Майстер-клас "Технологія латерального мислення як спосіб підвищення творчого потенціалу молодших школярів"

Про матеріал
Для того, щоб успіх дитини супроводжувався відчуттям радості та задоволення від діяльності, застосовую технологію латерального мислення, яка поєднує в собі критичне і логічне мислення. Ознаки учня, що мислить латерально: аналізує, порівнює, синтезує, оцінює; бачить проблему ставить питання; висуває гіпотези та оцінює альтернативи; приймає рішення та обґрунтовує його; Одним із цікавих методів є метод «Plus Minus Interesting» (РМІ) - «Плюс мінус - цікаво» - проблема розглядається з трьох точок зору – позитивні, негативні сторони та цікаві аспекти даної проблеми. Ціллю «PMI» є почергове знаходження позитивних, негативних та цікавих моментів при аналізі та вирішенні проблеми. Метод «Кластерів» Дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми. Таким чином підвищується мотивація, адже самі ідеї сприймаються легше. Представлення інформації у формі кластера сприяє творчій обробці, а тому забезпечує засвоєння ії на рівні розуміння.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер -клас на тему: «Технологія латерального мислення як спосіб підвищення творчого потенціалу молодших школярів»

Номер слайду 2

Для того, щоб успіх дитини супроводжувався відчуттям радості та задоволення від діяльності, застосовую технологію латерального мислення, яка поєднує в собі критичне і логічне мислення.мислення. Критичне. Логічне. Латеральне

Номер слайду 3

Ознаки учня, що мислить латерально:висуває гіпотези та оцінює альтернативи;аналізує, порівнює, синтезує, оцінює;бачить проблему ставить питання;приймає рішення та обґрунтовує його;

Номер слайду 4

Вправа «Кольорові рибки»

Номер слайду 5

Вправа «Очікування»

Номер слайду 6

Одним із цікавих методів є метод «Plus Minus Interesting» (РМІ) - «Плюс мінус - цікаво» - проблема розглядається з трьох точок зору – позитивні, негативні сторони та цікаві аспекти даної проблеми. Ціллю «PMI» є почергове знаходження позитивних, негативних та цікавих моментів при аналізі та вирішенні проблеми.

Номер слайду 7

Метод «Плюс-мінус-цікаво»

Номер слайду 8

«Плюс – мінус - цікаво»

Номер слайду 9

Метод «Кластерів» Дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми. Таким чином підвищується мотивація, адже самі ідеї сприймаються легше. Представлення інформації у формі кластера сприяє творчій обробці, а тому забезпечує засвоєння ії на рівні розуміння.

Номер слайду 10

Метод «Кластерів»ТЕЛЕБАЧЕННЯКНИГИКОМП’ЮТЕРЛЮДИПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯРАДІОДЖЕРЕЛА ЗНАНЬЖурнали, газети. Навчальна література, підручники. Довідкова література. Родина, вчителі документальні фільми, телепередачі про природуІнтернет, електронні підручникиІнформаційні передачі

Номер слайду 11

Метод «Кластерів»

Номер слайду 12

Метод «Шість капелюхів мислення»Це простий спосіб паралельного мислення (співіснування різних точок зору одночасно). Принцип організації технології полягає в тому, що кожен учень в процесі обговорення якоїсь проблеми «одягає» капелюх певного кольору і мислить так, як «вимагає» колір одягнутого капелюха.

Номер слайду 13

КРЕАТИВНІСТЬПРОЦЕСИЗАСТЕРЕЖЕННЯВІДЧУТТЯФАКТИПЕРЕВАГИСиній капелюх Упорядковує послідовність застосування капелюхів, підсумовує досягнуте. Зелений капелюх. Зосереджується на творчості, нових можливостях та ідеях. Чорний капелюх. Означає обережність, вказує на ризик, негатив. Білий капелюх. Подає інформацію, тільки факти. Червоний капелюх. Які почуття в мене виникають?Жовтий капелюх. Досліджує можливі успіхи і позитивні сторони.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Метод «РАФТ» РАФТ – це стратегія розвитку критичного мислення для написання оригінальних текстів. Назва стратегії виникла від перших літер слів: R – role (роль) A – audience (аудиторія) F – format (формат) T – topic (тема) Основне завдання учня – висловити, описати та розповісти основні міркування на задану тему з точки зору певного обраного персонажа, вживаючись у роль.

Номер слайду 16

Таблиця РАФТ{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8} РОЛЬ АУДИТОРІЯ ФОРМАТ ТЕМА Хто Я?(Виявлення групи персонажів, які можуть описувати подію та вибір своєї ролі)Для кого я буду писати?(Виявлення одного або групи персонажів чи реальних людей, вибір адресату тексту)В якій формі буде написано текст?(Вибір жанру)Про що я буду писати?(Які ідеї донесу до слухачів?)

Номер слайду 17

Таблиця РАФТ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}РОЛЬАУДИТОРІЯФОРМАТТЕМА

Номер слайду 18

Прийом «Фішбоун» За допомогою схеми Фішбоун можна знайти рішення будь-якої розглянутої складної ситуації, при цьому виникають щоразу нові ідеї. Схема включає в себе основні чотири блоки, представлені у вигляді голови, хвоста, верхніх і нижніх кісточок.

Номер слайду 19

Прийом «Фішбоун»

Номер слайду 20

Вправа «Рюкзачок»

Номер слайду 21

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
18 серпня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку