Макаренко. Оксана Михайлівнаучителька трудового навчання Маріупольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №33 Маріупольської міської ради Донецької області, учитель І категорії. Проблема, над якою працює вчитель: використання проектних технологій на уроках трудового навчання. Життєве кредо вчителя: “Якщо не спрацював план “А”, у мене є ще 32 букви”.
НАСКРІЗНІ ЗМІСОТВНІ ЛІНІЇ: ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА ТА СТАЛИЙ РОЗВИТОК-*усвідомлює важливість безвідходного виробництва,*розуміє вплив хімічних матеріалів на навколішне середовище. ГРОМАДСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ-*оцінює результати власної діяльності,*бережливо відноситься до інструментів та обладнання,ЗДОРОВ”Я ТА БЕЗПЕКА-*дотримується правил безпечної праці під час виконання технололгічних операцій,ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ І ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ-*економно використовує матеріали, *визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу,*вміє розраховувати орієнтовну вартість виробу.
СПІЛКУВАНЯ ІНОЗЕМНИМИ МОВАМИ- толерантність до різних культур і традицій. УМІННЯ ВЧИТИСЯ ВПРОРДОВЖ ЖИТТЯ-уміння планувати та організовувати власну проектну діяльність. МАТЕМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ-уміння користуватись вимірювальними пристроями,ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ-уміння використовувати інформаційні носії для пошуку потрібної інформації. СПІЛКУВАННЯ ДЕРЖАВНОЮ МОВОЮ-уміння обговорювати питання, пов”язані з виконанням проекту,уміння ділитися власними ідеями, думками, коментувати та оцінювати власну діяльність і діяльність інших. ОСНОВНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРИРОДНИЧИХ НАУКАХ І ТЕХНОЛОГІЯХ-уміння раціонально використовувати природні ресурси,ІНІЦИАТИВНІСТЬ І ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ-уміння презентувати власний виріб. СОЦІАЛЬНА ТА ГРОМАДСЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ-уміння уникати дискримінації інших у процесі спілкування,уміння допомогати іншім в роботі. ЕКОЛОГІЧНА ГРАМОТНІСТЬ І ЗДОРОВЕ ЖИТТЯ-дотримання правил з безпеки життєдіяльності при виконанні робіт.
*Розрізняє етапи проектної діяльності.*Застосовує методи фантазування та біоформ під час проектування виробу.*Розрізняє моделі-аналоги щодо об*єкта проектування.*Добирає конструкційні матеріали залежно від їх властивостей для виготовлення виробу.*Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.*Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.*Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.*Виготовляє виріб.*Оздоблює виріб за готовою композицією.*Дотримується правил безпечної праці під час виконання тех-х операцій. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:
Хмара слів (хмара тегів, або зважений список) - це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати матеріал з теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації. Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані, наприклад, з тим, що:- в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити;- скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту;- прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку;- скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;- показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;- перетворити нудний текст в цікаву головоломку;- написати зашифровану листівку другові;- розповісти про щось, використовуючи слова з «хмари»;- скласти характеристику образу літературного героя; - зробити "хмарку" підказок до диктанту, кросвордів тощо;- повторити основні поняття теми, що вивчаєтся і т.д.
За деякими відомостями, перші ялинкові іграшки (скляні кулі) з'явилися в Саксонії в XVI столітті. За іншими джерелами, перші скляні ялинкові кулі були зроблені в 1848 році в містечку Лауша в Тюрінгії - з тієї причини, що в цей рік був неврожай яблук - а саме ними в основному прикрашали святкове дерево, але склодуви прийшли на виручку традиції і зробили скляні кулі замість яблук, потім їх почали видувати в Саксонії в середині XIX століття. Пізніше з'явилися складні фігурки, птиці, виноградні грона. Ми готуємось до Нового Року завжди заздалегідь. Спочатку ми купуємо ялинку, ставимо її у саме видне місце в домі, потім прикрашаємо яскравими маленькими ліхтариками, іграшками, гірляндами, цукерками. Потім розвішуємо гірлянди та різнокольорові кульки по кімнатах. В домі панує святкова новорічна атмосфера. Але, щоб створити казкову атмосферу вдома, зовсім не обов*язково купувати прикраси. Багато чого можна зробити своїми руками. А враховуючи, що новорічні прикраси зараз коштують дорого, вміння зробити щось своїми руками дуже актуально.
Прийом “Синквейн”1 строка - складається всього лише з одного слова. Це може бути іменник або займенник. Воно повинно визначати тему твору.2 строка - використовується для опису властивостей основної теми. Це можуть бути 2 причастя або імені прикметників.3 строка - оповідає про дії теми. Для цього використовують 3 дієприслівники або дієслова.4 строка - найдовша і складається з 4 слів. Тут авторові потрібно висловити свою особисту думку щодо теми.5 строка - складається всього лише з 1 слова, яке може ставитися до будь-якої частини мови. Це якесь резюме тексту, яке розкриває суть теми.1) ПРИКРАСА...2) НОВОРІЧНА, ЯЛИНКОВА...3) БЛИЩИТЬ, ПРИКРАШАЄ, ДАРУЄТЬСЯ...4) ПРИКРАСА СТВОРЮЄ СВЯТКОВИЙ НАСТРІЙ...5) СВЯТО... Синквейн на слово “ПРИКРАСА”