Майстер-клас на тему "Скрайбінг як інструмент візуалізації мислення"

Про матеріал
Мета майстер-класу Розширити знання в області скрайб-презентації; познайомити з основними видами скрайбінгу; показати розвиток компетентностей учнів через використання скрайбінгу. Предметні завдання Навчити використовувати скрайб-презентації; пояснити і відпрацювати на практиці технологію скрайбінгу.
Перегляд файлу

Майстер-клас на тему: «Скрайбінг як інструмент візуалізації мислення»

Мета майстер-класу

Розширити знання в області скрайб-презентації;

познайомити з основними видами скрайбінга;

показати розвиток компетентностей учнів через використання скрайбінга.

Предметні завдання

Навчити використовувати скрайб-презентації;

пояснити і відпрацювати на практиці технологію скрайбінга.

Формуються універсальні навчальні дії

Пізнавальні: використовувати скрайб-презентацію.

Особистісні: співпраця з вчителями.

Регулятивні: оцінювати і прогнозувати результати власної діяльності.

Комунікативні: домовлятися про спільну діяльність, приходити до спільного рішення, в тому числі, в ситуації зіткнення інтересів.

Тип майстер-класу

комбінований

Вид майстер-класу

Діалог, практична робота

Методи навчання

Діалог;

виконання практичної роботи.

Засоби

Проектор, демонстраційна презентації, комп'ютер, скрайб-презентація.

Хід майстер-класу

1. Орг. момент (1 хв).

2. Презентація технології скрайбінга. (8 хв).

3. Закріплення нового матеріалу педагогами в групах (4-5 хв).

4. Рефлексія (2 хв).

Хід майстер-класу.

Орг. момент. (Скрайб-презентація)

 

Як просто розповісти про складне? Як донести складну думку? Як пояснити матеріал дитині?

Нові вимоги змушують орієнтуватися на майбутнє. Що потрібно сучасній дитині? Мінімум затрат, максимум результат. Ідей щодо оптимізації освітнього процесу безліч. Причому, не забуваємо про сучасні засоби ІКТ. Візуалізація освітнього процесу дає величезні перспективи розвитку. Учень набуває якості, які в майбутньому будуть його опорою. Це і логічне, образне, креативне мислення; здатність ефективно працювати в команді, приймати швидкі практичні рішення.

Давно відомо, що 80% інформації людина сприймає візуально. Усна розповідь "з картинками" запам'ятовується набагато краще, ніж звичайна лекція. Тому сьогодні використовуються різноманітні презентації в форматі Power Point. А дослідники в області освітніх методик виявили, що через три дні після проведення лекції слухачі можуть відтворити 65% змісту презентації, якщо вона проходила у вигляді усного оповідання, підкріпленого візуальними образами.

Шановні колеги, ви, напевно, звернули вже увагу, що і урок, і майстер-клас я почала з однієї і тієї ж технології. Ця технологія називається - технологія скрайбінга.

Слайд 1. Тому тема мого майстер-класу «Скрайбінг як інструмент візуалізації мислення».

Слайд 2-3. Так що ж таке скрайбінг?

Скрайбінг - новітня техніка презентації (від англійського "scribe" - накидати ескізи або малюнки), винайдена британським художником Ендрю Парком для британської організації, що займається популяризацією наукових знань. Мова  ілюструється "на льоту" малюнками фломастером на білій дошці (або аркуші паперу). Виходить, як би "ефект паралельного проходження", коли ми і чуємо, і бачимо приблизно одне й те саме, при цьому графічний ряд фіксується на ключових моментах аудіоряду.

Скрайбінг - це графічний спосіб привернути увагу аудиторії і забезпечити її додатковою інформацією.

Скрайбінг перетворює тези презентації в слова і образи, описує зв'язку і підкреслює ключові моменти.

Успіх скрайбінга пояснюється тим, що мозок людини мислить образами, а мова малюнка - універсальна мова.

Слайд 4. Види скрайбінгу

 

Відеоролики - створення і використання готового відеоролика в скрайбінгу.

Скрайбінг використовується на заходах, таких як конференції, семінари, презентації, навчання. Скрайбер виробляє отрисовку основного сенсу прямо в процесі заходу.

 3D-скрайбінг - використання 3D-ручок для створення образів в обсязі. У підсумку виходить красива історія, яку можна помацати і залишити на пам'ять 3d-ручка - це революційний інструмент для творчих особистостей. За допомогою 3d-ручки можна малювати миттєво застигає пластиком прямо в повітрі і створювати дивовижні об'ємні малюнки і об'єкти.

Слайд 5. Більш спрощена назва видів скрайбінга, які використовуються сьогодні в школі, це:

1.Аплікаціонний. За допомогою аплікацій створюється цілісна картина.

2.Компьютерний скрайбінг набагато простіший. Такий скрайбінг можна створити за допомогою спеціальних програм.

3.Мальованний, він створюється за допомогою скетчів (начерків).

Цю технологію можна використовувати в школі на будь-якому уроці і по будь-якій темі. Підійде вона для пояснення нового матеріалу і перевірки засвоєного, може бути використана як засіб узагальнення вивченого, як домашнє завдання, як «мозковий штурм» і рефлексія на уроці. Найбільш перспективне використання скрайб-презентацій в проектній діяльності.

Слайд 6. Інструменти для скрайбінга

Зазвичай для скрайбінга використовуються:

фломастер (маркер, ручка),

Скетчбук - це звичайний альбом для начерків, який обов'язково має кожен художник, дизайнер, архітектор і інші люди творчих професій.

Фліпчарт - (офісний мольберт) магнітно-маркерна дошка з кріпленням для листа або блоку паперу, перевертається за принципом блокнота. Використовується для проведення лекцій, семінарів та інших подібних заходів.

планшет зі стилусом (ручка),

комп'ютер.

 Слайд 7.Існують 4 основні кроки побудови скрайба.

Вигадати ідею. Вона повинна бути зрозумілою і «чіпляти» аудиторію.

Підготувати сценарій. Заздалегідь продумайте і запишіть, що у вас буде говоритися і якими образами передаватиметься сенс.

 

Замалювати скетчі. Їх кількість і швидкість, з якою ви їх створюєте, повинні збігатися з часом на озвучування.

Змонтувати відеоролик або провести скрайбінг-сесію.

-Ми будемо працювати над найпростішим видом скрайбінга - мальованим. Я вам пропоную можливі умовні позначення, які можуть бути використані в скрайбінгу по даній темі, але ви можете придумати свої. Вам знадобиться всього лише аркуш паперу, ручка і ваша фантазія.

-По закінченні роботи кожен з вас зможе представити свої враження за допомогою нової технології, яку я представляю.

-Я для вас приготувала умовні позначення, алгоритм виконання роботи. На виконання роботи вам відводиться 4-5 хв, і на представлення ваших скрайб -презентацій по 1 хвилині. Бажаю вам творчого польоту!

Практична частина з включенням в діяльність педагогів.

Виступ групи.

Рефлексія.Слайд 8.

-Впевнена, що оволодіння цією технологією допоможе вам вирішити багато педагогічні завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку