Майстер-клас "Осінні барви"

Про матеріал

Цей майстер-клас дає змогу ознайомити учнів з нетрадиційними техніками зображення, з стилізацією зображення, навчити школярів робити відбитки з готових природних матеріалів (листки), використовуючи нетрадиційні техніки малювання;

формувати естетичні почуття, активізувати творчу ініціативу, формувати здібності та емоційно насолоджуватись сприйманням художніх образів природи в образотворчому мистецтві; розвивати кольоровідчуття ока, творче мислення, уміння бачити красу і гармонію довколишнього світу; виховувати акуратність у процесі роботи з матеріалами.

Перегляд файлу

Тема: Створення   композиції  «Осінні  барви», з використанням нетрадиційних технік малювання: ляпкографія, відбитки готових природних форм  та долонями фарбою.

 

Мета. : ознайомити учнів з нетрадиційними техніками зображення, з стилізацією зображення. Учити учнів робити відбитки з готових природних матеріалів (листки,)використовуючи нетрадиційні техніки малювання; формувати естетичні почуття, активізувати творчу ініціативу, формувати здібності та емоційно насолоджуватись сприйманням художніх образів природи в образотворчому мистецтві; розвивати кольоровідчуття ока, творче мислення, уміння бачити красу і гармонію довколишнього світу; виховувати акуратність у процесі роботи з матеріалами.

 

Обладнання. Презентація «Осінні барви», зразки робіт із зображенням відбитків готових природних форм, слайди, музичний супровід -   твір П.Чайковського «Пори року», листки різних порід дерев,   фарби, олівці, пензлі, папір, склянка для води, серветки, палітра, трубочка для коктейлю.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина  (слайд №1)

(Звучить мелодія П.Чайковського «Пори року»

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (слайд №2)

 

  1. Читання загадки вчителем
  • Скажіть, про яку пору року говориться в загадці?

Загадка

Дрібненький дощик сумно плаче

І листячко жовтогаряче

З дерев повільно опадає

Яка пора це наступає?

                             (Осінь)

  • Чим вам подобається осінь?
  • А чи любите ви збирати листочки?
  • А що з ними можна зробити? (скласти букет, зробити віночок)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Що, на вашу думку, є нетрадиційним малюванням?
  • Чи завжди люди використовують тільки пензлі?

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку (слайд №3)

     Сьогодні на уроці ми з вами будемо використовувати такі нетрадиційні техніки як ляпкографія, відбитки природних форм,

виконаємо  творче завдання і створимо композицію «Осінні барви».

При цьому навчимося правильно розкладати листочки на площині, розвиватимемо кольоровідчуття ока, творче мислення.

 

V. Робота над темою уроку

 

  1. Вступна бесіда (слайд №4)

Ось і прийшла золота осінь. Чарівна та мальовнича пора року.

 

Вирушаючи з вами на осінню прогулянку в парк , ми уважно придивлялися довкола і помітили, що дерева осінь щедро вдягла в різнобарвні шати і перетворила парк  у казковий барвистий букет. До того ж кожному дереву чарівниця-осінь подарувала особливе, неповторне вбрання.

 

Білокорим берізкам вона вплела в коси золотаві стрічки. Листя дуба пофарбувала в червоно-коричневий та пурпуровий колір. А ось клени увібрали в себе найяскравіші кольори осені: червоні, жовті, оранжеві…

І так листочкам сподобався їх колір, що вони не витримують, зриваються з гілочки і, хизуючись своєю вродою, літають, кружляють, падають…

І тут їх підхоплює легенький вітерець і запрошує до осіннього вальсу. Потанцюють листочки, побавляться і тихо опустяться на доріжки, дахи, тихі плеса голубих річок.

Завітали листочки і до нас на урок. Зараз ми перетворимо їх на пензлики і намалюємо ними деревця.

2. Вивчення нового матеріалу (слайди №5-8)

       Нетрадиційна техніка малювання -  це  засіб розвитку дитячої образотворчої діяльності. 

«Техніка – це мова художника… без неї ви ніколи не зумієте розповісти людям про свої мрії, свої переживання, побачену вами красу»

                                                                                П. Чистяків

        Нетрадиційність – це можливість творити без специфічних художніх інструментів. Наприклад: без мольберта, пензликів, ножниць: можна малювати з допомогою пальчиків і долоньок, працювати в техніці ляпкографії.  Кожен митець перебуває в постійному пошуку власного стилю, «почерку», оригінальної манери виконання, що зумовлює появу повної художньої техніки.  Тож давайте розглянемо декілька таких технік.

 

 Ляпкографія з трубочкою (клякса) – це  різновид   графічної  техніки , при  якій  малюнок  виконується  рідкими фарбами.

На поверхню аркуша наносять плямку (крапельку) за допомогою піпетки. Потім обережно її роздувають у потрібні боки за допомогою трубочки для коктейлю.,  щоб її кінець не торкався ні плями, ні паперу. При необхідності процедура повторюється. Отримане зображення домальовують за допомогою фарби та пензлика.

Відбитки фарбою з природніх форм.

     Фарби наносять пензликом на будь-який  листок або пелюстку  квітки і подушечкою пальця сильно притискають до паперу.

Матеріали: гуашеві фарби, пензель, листки з дерева клена та куща калини.

 

3.Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментуванням вчителя)

      (слайди №9-27)

4.Пояснення вчителем послідовності виконання композиції.

 

а) (перша група: 5-А клас)  Розташування листочків на площині

- Візьміть декілька листочків і розмістіть їх на аркуші.

б) Фарбування зворотної сторони листочка

- Тепер візьмемо пензлика, вмокнемо його у фарбу теплих кольорів і намажемо її на нижній бік листочка.

в) Прикладання зафарбованим боком на аркуш паперу та натискання долонькою

- Покладемо листочок зафарбованим боком на аркуш паперу, зверху прикриємо аркушем і легенько погладимо долонькою, примовляючи: «Дякуємо тобі листочку за весняний шелест, за літню прохолоду, за осіннє натхнення». Листочку чути таке дуже приємно.

Тепер зніміть аркуш. І що ж у нас вийшло? Листочок залишив на пам'ять своє кольорове фото. Тепер поступово беріть інші листочки, фарбуйте і «друкуйте» на папері.  Окремі дрібні деталі, якщо потрібно, домалюйте.

Дотримуйтесь охайності при виконанні роботи.

г) (друга група: 7-б клас). Візьміть  трубочки і наберіть фарби та обережно видувайте на папір у потрібні боки навколо намальованого стовбура дерева.

д)Отримане зображення домалюйте за допомогою фарби та пензлика.

.  Окремі дрібні деталі, якщо потрібно, домалюйте.

Дотримуйтесь охайності при виконанні роботи.

 (третя група: 4-б клас). Опускаєте долоньки в гуашеві фарби, або фарбуєте її з допомогою пензлика і робите відбиток на папері. Малюєте долоньки різними кольорами.

д)Після роботи руки витираєте серветками.  Дотримуйтесь охайності при виконанні роботи.

5.Практична діяльність учнів.

Учні виконують роботу під музичний супровід  -  музичний  твір П.І.Чайковського  «Пори року».

  1. VІ. Підсумок уроку  (слайд №29)
  • Які нетрадиційні техніки були використані на уроці?
  • Перегляд і демонстрація дитячих робіт.  
  1. VІІ. Хвилинка поезії (слайд №28)

(Звучить мелодія П.Чайковського «Пори року»

 

 

 

     Осінь своїми чарами надихнула учнів нашого класу на прекрасне і вони прочитають вірші, які вони підготували заздалегідь .

 

В парках і садочках

На доріжки й трави

Падають листочки

Буро-золотаві.

 

Де не глянь, навколо

Килим кольористий,

Віти напівголі,

Небо синє, чисте

   (перший учень)

Осінь золота прийшла,

Барви різні принесла.

І фарбує дуб і клен

В різні барви кожен день

 

Ось і дощик завітав

Осені він другом став.

З’явилися в лісі грибочки:

Осені сини та дочки

(другий учень)

Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

Осінь жовтокоса на баскім коні.

 

В далечінь холодну без жалю за літом

Синьоока осінь їде навмання.

В’яне все навколо, де пройдуть копита,

Золоті копита чорного коня.

 

Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні й розкида  кругом.

Скрізь якась покора в тишині розлита

І берізка гола мерзне за вікном.

            (третій учень)

 

Осінь-маляр із палітрою пишною

Тихо в небі кружляє,

Осипає красою розкішною,

Там розсипа вона роси сріблисті,

Там тумани розливає,

Ліс одягає  шати барвисті.

Ліс обливає кольорами дивними,

Ніжно сміється до вітру,

Грає цілунками з ним переливними.

Фарби рожеві, злотисті, червоні,

Срібно-блакитне повітря…

Ніжні осінні пісні тихозвонні.

               (четвертий учень)

 

Прийшла осінняя пора,

Настали дні холодні,

Упало листя із дерев

Підняв їх вітер вгору

 

І закружляли навкруги

Багряним кольором «птахи»

І, виконавши свій танок,

Тихесенько опали

(п’ятий  учень)

  1. VIІI. Підсумкове слово вчителя   (слайд №30)

     Чудова, казкова пора року осінь. Багато в ній не розгаданих таємниць, багато незвіданого та цікавого. Я думаю, що сьогодні у вас, у ваших душах і серцях залишилася часточка добра і тепла до оточуючої краси.

 Осені  ми   кажемо: «Прощай!», а зимі  говоримо : «Здрастуй!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         

                                      Комунальний      заклад

            «Вільнянська спеціальна загальноосвітня  школа- інтернат»

                                       Запорізької   обласної   ради

 

 

 

 

                          http://img.hrhwalls.com/images219/hhawt1h2wnv.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                  Підготували: вчитель образотворчого

                                             мистецтва

                                             Ткаченко І.А.

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
2664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку