Майстер-клас "Ігрова діяльність на уроках природознавства. Жива і нежива природа"

Про матеріал
Мета : • розширювати знання про різноманітність природи; • розвивати вміння групувати об’єкти живої і неживої природи, порівнювати об’єкти живої і неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними і розвивати пізнавальну активність; • виховувати дбайливе ставлення до природи
Перегляд файлу

Майстер-клас

 

Тема : Ігрова діяльність на уроках природознавства. Жива і нежива  

            природа.

 

Мета :

  • розширювати знання про різноманітність природи;
  • розвивати вміння групувати об’єкти  живої і неживої природи, порівнювати об’єкти живої і неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними і розвивати пізнавальну активність;
  • виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Обладнання : предметні малюнки, відео супровід, сигнальні картки, маски

                          до казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель : Олексієко Л. Д.

 1 – А клас

І. Організаційний момент

Складання вірша «Уявіть»

     Уявіть свій рідний край

     Як чарівний (барво грай)

     Уявіть собі ви море

     Неосяжне і (прозоре

     Уявіть на небі сонце

     Яке заглянуло до Вас у (віконце)

     Уявіть у місті річку

     Довгу, синю, немов (стрічку)

     Уявіть, що всі щасливі на (Землі)

  • Уявіть , що ви художники. Картину чого намалюєте до цього вірша?(природу, відео природи).

ІІ.  Повідомлення теми і мети

  • Сьогодні ми говоритимемо про світ у якому ми живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу , про довкілля. А щоб цікавіше було на уроці ми використовуємо ігри.

ІІІ. Основна частина

      Для цього спочатку вивчимо

  1. Вірш

Повітря, земля і вода – це природа

Я – це природа, і ти – це природа

Пустелі і гори, поля і ліси

І ми – тільки частка цієї краси.

Гра «Я почну, а ти завершуй»

  • Сьогодні дорогою до школи я бачив (їжачка)
  • Біля школи росте (тополя)
  • Нашу землю вдень освітлює (сонце)
  • У ночі я бачила на небі (зірку)
  • Ми п’ємо (воду)
  • Риби живуть в (річці)
  • Ми дихаємо (повітрям)

(на дошці малюнки)

 

  • Де це ми все можемо зустрічати (у природі)
  • А чи хотіли б ви здійснити подорож у куточок природи.

 

2. Релаксаційна пауза.

     Я хочу запросити Вас у мандрівку на незвичайному транспорті. Але спочатку відгадаємо загадку за таблицею :

     (Летить орлиця по синьому небі, крила розкрила – небо закреслила)

(хмара)

     А зараз послухайте розповідь про хмару, але при цьому  почувши назву об’єкта живої природи – показуєте сигнальну картку – зеленого кольору, об’єкта неживої природи – червоного кольору.

     Далеко-далеко у безкрайньому синьому небі  народилася пухнаста хмаринка. Вона була такою ніжною, легкою, що з нею любив гратися пустотливий вітерець. Він переносив хмаринку з краю в край. А вона перетворювалася на конячку, на овечку. Була прекрасною трояндою з розкритими пелюстками чи страшним вовком. Іноді також поливаючи землю дощем .

     А тепер заплющить очі  (спокійна музика)

  • Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, що вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі усе спокійно і тихо. Ми наближаємося до місця вашого відпочинку. Розплющте очі. Як красиво! Скажіть що ви бачите? Світлини шкільні, сімейні.
  • Нам дуже хочеться поближче розглянути, які об’єкти природи там є. Але наша хмаринка так високо, що це зробити неможливо без спеціального приладу – телескопа, що допомагає спостерігати за предметами на далекій відстані. Давайте його налагодимо.

3. Фізхвилинка :

     Для цього :

  • Підведіться
  • Протріть лінзу
  • Витягніть трубу
  • Наведіть різкість
  • Нахиліться вперед
  • Присядьте
  • Встаньте навшпиньки.
  • Усе! Зупинилися! Дуже гарно! Сідайте.
  • Назвіть об’єкти природи які ви бачите.

4. Робота в парах

     - Гра «Будь уважний» (на дошці малюнки, об’єднайте їх у три групи : об’єкти живої і неживої природи,рукотворні обєкти).

      (соняшник, сонце, людина, гриб, хмара, місяць, річка, білка, буряк, квітка, небо, дощ, книжка, стіл, трактор, глечик, каструля).

  • Який висновок, можливо зробити?  Людина, рослина, тварина – це жива природа. Сонце, місяць, зірки, повітря, вода, грунт – це нежива природа. Рукотворні об’єкти : речі створені руками людини.

5. Розв’язування логічних завдань :

     «Що зайве. Чому?»

  • Небо, місяць, вода, зорі, пісок, карта – (виріб людини)
  • Дуб, камінь, сонце, повітря – (об’єкт живої природи)
  • Вітер, річка, білка, веселка, дощ – (об’єкт живої природи).
  • Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар – (виріб людини)

 

  • Як взаємопов’язана жива і нежива природа?. На лузі зацвіли ромашки. Прилетіла бджолина сім ‘я на квіти. Солодкий нектар, який подарували бджілкам квіти, вони принесли у вулик і переробили на мед. У Маринки боліло горло. Дідусь пішов на пасіку і приніс внучці меду. Медом Маринка вилікувала горло.
  • Звідки беруть мед бджоли?
  • Для чого мед дівчинці?
  • Який утворився ланцюжок?

 

6. Гра «Уважний ряд»

     Показую предметні малюнки : сонце, береза, гриб, місяць, річка, олівець, дівчинка, машина, будинок.

    І ряд плескає в долоні (жива природа)

ІІ ряд – нежива;

ІІІ ряд – об’єкти рукотворного світу.

7. Гра «Об’єкти живої природи»

    (Всі підводяться. Учитель називає слова об’єкт живої природи – піднімають руки в гору, присідають – коли чують назву рукотворного об’єкту).

     М’яч, собака, телевізор, трактор, хмара, сумка, річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка, гойдалка).

8. Гра «Відгадай за звуками» (відео)

    (Об’єкти живої і неживої природи чи створені руками людини)

9. Гра «Доміно».

      (Загадую загадки) , з однієї сторони малюнок, з іншої кольоровий папір : зелений -годинник, серце – синє, жовтий – зірки, град – зелений, синє – ставок, море – жовте.

  1. А що то за штука

Що цілий день стука

Не думає, не гадає

Хвостиком виляє

Все собі мигичить

Та чужий вік лічить

               (годинник)

  1. Торох, торох, розсипався горох.

Почало світати –

Нема що збирати

                 (зірки)

  1. Стоїть корито,

Повне води налито (ставок)

(Правильна відповідь : зелений-жовтий-синій, скласти по вертикалі).

Які це об’єкти (рукотворні, нежива природа).

Гра – драматизація «Казка на новий лад».

      «Рукавичка» - Після показу казки в ролях відповісти на таке запитання :

  • Які об’єкти живої і неживої природи та рукотворні об’єкти зустрічалися у цій казці.

Звучить легка музика, вчитель читає, головні герої казки імітують звуки та проказують слова :світило сонце, хмаринок на небі не було. Дід ішов лісом і загубив рукавичку. Бігла мишка і натрапила на рукавичку.

  • Ой, яка затишна квартира -  пропищала вона.

Мишка була заповзятлива і вирішила здавати помешкання своїм друзям в аренду. Першою вона поселила в рукавичку подружку жабку-скрекотушку, потім кума-зайчика і куму – лисичку і стала мишка багатою господинею. Одного разу з хащів забрів ведмідь. І теж попросився до мишки на квартиру. Та подумавши про гроші, і його впустила. Після обіду зайчик дивився по телевізору передачу «Самі з вусами» і забув його вимкнути. І раптом рукавичка спалахнула вогнем. Господиня та її квартиранти заметушилися. А в цей час дідусь повернувся за рукавичкою. Він і врятував звірят. А баба зв’язала йому іншу рукавичку.

Об’єкти живої природи : мишка, жабка, заєць, лисиця, ведмідь, дід, баба.

Об’єкти неживої природи : сонце, хмарки.

Рукотворні об’єкти : рукавичка, телевізор, квартира, гроші.

 

  

            

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

    Я думаю, що кожен з вас сьогодні збагатився цікавими пізнавальними іграми, які ми можемо використовувати, як на уроках так і під час дозвілля на групі продовженого дня. І зараз ми узагальнимо, що повинні містить навчальні засоби для діяльнісної компетенції учнів, виконавши вправу «Дерево рішень». Ми помістимо на це дерево інформацію, якою сьогодні збагатились.

 

  • З метою забезпечення мотивації учня, в навчальних засобах мають бути використані;
  • Цікавий текстовий матеріал;
  • Ілюстрації;
  • Дидактичні ігри;
  • Вправи, що передбачають цікавий для учня процес виконання.
  • Завдання, що спонукають до пошуку значущих для учня результатів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Ой, яка затишна квартира!»
  • Ква, ква, яка ти крути!
  • Стриб, стриб, я кум Пострибайко, яка хата! Оце потусуємось!
  • Вау! Як в тебе гарно і затишно!
  • «Р-р-р, я Михайлович, а де мій номер в п’ятизірковому готелі?!»
  • Ой-ой, яке горе ,рятуйте!
docx
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
1364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку