Майстер-клас «Вчимося бути добрими людьми»

Про матеріал
Форми роботи з учнями, застосування яких забезпечує створення позитивних умов навчання та виховання молодшого школяра.
Перегляд файлу

Бабіченко Н.Ю., вчитель початкових класів

 Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11

Смілянської міської ради Черкаської області

Майстер-клас «Вчимося бути добрими людьми»

«Раз добром нагріте серце – вік не прохолоне»

                                                        Т.Г.Шевченко

Доброта людини – у її погляді, лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його. Кажуть, що словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи. Завдання вчителя навчити дітей бути добрими та чуйними, ставитися до людей з теплотою.

Тема: Вчимося бути добрими людьми

Мета: допомогти учням осягнути, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку. Формувати уявлення школярів про значення доброти і доброзичливості в суспільстві як важливого критерію душевної краси людини. Виховувати потребу в чуйності, людяності, доброті, співчуття до ближніх, бажання робити їх щасливими.

Структура заняття

І. Представлення теми і мети

На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про те, що означає бути людиною.

І. 1.Вправа «Давайте привітаємося з Другом»

Мета: створити комфортну атмосферу, підняти настрій, налаштувати на успішну працю.

Завдання: вітатися з друзями потрібно лагідно та весело, давайте спробуємо.  

        У коло всі разом ставайте

         І посмішку передавайте .

         На сусіда подивіться

         Та йому ви посміхніться.

         Другу ви ім’я назвіть,

         Руку дружби протягніть.

    Від ласкавих імен стало тепло як від сонечка. Давайте ми всі спробуємо перетворитися на сонечко й зігріти одне одного поглядом, промінчиками, посмішкою.

І.2. Проблемне питання

  •            Чи можна доторкнутися до добра?
  •            Чи можна його скуштувати?
  •            Чи можна понюхати?
  •            Як же зрозуміти, що це – добро?
  •            На що або на кого воно схоже? Як би ви його намалювали?
  •            Яким кольором ви намалювали б добро?
  •            Чого більше в сучасному світі – добра чи зла?

І.3. Вправа «Обличчя доброти»

Мета: розвивати творчість, фантазію, колективну співпрацю.

Завдання: діти об’єднуються у групи і малюють обличчя доброти.

Діти, сьогодні ми поговоримо про найважливішу цінність людської душі – про доброту.

- Як ви думаєте, що таке добро? Чи могли б ви його описати, намалювати?

- Для цього я пропоную вам вправу «Обличчя доброти». Об’єднайтеся в групи і намалюйте доброту та прокоментуйте свої малюнки.

І. 4. Робота над текстом казки М.О. Андріанової «Краса душі»

Нудно було Квіточці стояти цілий день на одній ніжці посередині клумби біля будинку. Але в один із днів на неї сів зовсім незнайомий Метелик.

Він, напевно, прилетів з далекої країни, тому що таких красивих крилець Квітка ще ніколи не бачила. Метелик теж замилувався пишнотою Квітки, і, поки він відпочивав, Квітка почала скаржитися Метелику, як часто їй буває нудно і самотньо. І тоді Метелик пожалів  самотню Квіточку. Він вирішив не летіти далі, а оселитися поблизу, щоб прилітати щодня  до Квіточки і розповідати їй цікаві історії про ті місця, де він побував.

Тепер Метелик щоранку  і щовечора  прилітав до Квітки з новинами, а вона, розкривши пелюстки, радісно зустрічала свого Друга.

 Одного разу, коли Метелика не було поруч, до Квітки підійшов хлопчик і захотів її зірвати. Квітка затремтіла від страху і благала не зривати її. Натомість  запропонувала хлопчикові піймати свого красивого друга. Хлопчик погодився і пішов додому по сачок. Повернувшись, він сховався і став чатувати Метелика. Незабаром той з'явився у небі. Він кудись поспішав і пролетів повз Квітку. Вона широко розкрила свої пелюстки і почала кликати Метелика:

− Метелику, скоріше лети до мене, я на тебе давно чекаю, маю щось тобі сказати.

Метелик радісно підлетів до Квітки і… потрапив у  сачок. Він хотів

Вибратися: бився крильцями, шукав шпаринку, та дарма. Раптом йому вдалося вирватися з полону. Він злетів і вже згори побачив, що від удару сачка Квітка зламалася і лежала серед трави.

Хлопчик пішов, а Метелик ще довго сидів поруч зі своєю зламаною подругою і гірко плакав та промовляв:

− Це я винен, це через мене тебе  зламали, пробач мені, Квіточко!

Яка головна думка казки?

Чого вона нас вчить?

Хто з героїв казки був дійсно красивим і серцем і душею ?

І.5. Робота у групах.  Метод «Суд від свого імені» (за текстом «Краса душі»)

Мета: вчити дитину вільно висловлювати свої думки, відстоювати власну точку зору, сперечатися з опонентами, при цьому не ображати суперника, вміти виходити з конфліктних ситуацій.

Завдання:

Суддям – підготувати стислий переказ твору, донести головну думку;

Позивачам – підготувати вступну промову – обвинувачення Квіточки та викладу аргументів;

Відповідачам – підготувати промову – відповідь на захист Квіточки.

Чи можна назвати красивою людину, яка робить погані вчинки?

І.6. Фізкультхвилинка. Наше коло мов сім’я

Наше коло мов сім`я.

Раз, два, три.
Друзі в ньому: ти, і я.

Раз, два, три.
Посміхнись сусіду зліва.

Посміхнись сусіду справа.

Ми одна сім’я.
(далі замінюємо слова посміхнись на обніми, затанцюй, поцілуй,  приголуб, покривляйсь і т.д.).

І.7. Фантастичні гіпотези

Уявіть, що могло б бути, якби всі люди почали робити тільки погані вчинки?

Які поради ви б дали злим людям?

І.8. Робота у групах

Завдання. Скласти поради для людини, у якої є такі недоліки:

1 група – грубість,

2 група – брехливість,

3 група –  лінь.

І.9. Вправа «Дерево побажань»

Діти обводять свою долоньку, вирізають її та записують на ній свої побажання однокласникам і прикріпляють їх до дерева побажань. Причому, побажання можуть бути і повчального характеру.

ІІІ. Підсумок. Вправа «Сплети павутинку» 

Завдання: діти стають у коло,  учень передає клубочок з нитками однокласнику, який зробив для нього  добру справу. Нитку тримають у руках, створюючи таким чином павутинку доброти. 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
25 серпня 2019
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку