МЕТА ЗАНЯТТЯ: Дидактична: навчальна: вивчення, дослідження обсягу, послідовності і прийомів надання першої допомоги; розвивальна: розвивати аналітичне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, спонукати студентів робити узагальнення і висновки з ситуації; оволодіти способами самостійної оцінки ситуації, прийняття рішення та переходу до дій з урятування життя людини. Виховна: виховувати розуміння цінності людського життя, почуття милосердя, власної відповідальності за прийняті рішення, формувати активну громадську позицію.
Тестування з взаємоперевіркою. Визначте вірну відповідь: 1 Небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила загибель людей або створює на об'єкті чи окремій території загрозу життю та здоров'ю людей і призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи завдає шкоди довкіллю, називається: а) аварія; б) небезпечна подія; в) катастрофа; г) надзвичайне лихо.
4 Порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншими чинниками, що призвело (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат, називається: а) стихійне лихо; б) надзвичайна ситуація; в) небезпечне явище; г) катастрофа.
2 За змістом притчі самостійно визначити послідовність дій Самаритянина на фоні вчинків “добропорядних” співгромадян1 Що зробив Самаритянин?Подолав релігійні, етнічні, суспільні рубежі і підійшов до потерпілого.2 На які перші небезпеки наражався потерпілий і які були усунені діями Самаритянина? Самотність, розпач, безпомічність людини, залишеної помирати в пустелі
Перша долікарська допомога комплекс медичних заходів, спрямованих на надання медичної допомоги при невідкладних станах, які відмічають на виробництві, у побуті, під час дорожньо-транспортних пригод, катастроф, техногенних аварій та при гострих неврологічних, терапевтичних, хірургічних та термінальних станах.
Прийняття рішення допомогти незнайомій людині непросте, тим більше, що виконати цілий ряд дій прийдеться, можливо, вперше в житті 3 Визначити якості людини, необхідні для успішного надання першої допомоги. Активність, альтруїзм, Безкорисливість, безстрашність, боязливість. Вдумливість, витривалість, вірність. Грубість. Діловитість, добродушність, дружелюбність. Егоїстичність. Життєрадісність, жорстокістьІніціативність, інтелігентність. Людяність. Наполегливість, Обережність, організованість. Підготовленість, привітність, принциповість, пунктуальність. Рішучість, розсудливість, рухливість. Самовладання, самовпевненість, сміливість, старанність,стриманість. Тактовність, турботливість. Уважність, Холоднокровність. Цілеспрямованість. Чемність, чесність, чуйність. Швидкість реакціїЩирість- Людяність- Рішучість- Підготовленість- Витривалість- Швидкість реакції
3. Виконати необхідні для рятування потерпілого дії в порядку терміновості, відновити прохідність дихальних шляхів, зробити штучне дихання, зовнішній масаж серця, зупинити кровотечу, іммобілізувати ушкоджені частини тіла, накласти пов'язку тощо. 4. Підтримувати основні життєві функції потерпілого до прибуття медичного працівника.5. Викликати швидку медичну допомогу або лікаря або ж організувати транспортування потерпілого до найближчого лікувального закладу.
{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}Ознака. Людина жива. Клінічна смерть. Пульс. Визначається на шиї збоку і вище адамового яблука притисненням двох пальців. Не визначається. Серцеві скорочення. Визначаються прослуховуванням грудної клітини. Не визначаються. Дихання. Визначається по руху грудної клітини, крил носа, губ. Дзеркало, піднесене до рота, пітніє. Пушинка, тонка нитка, піднесена до рота або носа, коливається. ВідсутнєРеакція зіниць на світло. Зіниця вузька, на світло звужується. Зіниця широка, на світло не реагуєРефлекс рогівки ока. При доторканні до рогівки кінчиком носової хустки повіки здригаються. Рефлекс відсутній. Помірне перетягування руки вище ліктя. Вени нижче джгута набухають. Вени без змін
Домашнє завдання1 Опрацювати матеріал лекції2 Підготувати індивідуальні творчі завдання (буклети-пам’ятки в паперовому та електронному вигляді) за темами:1 Перша долікарняна допомога при переломах кісток 2 Перша долікарняна допомога при опіках3 Перша долікарняна допомога при кровотечах4 Перша долікарняна допомога при шоку5 Перша долікарняна допомога при ураженні електричним струмом6 Перша долікарняна допомога при втраті свідомості 7 Перша долікарняна допомога при теплових ударах8 Перша долікарняна допомога при отруєнні газами9 Перша долікарняна допомога при охолодженні та відмороженні10 Типові помилки під час надання долікарської допомоги3 Відповісти на індивідуальні тестові завдання. Номер варіанта завдання студент обирає за номером в навчальному журналі.