Сьогодні інноваційні технології пропонують освіті цілий спектр цікавих програм, додатків та методів, які збільшують інтерес та мотивацію учнів, а також підвищують ефективність навчального процесу. Що робити вчителям? Як пожвавити та осучаснити урок?Актуальність теми Початкова освіта є фундаментом для здобуття знань. На мою думку, мета НУШ полягає в тому, щоб виховати дитину, яка вміє самостійно та творчо працювати і жити. Сучасним дітям-сучасне навчання! Починаючи з першого класу, привчаю дітей до інноваційних технологій, розвиваю критичне мислення, їх пізнавальну активність, впевненість у своїх знаннях та силах.
Для досягнення ефективних результатів у процесі засвоєння знань та практичному їх використанні у сучасній школі впроваджую інтерактивні методи навчання учнів молодшого шкільного віку. Інтерактивне навчання (англ. взаємодія) – це специфічна форма організації навчальної діяльності, яка має передбачену мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної, позитивної взаємодії всіх учнів. Обґрунтування теми
ІНТЕРАКТИВНА МОДЕЛЬ НАВЧАННЯМожливість проконтролювати рівень засвоєння знань учнів. Учитель має змогу розкритись як організатор, консультант. Партнерство між учителем і учнями та в учнівському колективіУчень і вчитель рівноправні суб’єкти навчання Розширюються пізнавальні можливості учня. Заохочуйте бажання дітей до оновлення, якщо ви хочете виховати в них риси нової людини
Використання інтерактивних методів навчання на уроках Використовувати методи,адекватні вікові учнів, їхньому досвідові роботи з інтерактивними методамивраховуючи темп роботи кожного учня і його здібностіУподовж інтерактивної вправи дати учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно. Дати завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати самостійні підготовчі завдання. Добрати для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням “ключ ” до засвоєння теми На одному занятті використовувати один-два інтерактивні методи. Провести неквапливе обговорення за підсумками виконання інтерактивної вправи, у тому числі актуалізуючи раніше вивчений матеріал. Для ефективного застосування інтерактивних методів, у тому числі – й для того, щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його засвоїти, потрібно ретельно планувати свою роботу
Організація навчального співробітництва. Метод “Прес”“Займи позицію”“Дерево вражень”“Неперервна шкала думок”Дискусійне навчання. Колективно –групове навчання. Ситуативнемоделювання Кооперативне навчання. Обговорення проблеми в загальному колі“Мікрофон”“Мозковий штурм”“Навчаючись-навчаю сам” “Карусель”Робота в парах. Два-чотири-всі разом. Ротаційні “трійки”“Акваріум”Робота в малих групах. Рольові ігриІмітаційні ігри. Спрощене судове слухання. Слід зауважити, що інтерактивне навчання-не самоціль, а лише засіб, за допомогою якого у класі створюється атмосфера творчої взаємодії, співробітництва, порозуміння і доброзичливості
Мікрофон. Метод "мікрофон" надасть можливість сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Правила проведення: Вчитель учням: „Уявіть, що у вас в руках мікрофон і вам потрібно висловити думку”. Говорить тільки той або та, у кого "уявний" мікрофон;Подані відповіді не коментуються і не оцінюються.
На початку роботи визначається одним словом тема, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім – другорядні. Учень фіксує відповіді у вигляді своєрідного “куща”, який поступово “розростається”Даний метод універсальний, Використовується під час вивчення будь-якоїнавчальної дисципліни і на всіх етапах уроку. Асоціативний кущ
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 група. Чому подобається зима.2 група. Чому не подобається зима. Можна кататись на санчатах та грати у сніжки. Збільшується травматизм. Зима вкриває землю снігом. Мерзнуть руки і ноги. Новий рік. Чудеса навколо. Тваринам та птахам складно знайти їжу Цей метод допомагає проводити дискусію зі спірного питання. Слід використовувати дві протилежні думки. Після того як учитель назве тему учні стають біля відповідного плакату, залежно від їхньої думки та обґрунтовують свою позицію. Займи позицію
4. Відповідь на це запитання3. Запитання до речення2. Речення. Прийом «Снігова куля»1. Задача.2. Діти розв’язували задачу.3. Чому діти розв’язували задачу?4. Діти розв’язували задачу тому,що її задав учитель.1. Слово Перший учень називає слово. Другий учень повинен повторити попереднє і назвати своє, третій - повторити два попередніх слова і назвати своє і т. д.
«Майстер шеф» Використовую на етапі узагальнення знань як індивідуальну форму роботи, так і групову. Кожен отримує картки з певної теми. До основного поняття вчитель додає зайві. Потрібно приготувати «салат» із інгредієнтів», що стосуються поданого поняття. Потім презентувати «салат» – дати відповідь на запитання: «Що я знаю з цієї теми?»
На початку заняття на уроках української мови та читання можна використовувати цей метод. Він ламає кригу відчуженості, сприяє активізації роботи учнів на уроці, допомагає організувати їх діяльність, створює атмосферу доброго настрою, щирості, відвертості. Наприклад: 1. Відгадайте загадку. Прекрасна дівчина прийшла, Чудові квіти принесла, Прикрасила сади і парки. Як звуть цю гарну господарку? (Весна) 2. За початковими літерами дайте характеристику цій порі року, наприклад: В – весела, вітряна, Е – енергійна, емоційна, С – сонячна, святкова, Н – ніжна, незвичайна, А – активна, …Метод «Криголам»
Красиве бачимо у непостійних речах. Дивовижна картина Посипався сніг з верби. Синичка Намальована картина. Дерева в ініїКраса природи. Більше не буду зачіпати їїПрохання дівчинки, повчання синички. Красу в речах бачимо, якщо вони не постійні. Василь Сухомлинський “Сонячний день узимку”
Комікси. Створювати історії-це завжди весело, а якщо це комікс, то ще цікавіше. Створювати історії можна самостійно, в парах, групах. Чим корисні комікси:полегшують розуміння сладних тем візуалізація мають захопливий сюжетрозвивають логіку та мислення.підходять для повторення матеріалу, під час дистанційного навчанняяк ідея проведення занять в укритті (наприклад –пригоди зайчатка)
Щоб мати право навчати, треба постійно навчатися самому. Час змінюється… У моїй професії в ХХI столітті може змінитися багато чого. З’являються електронні журнали, інтерактивні дошки, електронними стають підручники. Але учитель – це незмінно. І завдання перед нами залишаються важливі: - дати глибокі знання. Я торкаюся до майбутнього. Я вчу.