Красноградська гімназія «Гранд»
МАЙСТЕР – КЛАС
« Стрічкові фантазії »
Вчитель трудового навчання: Хіль Т.В
Тема. Стрічкові фантазії.
Виготовлення кошика з стрічок прикрашеними трояндами.
Мета: Ознайомити з історією виникнення стрічок,одним із видів декоративно – прикладного мистецтва,послідовністю виготовлення виробу. Розвивати уяву та фантазію , творчі здібності та естетичний смак. Виховувати інтерес і любов до мистецтва.
Обладнання: атласні стрічки, голка, нитки, ножиці,дріт, мило, шпильки, презентація, інструкційні картки, вироби з стрічок.
Тип заняття: Вивчення нового матеріалу
Хід заняття
І. Організаційний момент. Створення позитивного емоційного настрою.
Привітання, перевірка присутніх та готовності до заняття. Учитель заздалегідь записує на дошці вислів:
«Натхнення — це вміння приводити самого себе до робочого стану».
Зміст цього вислову полягає в тому, що натхнення потрібно підтримувати діями. Якщо пропустити момент, воно може не повертатися до людини дуже довго. А як відомо, що набагато легше виконується та праця, яку ви бажаєте здійснити, а не та, яку мусите. Тому:
Бажаю усім, щоб до кожного з Вас
Завітало натхнення сьогодні у клас
Й збудило бажання здобути знання,
Щоб потім життям Ви не йшли навмання.
Щоб Вам захотілось новеньке пізнати,
Самим научитись та інших навчати.
Тож я побажаю, щоб лінь Ви прогнали
Й натхнення щоб кожного дня зустрічали!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Оздоблення виробів стрічками є одним з найпопулярніших в сучасному світі видів рукоділля. Популярність цього мистецтва прийшла на початку XІVстоліття. З тих пір число прихильників цього дивного ремесла росте з дня у день.
ІІІ. Повідомлення теми й мети.
Сьогоднішня тема нашого заняття :
Стрічкові фантазії. «Виготовлення кошика з стрічок прикрашеними трояндами».
ІV.Повідомлення теоретичного матеріалу.
З давніх часів вузькі смужки тканини застосовувалися в повсякденному житті і господарській діяльності людей.
Вже в Давній Греції жінки вплітали у волосся смужки тканин, щоб "оживити" свій образ. Крім того, кольоровими стрічками оброблявся одяг, причому кожному соціальному класу відповідав свій колір і матеріал.
В середні віки в Італії стрічками вже декорували спинки стільців , а також підв'язували важкі завіси. Але лише в XIV столітті почало розширюватися побутове вживання шовкових стрічок. Традиції ткацтва в Ліоне і сприятливі кліматичні умови півдня Європи сприяли швидкому розвитку виробництва коштовної шовкової нитки.
У 1446 році король Людовик XI запросив італійських ткачів, щоб вони виучили своєму мистецтву жителів Ліона(Франція). В місто були завезені всілякі верстати як для вироблення шовку, так і для виготовлення шовкових стрічок. Попит на стрічки продовжував зростати, і Ліон поступово перетворювався на крупний текстильний центр: виготовляли різні, у тому числі й дорогі і екстравагантні, шовкові стрічки.
В 1660 року налічувалося вже близько вісімдесяти тисяч ткацьких верстатів. На початку XVIII століття попит на ці товари різко зріс, і почався період бурхливого поширення розкішних і красивих стрічок. Король Франції Людовик XIV прикрашав стрічками, навіть своє взуття і закликав двір одягатися оригінально і з вигадкою.
Атласні стрічки міцно увійшли і в наше повсякденне життя. Про них зазвичай згадують перед святами і урочистими подіями, коли виникає необхідність прикрашати. У Італії галасливі і веселі торжества, що удалися на славу, навіть називаються "Святами з бантиками".
Красива стрічка додає добре упакованому дарунку вишуканість, підкреслюючи урочистість моменту. Перев'язаний стрічкою букет виглядає не лише привабливішим, але і багатим.
Стрічки оживляють зачіску, а оброблені ними і тасьмою капелюшка, сумочки і плаття набувають так званої родзинки. Напевно більшість з нас завмирали від захоплення, розглядаючи весільні вбрання наречених, пишні мереживами, стрічками і рюшами!
На Заході прийнято, готуючись до торжеств прикрашати святковий стіл всілякими бантами в тон скатертини. За їх допомогою прагнуть створити в будинку святкову атмосферу. Червоні стрічки і банти стали символом різдвяних свят. Їх прикріплюють до вхідних дверей будинків напередодні Різдва і зустрічі Нового року.
В Україні склався звичай прикрашати автомобілі весільного кортежу стрічками і перев'язувати конверти з новонародженими блакитними або рожевими стрічками.
Також існує багато сувенірів та прикрас оздоблені стрічками.
V. Практична діяльність .
Сьогодні з вами будемо майстрами .
Матеріали та інструменти для виготовлення кошика :
-стрічки;
-нитки;
-ножиці;
-голка;
-дріт;
-шпильки;
-мило.
Працювати будемо в групах. Повторимо правила роботи в групі.
Правила роботи в групах.
—бути активним;
— бути уважним;
— уміти слухати один одного;
— поважати один одного;
—бути толерантним.
Вступний інструктаж.
Повторення правил техніки безпеки у поводженні з ножицями і голкою.
- Не залишати ножиці розкритими.
-Не тримати ножиці гострими кінцями вгору.
-Передавати ножиці слід кільцями вперед.
-Голку тримати в подушечці або спеціальному коробочку.
-Не брати голку до рота.-Не користуватися ржавою голкою.
Робота в групах.
1 крок: Клас поділяється на групи . Один із членів групи записує ідеї що до теми проекту .
2 крок: Складання роботи з виконання творчого проекту [додаток А].
3 крок: Захист творчого проекту [додаток Б]
Поточний інструктаж.
Заключний інструктаж.
Захист творчих проектів.
VI. Підведення підсумків заняття.
Створення виробу — це творчий і захоплюючий процес. Зовсім не обов'язково бути видатним майстром, щоб виготовляти красиві, сучасні речі. Потрібно тільки навчитися використовувати відповідні текстильні та оздоблювальні матеріали, фурнітуру, комбінуючи їх тільки властивим Вам способом. Стежте за новинками в журналах мод, за інформацією щодо текстильних матеріалів, фасонів й оздоблення і творіть свою моду!
Що нового ви дізналися з сьогоднішнього заняття?
Де ви надалі використаєте свої знання та вміння?
Я бажаю вам розвиватися, творити, фантазувати, діяти! Дивіться на красу природи, на витвори мистецтва і виховуйте в соб ідобрі серця!
До побачення!
Додатки
Додаток Б Захист творчого проекту Виготовлений виріб: - Привабливість виготовленого виробу (естетичний зовнішній вигляд); - Корисність; - Зручність у використанні; - Економічність.
|