Майстер клас на тему "Використання інноваційних технологій під час диференційованого навчання на уроках української літератури" 5 клас, використані такі методи як цитатна доріжка з використанням кольорів, гронування, скраббукінг (книга з вирізок)
«Не навчайте дітей так, як навчали вас, - вони народились в інші часи...» Інновації (італ. іnnovatione - новизна, нововведення) - нові форми організації діяльності і управління, нові види технологій, які охоплюють різні сфери життєдіяльності людства. Поняття «інноваційні процеси», «інноватика» з’явились у педагогічній науці відносно недавно. Їх поява зумовлена розширенням міжнародного співробітництва в галузі педагогіки. І. Дзюба в статті «Які інновації потрібні науці та нації» наголосив, що слово «інновація» нове, але позначає воно явище старе, як світ. Диференціація (фр. «різниця», «відмінність») – поділ, розчленування цілого на якісно відмінні частини. Поділ класу на групи за рівнем розвитку й підготовки учнів. Він сприяє створенню в класі робочої обстановки, дає змогу задіяти всіх учнів для якісного засвоєння ними теми.
Правильна відповідь “Вона була останньою. Народилася не ранньою весною, як всі сестри та брати. Було тоді вже тепле, ясне, веселе літо. Тим-то вона була найменшою в родині, «мізинчиком», її дуже жаліли й любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як кошенятко. Була вона добра, лагідна, звичайненька, слухняна, роботяща. А, граючись з іншими малими Хухами, радо приставала на всяку забаву, до якої її кликали. І ніколи ніхто не бачив, щоб вона колись гнівалася, чи була роздратована, або ж мала якісь примхи” “Перелякана Моховинка притьомом плигнула до дверей й між дідовими ногами проскочила надвір. Навколо стояло вже чимало інших Хух й сумно дивилася, як дід рубав сосну, їм було боляче слухать, як плаче та красна троїста сосна. Але ж що вони, манесенькі, могли зробити? Як могли їй допомогти?” “Але Хухи не можуть говорити, доки бувають невидимі. Вони тільки пищать, як мишки, або муркочуть, як котики. Сили вони також не мають, бо легесенькі, як пушинки, а м’якесенькі, як вата. Тим-то як не намагалася Моховинка розбуркати діток, нічого не могла зробити. Вони тільки крізь сон чули її пухнасте тільце, чули, як ніжно вона лоскоче їх своїми лапками по обличчю й, посміхаючись, спали далі.” “Дідові стало тепліше. Він почув, як знову побігла його жилами затужавіла кров. Потім простяг одну руку, вона була вільна, обперся другою на сучок й висмикнув одну ногу, а потім і другу.”
2. “Чарівна квіточка “Хуха-Моховинка”” (групова робота) Ґронування (асоціативний кущ). Ґронування є стратегією навчання, яка спонукає учнів думати вільно та відкрито з певної теми. Вона націлена передусім на стимулювання мислення школярів про зв’язки між окремими поняттями. І група – характеристики, що описують зовнішність Хухи; ІІ група – характеристики, що описують характер Моховинки.
3. Скраббукінг (книга з вирізок). Скраббукінг – (англ. scrapbooking, від англ. scrapbook: scrap – вирізка, book – книга, букв. «книга із вирізок») – вид рукоділля по виготовленню сімейних або особистих альбомів. Це своєрідний спосіб зберігання історії у вигляді фотографій, записів, газетних вирізок, малюнків та інших пам’ятних дрібниць. Основна ідея скраббукінгу – зберегти фотографії та інші пам’ятні речі про будь-які події на тривалий період часу для майбутніх поколінь.