Майстер-клас " Інтерактивні методи в початкових класах"

Про матеріал
Для досягнення ефективних результатів у процесі засвоєння знань та практичному їх використанні у сучасній школі впроваджую інтерактивні методи навчання учнів молодшого шкільного віку. Інтерактивне навчання (англ. взаємодія) – це специфічна форма організації навчальної діяльності, яка має передбачену мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної, позитивної взаємодії всіх учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас «Інтерактивні освітні практики в сучасній початковій школі»Мартинюк Світлана Всеволодівнавчитель початкових класів Пилиповицького ліцею

Номер слайду 2

Привітання. З гарним настроєм хто прийшов - махніть рукою,Хто чує мене –кивніть головою,Хто бачить мене – прошу оком моргнути,Хто любить дітей – ті підводяться тихо,Хто веселий – усім усміхніться. Хто ввічливий- сусідові злегка вклоніться.

Номер слайду 3

Вивчення методичної літератури Ознайомлення з перспективним досвідом з даного питання Апробація нових форм і видів роботи на уроках Розробка власних фрагментів уроків та їх апробація Узагальнення та презентація власного досвіду Система роботи над темою

Номер слайду 4

Сьогодні інноваційні технології пропонують освіті цілий спектр цікавих програм, додатків та методів, які збільшують інтерес та мотивацію учнів, а також підвищують ефективність навчального процесу. Що робити вчителям? Як пожвавити та осучаснити урок?Актуальність теми Початкова освіта є фундаментом для здобуття знань.         На мою думку, мета НУШ полягає в тому, щоб виховати дитину, яка вміє самостійно та творчо працювати і жити.      Сучасним дітям-сучасне навчання! Починаючи з першого класу, привчаю дітей до інноваційних технологій, розвиваю критичне  мислення, їх пізнавальну активність, впевненість у своїх знаннях та силах.

Номер слайду 5

Для досягнення ефективних результатів у процесі засвоєння знань та практичному їх використанні у сучасній школі впроваджую інтерактивні методи навчання учнів молодшого шкільного віку. Інтерактивне навчання (англ. взаємодія) – це специфічна форма організації навчальної діяльності, яка має передбачену мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної, позитивної взаємодії всіх учнів. Обґрунтування теми

Номер слайду 6

Девіз інтерактивного навчання: Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю – я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю – я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

Номер слайду 7

ІНТЕРАКТИВНА МОДЕЛЬ НАВЧАННЯМожливість проконтролювати рівень засвоєння знань учнів. Учитель має змогу розкритись як організатор, консультант. Партнерство між учителем і учнями та в учнівському колективіУчень і вчитель рівноправні суб’єкти навчання Розширюються пізнавальні можливості учня. Заохочуйте бажання дітей до оновлення, якщо ви хочете виховати в них риси нової людини

Номер слайду 8

Використання інтерактивних методів навчання на уроках Використовувати методи,адекватні вікові учнів, їхньому досвідові роботи з інтерактивними методамивраховуючи темп роботи кожного учня і його здібностіУподовж інтерактивної вправи дати учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно. Дати завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати самостійні підготовчі завдання. Добрати для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням “ключ ” до засвоєння теми На одному занятті використовувати один-два інтерактивні методи. Провести неквапливе обговорення за підсумками виконання інтерактивної вправи, у тому числі актуалізуючи раніше вивчений матеріал. Для ефективного застосування інтерактивних методів, у тому числі – й для того, щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його засвоїти, потрібно ретельно планувати свою роботу

Номер слайду 9

Організація навчального співробітництва. Метод “Прес”“Займи позицію”“Дерево вражень”“Неперервна шкала думок”Дискусійне навчання. Колективно –групове навчання. Ситуативнемоделювання Кооперативне навчання. Обговорення проблеми в загальному колі“Мікрофон”“Мозковий штурм”“Навчаючись-навчаю сам” “Карусель”Робота в парах. Два-чотири-всі разом. Ротаційні “трійки”“Акваріум”Робота в малих групах. Рольові ігриІмітаційні ігри. Спрощене судове слухання. Слід зауважити, що інтерактивне навчання-не самоціль, а лише засіб, за допомогою якого у класі створюється атмосфера творчої взаємодії, співробітництва, порозуміння і доброзичливості

Номер слайду 10

робота в парах2 – 4 –усі разом“Карусель”робота в малихгрупах. Акваріум. Групові методи ротаційні (змінні) трійки

Номер слайду 11

Робота в парах. Дібрати синоніми до слів:вчительазбука будинокбатьковідважний подужати

Номер слайду 12

Карусель(Учні стають у два кола. Внутрішнє коло нерухоме (діти високого та достатнього рівня), зовнішнє – рухоме).

Номер слайду 13

Робота в групахІ група – з окремих частинок скласти малюнок – ілюстрацію до казки і наклеїти на лист картону.ІІ група – виліпити качечку і посадити у гніздечко. ІІІ група – скласти опис качечки.

Номер слайду 14

“Мікрофон“Мозковийштурм”“Навчаючи -вчуся”“Ажурна пилка”“Незакінченні речення”“Дерево рішень”Фронтальні методи

Номер слайду 15

Мікрофон. Метод "мікрофон" надасть можливість сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Правила проведення: Вчитель учням: „Уявіть, що у вас в руках мікрофон і вам потрібно висловити думку”. Говорить тільки той або та, у кого "уявний" мікрофон;Подані відповіді не коментуються і не оцінюються.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

На початку роботи визначається одним словом тема, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім – другорядні. Учень фіксує відповіді у вигляді своєрідного “куща”, який поступово “розростається”Даний метод універсальний, Використовується під час вивчення будь-якоїнавчальної дисципліни і на всіх етапах уроку. Асоціативний кущ

Номер слайду 18

радість. Асоціативний кущ

Номер слайду 19

Метод «Припущення на основі опорних слів»Задача, учитель, тиша, Петрик. Складіть 3-4 речення, в яких будуть поєднані усі слова в такій же послідовності. style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 20

Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. Наприклад: Д-О- В- К- І- Л- Л- Я- «Кола по воді»

Номер слайду 21

Опорним словом є головне слово теми. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають іменники (дієслова, прикметники, стійкі словосполучення) до досліджуваної теми. Наприклад: Д-дерева. О- овочіВ- вода. К- кругообіг І- іній. Л- люди. Л- ластівка. Я- ягоди і т. ін.«Кола по воді»

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 група. Чому подобається зима.2 група. Чому не подобається зима. Можна кататись на санчатах та грати у сніжки. Збільшується травматизм. Зима вкриває землю снігом. Мерзнуть руки і ноги. Новий рік. Чудеса навколо. Тваринам та птахам складно знайти їжу Цей метод допомагає проводити дискусію зі спірного питання. Слід використовувати дві протилежні думки. Після того як учитель назве тему учні стають біля відповідного плакату, залежно від їхньої думки та обґрунтовують свою позицію. Займи позицію

Номер слайду 23

«Чорне і біле» Використовую на уроках літературного читання, «Я досліджую світ». На етапі рефлексії учні одягають чорну і білу маски. Складають висловлювання «корисне – шкідливе», «безпечно – небезпечно», «позитивний – негативний»

Номер слайду 24

«Словограй» Кожній команді пропоную кілька карток з написаними словами. Завдання: першій команді з-поміж карток вибрати ті, на яких слова написані правильно, другій команді — ті, на яких слова написані неправильно.

Номер слайду 25

Вправа «Сенкан» 1. Тема (іменник).2. Опис (2 прикметники).3. Дія (3 дієслова).4. Фраза з чотирьох слів.5. Синонім до іменника. Друг. Вірний, безкорисливий. Довіряти, допомагати, поважати. Друг завжди допоможе в біді. Опора.

Номер слайду 26

4. Відповідь на це запитання3. Запитання до речення2. Речення. Прийом «Снігова куля»1. Задача.2. Діти розв’язували задачу.3. Чому діти розв’язували задачу?4. Діти розв’язували задачу тому,що її задав учитель.1. Слово Перший учень називає слово. Другий учень повинен повторити попереднє і назвати своє, третій - повторити два попередніх слова і назвати своє і т. д.

Номер слайду 27

Метод «Піраміда» Даний метод використовую на уроках «Я досліджую світ». У кінці вивчення теми учні складають розповідь, використовуючи набуті знання з відповідної теми. Останнє кільце піраміди – опис. Усі мають відгадати про що йдеться.

Номер слайду 28

«Майстер шеф» Використовую на етапі узагальнення знань як індивідуальну форму роботи, так і групову. Кожен отримує картки з певної теми. До основного поняття вчитель додає зайві. Потрібно приготувати «салат» із інгредієнтів», що стосуються поданого поняття. Потім презентувати «салат» – дати відповідь на запитання: «Що я знаю з цієї теми?»

Номер слайду 29

На початку заняття на уроках української мови та читання можна використовувати цей метод. Він ламає кригу відчуженості, сприяє активізації роботи учнів на уроці, допомагає організувати їх діяльність, створює атмосферу доброго настрою, щирості, відвертості. Наприклад: 1. Відгадайте загадку. Прекрасна дівчина прийшла, Чудові квіти принесла, Прикрасила сади і парки. Як звуть цю гарну господарку? (Весна) 2. За початковими літерами дайте характеристику цій порі року, наприклад: В – весела, вітряна, Е – енергійна, емоційна, С – сонячна, святкова, Н – ніжна, незвичайна, А – активна, …Метод «Криголам»

Номер слайду 30

Методи і прийоми технології розвитку критичного мислення. Шість капелюхів. Кубик Блума. Кільце Веннавідмінневідміннеспільне

Номер слайду 31

Причини. Які привели до проблеми. Голова-проблемаяка підлягає аналізу,Факти, що підтверджуютьнаявністьпричини. Висновок«Фішбоун» (від англ. Fish – риба; Fishbone – рибний скелет) – метод вивчення, порівняння, дослідження. Автором є японський професор Кауро Ішікава. Фішбоун

Номер слайду 32

Красиве бачимо у непостійних речах. Дивовижна картина Посипався сніг з верби. Синичка Намальована картина. Дерева в ініїКраса природи. Більше не буду зачіпати їїПрохання дівчинки, повчання синички. Красу в речах бачимо, якщо вони не постійні. Василь Сухомлинський “Сонячний день узимку”

Номер слайду 33

Коли вчитель щасливий?недолікипереваги

Номер слайду 34

Зміст вправи. На дошці намальовано будиночок із віконцями , в яких записані вирази з пропущеними цифрами. Учні повинні записати їх.105+++8+36«Заскли віконечка»

Номер слайду 35

ХМАРА СЛІВ – НОВИЙ ІНСТРУМЕНТВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИЗображення, на якому показані слова, теги або певні категорії , що систематизовані за відповідним принципом (термінологія з теми, слова з орфограмою, ключові моменти з тексту та ін.)

Номер слайду 36

Комікси. Створювати історії-це завжди весело, а якщо це комікс, то ще цікавіше. Створювати історії можна самостійно, в парах, групах. Чим корисні комікси:полегшують розуміння сладних тем візуалізація мають захопливий сюжетрозвивають логіку та мислення.підходять для повторення матеріалу, під час дистанційного навчанняяк ідея проведення занять в укритті (наприклад –пригоди зайчатка)

Номер слайду 37

Вправа «Ромашка побажань»- Запишіть які ресурси необхідні вам сьогодні для професії вчителя на пелюстках і склейте квітку.

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Щоб мати право навчати, треба постійно навчатися самому. Час змінюється… У моїй професії в ХХI столітті може змінитися багато чого. З’являються електронні журнали, інтерактивні дошки, електронними стають підручники. Але учитель – це незмінно. І завдання перед нами залишаються важливі: - дати глибокі знання. Я торкаюся до майбутнього. Я вчу.

Номер слайду 40

Дякую за перегляд!Бажаю творчої наснаги та успіхів

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Буздуган Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
1950
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку