Майстер-клас-ранкові зустрічі для 5 - 6 класів "Філіжаночка чудового настрою". Сприяє створенню позитивної атмосфери в учнівському колективі на весь навчальний день.
МАЙСТЕР-КЛАС «РАНКОВА ЗУСТРІЧ»
Заступник директора з виховної роботи
Нікольської гімназії «Софія»
з загальноосвітньою школою І ступеня №2
Нікольської районної ради Донецької області, учитель української мови та літератури
Гордієнко Ольга Олександрівна Мета.
Створити демократичне освітнє середовище, орієнтоване на дитину.
Моделювати й активно розвивати в дітей уміння та навички ефективного спілкування (вербального і невербального). Сприяти розвиткові емпатії, активному слуханню однолітків.
Навчити співпрацювати, утримуватися від критики інших, поважати інших як особистостей.
Очікувані результати.
Створення позитивної атмосфери в учнівському колективі на весь навчальний день у гімназії.
Розвиток соціальних та навчальних навичок у поєднанні з соціальним, емоційним та інтелектуальним розвитком кожного учня.
Виховання піклування та відповідальності в колективі.
Обладнання та матеріали. Зображення великої однотонної (бажано теплих тонів) філіжанки, «чаїнки» (по кількості учнів класу), комп’ютер, мінус пісеньки «Не давайте суму жити», маркери.
Зміст майстер-класу.
У класі лунає музика (наприклад, «Не давайте суму жити» https://btrack.ru/track/детские-украинские-не-давайте-суму-жити-96904 ). Діти разом із учителем стають у коло обличчям один до одного і починають усі разом:
- Ми, 6-А, - одна сім’я:
Він, ти, а також я! (промовляючи цей рядок, указують, роблячи рухи правою рукою)
Дружно за руки візьмемось, (промовляючи цей рядок,беруться за руки) Один одному всміхнемось. (посміхаються один одному праворуч і ліворуч від себе) Учитель: Хай проблеми нас оминають, Учні разом: а щирі посмішки сяють!
Учитель починає, а учні підхоплюють: Я Ольга,
Віка, Іван, Влад (кожен називає своє ім’я по колу)… - (разом) бажаю тобі чудового дня! (дружні оплески)
1. Вправа «Запрошую на філіжаночку чудового настрою».
Учитель: Любі, гімназисти! Дозвольте запросити вас на філіжаночку чудового настрою. (вчитель вказує на зображення філіжанки, діти стають півколом, обличчям до зображення і самого вчителя) Так заведено у нашого народу, що за філіжанкою чаю чи кави, частувальники насолоджуються спілкуванням один із одним, обмінюються інформацією. Тож, давайте і ми поспілкуємося: я буду питати, а ви мені жестами і мімікою відповідати.
- З добрим ранком вас вітаю! Що у відповідь побачу я? (учні не говорять, а лише показують)
- Як настрій? Покажіть. (учні не говорять, а лише показують)
- А як самопочуття? (учні не говорять, а лише показують)
- Що цікаве побачили дорогою до гімназії? (учні не говорять, а лише показують)
- Як вам погода сьогодні? (учні не говорять, а лише показують)
- Хто дома залишився у вас? (учні не говорять, а лише показують)
- А який перший урок? (учні не говорять, а лише показують)
- Як ви приготувалися до уроку? (учні не говорять, а лише показують)
- Як сьогодні має пройти день? (учні не говорять, а лише показують)
2. Вправа «Похвастушки»
Учитель: Сьогодні поговоримо з вами про котів. Чому? Уявіть собі, 1 березня відзначається Міжнародний день котів, тож не забудьте привітати вдома своїх пухнастиків.
Бесіда:
- Розкажіть про свого кота: як звати, що полюбляє, а що – ні, як потрапив до вашого дому.
- Чи вміє ваш кіт дружити?
- Як ви визначаєте настрій свого кота?
- Навіщо людям коти?
- Які прикмети, пов’язані з котами, вам відомі?
- Які фразеологізми, в яких згадуються коти, вам відомі?
- Якщо бажаєте, намалюйте або сфотографуйте свого улюбленця, і ми оформимо виставку в класі.
Вправа «Геть страхи і опасіння» (додатки 1, 2):
Учитель: Любі мої шестикласники. Що може завадити чудовому настрою протягом дня?
Відповіді учнів (наприклад: сварка, погана оцінка через недовчений матеріал, поганий настрій)
Учитель: Візьміть до рук чарівні «чаїнки» та напишіть на них маркерами свої страхи, опасіння щодо сьогоднішнього дня. (учні пишуть на «чаїнках» - різнокольорових кружечках із картону) А тепер сховаємо їх у філіжанці чудового настрою. Хай вони там полежать і не заважатимуть сьогодні нам. (учні опускають свої «чаїнки» у потаємну кишеню філіжанки на її зворотньому боці)
ІV. Вправа «Щоденні новини» (2 хв.) Учитель:
Тож чудовий день нам слід починати, А при цьому й пам’ятати.
Учень 1: Сьогодні 1 березня 2018 року. Четвер. Перший день весни.
Цього дня відзначають Всесвітній день імунітету, Міжнародний день боротьби з наркоманією і наркобізнесом, Всесвітній день цивільної оборони, Міжнародний день котів.
Учень 2: Іменини сьогодні святкують – Данило, Веремій, Ілля, Павло, Порфирій, Самуїл, Юліан.
Учень 3: Надворі холодно, тож слід ретельніше турбуватися про своє здоров’я.
Народні прикмети цього дня: Якщо 1 березня тепло і сонячно, значить, і вся весна буде такою. Якщо ж у цей день іде сніг, значить буде хороший врожай, якщо дме теплий вітер — чекайте дощове літо, а дме північний вітер, то літо буде холодним.
Учень 4: Нагадую: чергові у класі – Віка і Влад.
Відсутніх немає.
Учитель: Настрій - гарний! Вперед, за приємними враженнями, корисними знаннями, веселими пригодами!
Учні обнімаються дружно за плечі, а потім розходяться по робочих місцях.
Додаток 1.
Ескіз філіжанки.
Додаток 2.
Ескіз «чаїнок».
Посилання:
http://nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/
https://www.google.com.ua/search?biw=1360&bih=662&tbm=isch&sa=1&ei= sQKYWov6DYfDwQLi0aHoDA&q=%D0%B2%D0%B5%D1%81%D0%B5 %D0%BB%D0%B0+%D1%87%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%B0&oq
=%D0%B2%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B0+%D1%87% D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%B0&gs_l=psy-
ab.3...7957.10339.0.10435.6.6.0.0.0.0.152.665.0j5.5.0....0...1c.1.64.psyab..1.3.422...0j0i30k1j0i24k1.0.0Y-w5XFj49o#imgrc=U2C5Xujw2Djb9M:
https://b-track.ru/track/детские-украинские-не-давайте-суму-жити-96904