МАЙСТЕР – КЛАС « Стрічкові фантазії »

Про матеріал
Виготовлення кошика з стрічок прикрашеними трояндами.Створення виробу — це творчий і захоплю¬ючий процес. Зовсім не обов'язково бути видатним майстром, щоб виготовляти красиві, сучасні речі. Потрібно тільки навчитися використовувати відповідні текстильні та оздоблювальні матеріали, фур¬нітуру, комбінуючи їх тільки власти¬вим Вам способом.
Перегляд файлу

Красноградська гімназія «Гранд»

 

 

 

 

 

 

 

МАЙСТЕР – КЛАС

« Стрічкові фантазії »

 

Вчитель трудового навчання: Хіль Т.В

Тема. Стрічкові фантазії.

Виготовлення кошика з стрічок прикрашеними трояндами.

Мета: Ознайомити з історією виникнення стрічок,одним із видів декоративно – прикладного мистецтва,послідовністю виготовлення виробу. Розвивати  уяву та фантазію , творчі здібності та естетичний смак.  Виховувати інтерес і любов до мистецтва.

Обладнання:  атласні стрічки, голка, нитки, ножиці,дріт, мило, шпильки, презентація, інструкційні картки, вироби з стрічок.

Тип заняття: Вивчення нового матеріалу

Хід заняття

І. Організаційний момент. Створення позитивного емоційного настрою.

 

Привітання, перевірка присутніх та готовності до заняття. Учитель заздалегідь записує на дошці вислів: 

 «Натхнення — це  вміння  приводити самого  себе  до робочого стану».       

 Зміст цього вислову  полягає в тому, що натхнення потрібно підтримувати діями. Якщо пропустити момент, воно може не повертатися до людини дуже довго. А як відомо, що набагато легше виконується та праця, яку ви бажаєте здійснити, а не та, яку мусите. Тому:

Бажаю усім, щоб до кожного з Вас

Завітало натхнення сьогодні у клас

Й збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям Ви не йшли навмання.

Щоб Вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати.

Тож я побажаю, щоб лінь Ви прогнали

Й натхнення щоб кожного дня зустрічали!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оздоблення  виробів  стрічками  є одним з найпопулярніших в сучасному світі видів рукоділля. Популярність   цього мистецтва прийшла на початку XІVстоліття. З тих пір число прихильників цього дивного ремесла росте з дня у день.

ІІІ. Повідомлення теми й мети.

Сьогоднішня тема нашого заняття :

Стрічкові фантазії. «Виготовлення кошика з стрічок прикрашеними трояндами».

ІV.Повідомлення  теоретичного матеріалу.

З давніх часів вузькі смужки тканини застосовувалися в повсякденному житті і господарській діяльності людей. 

     Вже в Давній Греції жінки вплітали у волосся смужки тканин, щоб "оживити" свій образ. Крім того, кольоровими стрічками оброблявся одяг, причому кожному соціальному класу відповідав свій колір і матеріал.

     В середні віки в Італії стрічками вже декорували спинки стільців , а також підв'язували важкі завіси. Але лише в XIV столітті почало розширюватися побутове вживання шовкових стрічок. Традиції ткацтва в Ліоне і сприятливі кліматичні умови півдня Європи сприяли  швидкому розвитку виробництва  коштовної шовкової нитки.

   У 1446 році король Людовик XI запросив   італійських ткачів, щоб вони виучили своєму мистецтву жителів Ліона(Франція). В місто були завезені всілякі верстати як для вироблення шовку, так і для виготовлення шовкових стрічок. Попит на стрічки продовжував зростати, і Ліон поступово перетворювався на крупний текстильний центр: виготовляли різні, у тому числі й дорогі і екстравагантні, шовкові стрічки.  

   В 1660 року   налічувалося вже близько вісімдесяти тисяч ткацьких верстатів. На початку XVIII століття попит на ці товари різко зріс, і почався період бурхливого поширення розкішних і красивих стрічок. Король Франції Людовик  XIV прикрашав  стрічками,  навіть своє взуття і закликав двір одягатися оригінально і з вигадкою.

 

 

 

 

 

 

Атласні стрічки  міцно увійшли і в наше повсякденне життя. Про них зазвичай згадують перед святами і урочистими подіями, коли виникає необхідність прикрашати. У Італії галасливі і веселі торжества, що удалися на славу, навіть називаються "Святами з бантиками".

Красива стрічка додає добре упакованому дарунку вишуканість, підкреслюючи урочистість моменту. Перев'язаний стрічкою букет виглядає не лише привабливішим, але і багатим.

Стрічки оживляють зачіску, а оброблені ними і тасьмою капелюшка, сумочки і плаття набувають так званої родзинки. Напевно більшість з нас завмирали від захоплення, розглядаючи весільні вбрання наречених, пишні мереживами, стрічками і рюшами!

На Заході прийнято, готуючись до торжеств прикрашати святковий стіл всілякими бантами в тон скатертини. За їх допомогою прагнуть створити в будинку святкову атмосферу. Червоні стрічки і банти стали символом різдвяних свят. Їх прикріплюють до вхідних дверей будинків напередодні Різдва і зустрічі Нового року.

В Україні склався звичай  прикрашати  автомобілі  весільного кортежу стрічками  і перев'язувати конверти з новонародженими блакитними або рожевими стрічками.

Також існує багато сувенірів  та прикрас оздоблені стрічками.

 

 

 

 

 

 

 

V. Практична діяльність .

Сьогодні з вами будемо майстрами .

Матеріали та інструменти для виготовлення кошика :

-стрічки;

-нитки;

-ножиці;

-голка;

-дріт;

-шпильки;

-мило.

 

 Працювати будемо в групах. Повторимо правила роботи в групі.

Правила роботи в групах.

—бути активним;

— бути уважним;

— уміти слухати один одного;

  поважати один одного;

—бути толерантним.

 Вступний інструктаж.

Повторення правил техніки безпеки у поводженні з ножицями і голкою.

- Не залишати ножиці розкритими.

-Не тримати ножиці гострими кінцями вгору.

-Передавати ножиці слід кільцями вперед.

-Голку тримати в подушечці або спеціальному коробочку.

-Не брати голку до рота.-Не користуватися ржавою голкою.

Робота в групах.

1 крок: Клас поділяється на групи . Один із членів групи записує ідеї що до теми проекту .

2 крок: Складання  роботи з виконання творчого проекту [додаток А].

3 крок: Захист  творчого проекту [додаток Б]

Поточний інструктаж.

Заключний інструктаж.

Захист  творчих  проектів.

VI. Підведення підсумків заняття.

Створення  виробу — це творчий і захоплю­ючий процес. Зовсім не обов'язково бути видатним майстром, щоб виготовляти красиві, сучасні речі. Потрібно тільки навчитися використовувати відповідні текстильні та оздоблювальні матеріали, фур­нітуру, комбінуючи їх тільки власти­вим Вам способом. Стежте за новинками в журналах мод, за інформацією щодо текстильних матеріалів, фасонів й оздоблення і творіть свою моду!

Що нового ви дізналися з сьогоднішнього заняття?

Де ви надалі  використаєте свої знання та вміння?

Я бажаю вам розвиватися, творити, фантазувати, діяти! Дивіться на красу природи, на витвори  мистецтва і виховуйте в соб   ідобрі   серця!

  • Дякую вам, за увагу. Було  дуже  приємно  з вами  працювати.

До побачення!

 

Додатки

Додаток Б

Захист творчого проекту

Виготовлений виріб:

- Привабливість виготовленого виробу (естетичний зовнішній вигляд);

- Корисність;

- Зручність у використанні;

- Економічність.

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 вересня 2019
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку