Добропільська міська рада
Білозерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15
Добропільської міської ради,
вул. Східна , буд.18 м. Білозерське
Донецька область, Україна, 85013, тел. (06277) 3-23-22,
e-mail: dobropoliezoch15@gmail.com
Майстер-клас
«Нове життя старим речам»
(робота з обдарованими дітьми)
З досвіду роботи
вчителя трудового навчання
та технологій Гуренко Н.М.
Гуренко
Наталя Миколаївна
Посада: вчитель трудового навчання та технологій
Освіта вища
Педагогічний стаж 25 років
Кваліфікаційна категорія :
спеціаліст вищої категорії
Місце роботи: Білозерська ЗОШ І-ІІІ ступенів №15 Добропільської міської ради Донецької області
Педагогічне кредо: «Справжній вчитель , як і талановитий музикант – це той, хто додає до свого основного репертуару творчість і натхнення»
Учнівський колектив обдарованих дітей:
Остапова Тетяна
учениця 10 класу
тип обдарованості: художньо-естетичний напрям
Остапова Анастасія
учениця 10 класу
тип обдарованості: художньо-естетичний напрям
Кубарєв Владислав
учень 11 класу
тип обдарованості: художньо-естетичний напрям
Мета майстер-класу
Мета та завдання проєкту
Майстер-клас
Мета: • закріпити навички роботи з переробки старих речей в рамках
проєкту
«Нове життя старим речам»
• розвивати творчу уяву, фантазію
• виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища
• розвивати творчі та художні здібності методом створення проєкту, інтерес до творчої діяльності, критичне та творче мислення, уяву, формувати активну особистість.
Завдання: ► виготовити зі старих джинсових брюк «домашні капці сучасної
панянки»
► пошити фартух зі старих чоловічих сорочок
Необхідні матеріали:
▪ старі речі (сорочки, штани тощо)
▪ ножиці
▪ нитки
▪ швейна машинка
▪ додаткова фурнітура (гудзики, бісер)
Аудиторія: учні 9-11 класів
Результат: готові продукти (капці, фартух)
Назва проєкту: «Домашні капці сучасної панянки»
Технологічна послідовність виготовлення капців:
№ з/п |
Послідовність виготовлення |
Наочне зображення |
Інструменти та обладнання |
1 |
Підготувати матеріали та інструменти: тканина, ножиці, голка, викрійка капців, нитки, синтепон, матеріали для оздоблення (бісер різного кольору, схема візерунка на водорозчинному флізеліні, еластична стрічка,), швейна машина. |
|
|
2 |
Викроїти деталі капців |
|
Ножиці |
3 |
Викроїти середній прошарок капців із синтепону |
|
Ножиці |
4 |
З`єднати три прошарки деталей нижньої частини капців (тканина-синтепон-тканина). Нанести малюнок для майбутньої стьожки. |
|
змилок, лінійка |
5 |
Виконати стьожку на швейній машині на нижній частині капців |
|
Швейна машина |
6 |
З`єднати три прошарки деталей верхньої частини капців (тканина-синтепон-тканина). На швейній машині виконати декоративну строчку. |
|
Швейна машина |
7 |
Оздобити верхню частину капців вишивкою бісером:
|
|
голка, нитка |
8 |
Обробити зовнішній край верхньої деталі капців, використовуючи стрічку:
|
|
голка, нитка, швейна машина. |
9 |
|
|
голка, нитка, швейна машина |
10 |
Вільну частину еластичної стрічки закріпити ручними стібками з виворітного боку нижньої частини капців |
|
Голка, нитки |
11 |
Приклеїти виготовлені капці до гумової основи |
|
Клей, гумова основа |
12 |
Вирізати капці за контуром підошви |
|
Ножиці |
13 |
Готовий виріб |
|
|
Час виготовлення: 7-8 годин
Кількість: 1 пара
Матеріали:
№ з/п |
Матеріали |
Зображення |
|
Тканина |
|
|
Синтепон |
|
|
Нитки |
|
|
Еластична стрічка |
|
|
клей «Момент» |
|
|
Гумова основа |
|
|
Бісер |
|
|
Схема візерунка на водорозчинному флізеліні |
|
Особисті поради виготовлення:
Розмір |
Довжина стопи (сантиметри) |
35 |
23,5 |
36 |
24,0 |
37 |
24,5 |
38 |
25,0 |
39 |
25,5 |
40 |
26,0 |
41 |
26,5 |
Поради по догляду:
Народні художні промисли рідного краю
Народні художні промисли в Україні є невід’ємною складовою української культури, вони увібрали в себе риси, притаманні окремим етнографічним регіонам країни. З покоління в покоління передавалися таємниці технічної та технологічної майстерності, вдосконалювалися прийоми обробки природних матеріалів. Це стосується і виготовлення взуття.
Українське жіноче взуття у давнину обмежувалося трьома основними видами: постолами, чобітьми і туфлями.
У сучасної панянки вибір взуття набагато більший, але особливе місце посідають домашні капці. Створені власноруч капці заряджені теплом та енергетикою. Якщо господиня має капці ручної роботи, то її домівка наповнюється теплом та затишком, створюється атмосфера добра та любові, завжди панує мир та злагода.
Назва проєкту: «Фартух для всієї родини»
Технологічна послідовність виготовлення фартуха:
№ з/п |
Послідовність виготовлення |
Наочне зображення |
Інструменти та обладнання |
1 |
Підготувати матеріали та інструменти: тканина (чоловіча сорочка), ножиці, голка, нитки, швейна машина. |
|
|
2 |
Розпороти сорочку на окремі деталі, взяти за основу – спинку сорочки |
|
Ножиці |
3 |
Викроїти основну деталь фартуха |
|
Ножиці, крейда |
4 |
Викроїти додаткові деталі фартуха: пояс, кишеня з деталей іншої сорочки |
|
змилок, лінійка, ножиці |
5 |
Викроїти підкрійну обтачку та обробити нею нагрудну частину фартуха |
|
Швейна машина |
6 |
Нижню частину фартуха обробити швом упідгин із закритим зрізом |
|
Швейна машина |
7 |
Виготовити пояс
|
|
голка, нитка |
8 |
Настрочити кишеню на нижню частину фартуха та розділити її на 2 відділи |
|
голка, нитка, швейна машина. |
9 |
Затягнути пояс через обтачки бокових частин нагрудника, утворивши і пояс, і бретелі (що робить фартух універсальним для членів всієї родини, незалежно від росту). Виготовити аплікацію (чашка кави) на верхню частину нагрудника |
|
голка, нитка, швейна машина |
10 |
Виготовити та настрочити планку-тримач для рушника на нижню частину фартуха |
|
Голка, нитки |
11 |
Виріб випрасувати, видалити зметувальні шви. Фартух готовий |
|
|
Особисті поради виготовлення:
Поради по догляду: