залученню учнів до процесу навчання;

Номер слайду 14

Ілюстрування (словесне, графічне);Складання монологічного висловлювання від імені головного героя;Складання опису з елементами міркування;Продукування діалогів;Тлумачне читання;Складання плану; -Інсценізація; -Перекази (детальні, стислі, вибіркові)ТВОРЧІ РОБОТИ НА УРОЦІ ЧИТАННЯТворчі роботи учнів на основі прочитаного передбачають діяльність дітей з твором, яка реалізує їх власне художнє ставлення до прочитаного.

Номер слайду 15

“Система позначок”-Що я знав?-Чого я не знав?-Про що я хотів би дізнатися?

Номер слайду 16

“Порушена послідовність”Діти відновлюють послідовність рядків вірша, частин тексту

Номер слайду 17

“Взаємні запитання”

Номер слайду 18

“Написання відгуків, складання анотацій”

Номер слайду 19

“ІЛЮСТРУВАННЯ ТВОРІВ»

Номер слайду 20

“ІНСЦЕНІЗАЦІЯ»

Номер слайду 21

Особливо актуальним в умовах впровадження Нової української школи є використання лепбуків в освітньому процесі. Лепбуки допомагають швидко і ефективно засвоїти нову інформацію і закріпити вивчене в пізнавально-ігровий формі. Ці тематичні посібники мають яскраве оформлення, чітку структуру і в ідеалі розробляються спеціально під конкретну дитину з її рівнем знань. “СТВОРЕННЯ ЛЕПБУКІВ»

Номер слайду 22

Номер слайду 23

ЩОДЕННІ 5 Основна мета:навчити дітей бути самостійними під час читання та письма, а учитель має можливість працювати з учнями індивідуально та у малих групах

Номер слайду 24

Щодня до 20 хв. Читання для себе. Читання для когось. Письмо для себе. Робота зі словами. Слухання

Номер слайду 25

Щоденні 5 Коли?На уроціУпродовж дня. Що?Зміст. Ресурси. Як?Форми: групи, пари, індивідуально,колективно. Місце: за партами, на килимі, на вулиці

Номер слайду 26

Читання для себе. УчніУчитель. САМОСТІЙНО обирають книгу (текст) для читання. Читають впродовж визначеного часу (5-15хв). Виконують завдання для перевірки розуміння й усвідомлення прочитаного. Допомагає учням обрати книжку, тренувати витривалість. Працює з учнями індивідуально чи з групою.

Номер слайду 27

Читання для себе. Читання для себе Я читаю для себе! Я можу дізнатись багато цікавого і корисного!Я - схема. Читання для себе Учні Учитель Постійно читай (працюй)Залишайся на одному місціПочинай одразу. Працюй тихо. Формуй витривалість. Працюй з учнями

Номер слайду 28

Зразки завдань

Номер слайду 29

Читання для когось. УчніУчитель. Об’єднуються в пари і разом читають книжки (тексти, підручник). Виконують завдання на розуміння і усвідомлення прочитаного, які пропонує учитель. Готує тексти (книжки для читання). Об’єднує дітей у пари. Визначає час для читання. Готує завдання для роботи над усвідомленням прочитаного. Працює з дітьми індивідуально чи в малій групі.

Номер слайду 30

Ми разом практикуємось! Чому? Щоб краще читати! Щоб краще розуміти прочитане!Читання для когось. Я – схема. Читання для когось. Учні: Учитель: Вибери пару. Читай по черзіПочинай одразу. Контролюй свій голос. Формуй витривалість. Працюй з учнями

Номер слайду 31

Зразки завдань

Номер слайду 32

Використання LEGO на уроках у початкових класах – це важливий елемент навчального процесу, який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам’ять,мовлення, дрібну моторику. Діти проявляють свої творчі здібності, фантазії, навчаються взаємодії з однолітками, взаємодопомоги, обміну інформацією, вмінню приймати рішення, розвивають комунікативні навички. При цьому у дитини виникає бажання вчитися, краще засвоюється матеріал. А це найважливіше!

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Для кращого усвідомлення і розуміння тексту учнями треба так будувати урок, щоб при сприйманні тексту учні стикалися з труднощами, які б активізували увагу і стимулювали дітей використовувати свідомі, довільні прийоми розуміння

Номер слайду 35

Людина, для якої книжка вже з дитинства стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою і спустошеною В. Сухомлинський

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Буздуган Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Українська мова, Майстер-класи
НУШ
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
1009
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку