Майстер-клас
Тема : Ігрова діяльність на уроках природознавства. Жива і нежива
природа.
Мета :
Обладнання : предметні малюнки, відео супровід, сигнальні картки, маски
до казки.
Вчитель : Олексієко Л. Д.
1 – А клас
І. Організаційний момент
Складання вірша «Уявіть»
Уявіть свій рідний край
Як чарівний (барво грай)
Уявіть собі ви море
Неосяжне і (прозоре
Уявіть на небі сонце
Яке заглянуло до Вас у (віконце)
Уявіть у місті річку
Довгу, синю, немов (стрічку)
Уявіть, що всі щасливі на (Землі)
ІІ. Повідомлення теми і мети
ІІІ. Основна частина
Для цього спочатку вивчимо
Повітря, земля і вода – це природа
Я – це природа, і ти – це природа
Пустелі і гори, поля і ліси
І ми – тільки частка цієї краси.
Гра «Я почну, а ти завершуй»
(на дошці малюнки)
2. Релаксаційна пауза.
Я хочу запросити Вас у мандрівку на незвичайному транспорті. Але спочатку відгадаємо загадку за таблицею :
(Летить орлиця по синьому небі, крила розкрила – небо закреслила)
(хмара)
А зараз послухайте розповідь про хмару, але при цьому почувши назву об’єкта живої природи – показуєте сигнальну картку – зеленого кольору, об’єкта неживої природи – червоного кольору.
Далеко-далеко у безкрайньому синьому небі народилася пухнаста хмаринка. Вона була такою ніжною, легкою, що з нею любив гратися пустотливий вітерець. Він переносив хмаринку з краю в край. А вона перетворювалася на конячку, на овечку. Була прекрасною трояндою з розкритими пелюстками чи страшним вовком. Іноді також поливаючи землю дощем .
А тепер заплющить очі (спокійна музика)
3. Фізхвилинка :
Для цього :
4. Робота в парах
- Гра «Будь уважний» (на дошці малюнки, об’єднайте їх у три групи : об’єкти живої і неживої природи,рукотворні об’єкти).
(соняшник, сонце, людина, гриб, хмара, місяць, річка, білка, буряк, квітка, небо, дощ, книжка, стіл, трактор, глечик, каструля).
5. Розв’язування логічних завдань :
«Що зайве. Чому?»
6. Гра «Уважний ряд»
Показую предметні малюнки : сонце, береза, гриб, місяць, річка, олівець, дівчинка, машина, будинок.
І ряд плескає в долоні (жива природа)
ІІ ряд – нежива;
ІІІ ряд – об’єкти рукотворного світу.
7. Гра «Об’єкти живої природи»
(Всі підводяться. Учитель називає слова об’єкт живої природи – піднімають руки в гору, присідають – коли чують назву рукотворного об’єкту).
М’яч, собака, телевізор, трактор, хмара, сумка, річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка, гойдалка).
8. Гра «Відгадай за звуками» (відео)
(Об’єкти живої і неживої природи чи створені руками людини)
9. Гра «Доміно».
(Загадую загадки) , з однієї сторони малюнок, з іншої кольоровий папір : зелений -годинник, серце – синє, жовтий – зірки, град – зелений, синє – ставок, море – жовте.
Що цілий день стука
Не думає, не гадає
Хвостиком виляє
Все собі мигичить
Та чужий вік лічить
(годинник)
Почало світати –
Нема що збирати
(зірки)
Повне води налито (ставок)
(Правильна відповідь : зелений-жовтий-синій, скласти по вертикалі).
Які це об’єкти (рукотворні, нежива природа).
Гра – драматизація «Казка на новий лад».
«Рукавичка» - Після показу казки в ролях відповісти на таке запитання :
Звучить легка музика, вчитель читає, головні герої казки імітують звуки та проказують слова :світило сонце, хмаринок на небі не було. Дід ішов лісом і загубив рукавичку. Бігла мишка і натрапила на рукавичку.
Мишка була заповзятлива і вирішила здавати помешкання своїм друзям в аренду. Першою вона поселила в рукавичку подружку жабку-скрекотушку, потім кума-зайчика і куму – лисичку і стала мишка багатою господинею. Одного разу з хащів забрів ведмідь. І теж попросився до мишки на квартиру. Та подумавши про гроші, і його впустила. Після обіду зайчик дивився по телевізору передачу «Самі з вусами» і забув його вимкнути. І раптом рукавичка спалахнула вогнем. Господиня та її квартиранти заметушилися. А в цей час дідусь повернувся за рукавичкою. Він і врятував звірят. А баба зв’язала йому іншу рукавичку.
Об’єкти живої природи : мишка, жабка, заєць, лисиця, ведмідь, дід, баба.
Об’єкти неживої природи : сонце, хмарки.
Рукотворні об’єкти : рукавичка, телевізор, квартира, гроші.
Висновок
Я думаю, що кожен з вас сьогодні збагатився цікавими пізнавальними іграми, які ми можемо використовувати, як на уроках так і під час дозвілля на групі продовженого дня. І зараз ми узагальнимо, що повинні містить навчальні засоби для діяльнісної компетенції учнів, виконавши вправу «Дерево рішень». Ми помістимо на це дерево інформацію, якою сьогодні збагатились.