Майстер-клас "Психологічний супровід дітей з ООП засобами ігрових технологій"

Про матеріал
Застосування ігрових технологій дозволяє налагодити контакт з дитиною, допомагає виявити приховане напруження, негативні емоції, сприяє навчанню дитини адекватним способам подолання їх; готує підґрунтя для подальшої роботи; надає дитині нових позитивно забарвлених сенсорних вражень.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ З ООП ЗАСОБАМИ

ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

(з досвіду роботи практичного психолога

Новогродівського ОЗЗСО І-ІІІ ступенів №7 Новогродівської міської ради Задко А.А.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Психологічний  супровід дітей з ООП засобами ігрових технологій.

Модуль програми. ІПР дитини з особливими освітніми потребами.

Категорія учасників: учень 5го класу, навчається за індивідуальною формою навчання.

Мета.  Застосування ігрових технологій дозволяє налагодити контакт з дитиною, допомагає виявити приховане  напруження, негативні емоції, сприяє    навчанню дитини адекватним способам подолання їх; готує підґрунтя для подальшої роботи; надає дитині нових позитивно забарвлених сенсорних вражень.

Очікувані результати:

  • буде встановлено контакт з дитиною;
  • знизиться рівень тривожності;
  • дитина отримає  нову інформацію про навколишній світ;
  • відбудеться збагачення словникового запасу дитини та розвиток мовлення;
  • дитина отримає нові позитивно забарвлені сенсорні враження;

Тривалість: 35-40 хвилин

Обладнання та матеріали: акварельні фарби, пензлики, прозорі пластикові стаканчики, питна вода, клейонка, паперові рушники, безпечний для здоров’я дитини мильний розчин, форма для видування мильних кульок, трубочки для коктейлю, невеличка пластикова пляшка з відрізаним дном, корпус від ручки (прозора трубочка), невеликий посуд для води, непрозорий мішечок з маленькими  іграшками.

Зміст заняття:

І. Організаційно-мотиваційний етап.

ІІ. Основна частина.

ІІІ. Підсумки, рефлексія.

Хід заняття

І. Організаційно-мотиваційний  етап

  • Привітання. Етюд «Веселка». Дитина сідає зручно, заплющує очі та протягом 1-2 хвилин уявляє легку, прекрасну веселку, гру кольорів і себе в спокійному, приємному, розслабленому стані. Включається приємна музика.

ІІ. Основна частина.

Сенсорна гра  «Гра з фарбами».

Мета та завдання:

Вік: 6-10 років

Тривалість:5-10 хв.

Обладнання та матеріали:  акварельні фарби; пензлики; 5 прозорих пластикових стаканчиків; вода; клейонка;  паперові рушники.

Опис. Змішуючи фарби, ми можемо створювати нові кольори. Для цього зливаємо воду різних кольорів в один стакан або розчинити у стакані з чистою водою почергово декілька фарб. Так, змішуючи жовтий та червоний кольори, отримуємо помаранчевий колір; синій та жовтий – зелений; червоний та синій – фіолетовий. Яскраві відчуття дарує процес малювання акварельними фарбами на мокрому аркуші. Для цього застилаємо клейонку стіл або підлогу. Щільний аркуш паперу для акварелі намочити повністю водою, покласти на клейонку та пригладити вологою губкою. Занурити пензлик в одну з фарб і обережно провести нею по паперу. Продовжуємо іншими фарбами. Ніби випадково можна провести пензликом з водою, але без фарби – вода змішається з фарбами та на аркуші з’являться ніжні, розмиті, світлі півтони фарб. Експериментуємо разом з дитиною. Обов’зково слідкуємо за температурою води. Кожного разу витираємо руки одноразовими рушниками.

Підведення підсумків, обговорення, зворотна комунікація.

Пропонуємо відповісти на запитання:

-чи отримав задоволення від дії з фарбами?

-чи хоче зробити це ще раз?

Сенсорна гра з мильними кульками.

Мета та завдання:

  • Організація активної участі дитини;
  • Розвиток побутових навичок;
  • Розвиток дихання (навчити сильно дути, спрямовувати струю повітря в потрібному напрямку);
  • Розвиток мовлення;
  • Формування тактильних відчуттів.

Вік: 6-10 років

Тривалість:5-15 хв.

Обладнання та матеріали:  вода з безпечним для здоров’я дитини розчином;  чиста питна вода;  форма для видування мильних кульок, трубочки для коктейлю;  невеличка пластикова пляшка з відрізаним дном;

корпус від ручки (прозору трубочку із твердої пластмаси дитина не буде перегинати та перекусувати);  невеличкий посуд для води(миска); паперові рушники;  непрозорий мішечок з маленькими іграшками;

Опис. Дітям подобаються мильні кульки. Але не завжди діти погоджуються самостійно їх видувати (необхідно вміти дути). Спочатку готуємо дитину до гри: вчимо сильно дути, спрямовувати повітря в потрібному напрямку. Пропонуємо такі вправи:

  • «Падає сніг» - дмухати на шматочок вати, щоб вона не впала.
  • «Пливи кораблик» - набрати воду в ємкість і запустити паперового кораблика (зробити разом).
  • «Вертушка» - дмухати на іграшку-вертушку.
  • «Катись, м’ячик» - дмухати на маленький шарик (для пінг-понга), дмухати через трубочку.
  • «Бульки» - дмухати через трубочку в стакан питної води, який наповнений на половину. Ця гра покаже, чи сформовано у дитини цілеспрямований видих і чи сильно він дує.

   Якщо дитина готова, переходимо до наступного етапу. Розповісти дитині казку про зачарованого героя, якого чаклунка помістила в замок. Замок ми зараз будемо будувати, але нам не вистачає героя. Для цього використовуємо принесений заздалегідь непрозорий мішечок з маленькими іграшками (іграшки тверді та м’які). Пропонуємо дитині зануритися в мішечок, помацати іграшки, розповісти про свої відчуття. Вибрати одну іграшку, яка і буде нашим зачарованим героєм. Запропонувати дитині описати цю іграшку: колір, текстуру, розмір, можливо, персонаж якого твору або мультфільму.

   В невелику ємкість наливаємо води комфортної для дитини температури (впродовж заняття слідкуємо за температурою води), безпечної  для здоров’я мильної рідини. Взяти широку коктейльну трубочку та на очах дитини почати дути з голосним бульканням – з’являється хмарка бульбашок.  Спробувати це зробити пластиковою пляшкою. Запропонувати повторити це разом.  Потім помістити у центр пінного замку  нашого зачарованого персонажа.

-Можна запропонувати придумати продовження історії.

-Можна запропонувати торкнутися руками піни та розповісти про свої відчуття.

Підведення підсумків, обговорення, зворотна комунікація.

Пропонуємо відповісти на запитання:

-чи отримав задоволення від дії з бульбашками?

-чи хоче зробити це ще раз?

-хто в тебе буде жити в замку наступного разу?

Вправа «Фотоапарат»

Мета та завдання:

  • Організація активної участі дитини;
  • Розвиток короткочасної пам’яті;
  • Формування тактильних відчуттів.

Автор:

Вік: 6-10 років

Тривалість:5 хв.

Обладнання та матеріали:

  • Непрозорий мішечок з маленькими іграшками різної текстури

Опис. Дитині пропонується:

  • дістати всі тверді іграшки і виставити їх в рядочок на столі,
  • дістати всі м’які іграшки та поставити їх навпроти,
  • запам’ятати (сфотографувати) розташування іграшок,
  • затулити очі, потім розплющити і сказати, що змінилося (між рядами іграшок з’явилася яскрава стрічка, один рядок іграшок знак, які саме іграшки зникли, якихось іграшок стало значно менше),
  • запропонувати залишити на столі лише декілька іграшок (спробувати пояснити, чому саме ці), «сфотографувати» їх,
  • знову заплющити очі, розплющити, сказати, що змінилося (іграшки можна поміняти місцями, забрати якусь, додати іншу).

Підведення підсумків, обговорення, зворотна комунікація.

Пропонуємо відповісти на запитання:

-чи отримав задоволення від вправи?

-що відчуває?

ІІІ. Підсумки, рефлексія

  • Ритуал завершення. Оцінка занять.  Етюд «Слухаємо себе». Протягом 1-2 хвилин дитина розслаблюється та слухає себе. Після цього зображує свій настрій наприкінці заняття (обирає із палітри кольорів або обирає відповідну емоцію (картки емоцій)

Використані джерела:

1.Діти з особливими потребами та організація їх навчання. Видання доповнене та перероблене: наук.-метод.посіб./А.А.Колупаєва, Л.О.Савчук.-Київ: Видавнича група «Апостол», 2011.-274с. – (Серія «Інклюзивна освіта»)

2.Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі: практ. Посіб./ [Тім Лорман Джоан Деппелер, Девід Харві]. Пер. з англ.- Київ: СПД-ФО Парашин І.С., 2010.-296с.

3.Моделювання психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу: від теорії до практики [Текст] /Автори-уклад. О.О.Зарицький, Є.В.Афоніна, Н.В.Міщенко. Слов’янськ: Витоки, 2018. 158с.

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Інкл
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку