МАЙСТЕР-КЛАС «ШЛЯХИ УСПІШНОГО НАВЧАННЯ»
ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
ДЬОМИНО-ОЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ ЗОШ І- ІІІ СТУПЕНІВ
СВЄРДЛОВОЇ Л.В.
Великий педагог Шалва Амонашвілі писав: «Якщо хочеш виховати в дітях сміливість розуму, самостійність як особистісну рису, то створи такі умови, щоб спалахи їх думок утворювали царство думки, дай їм можливість відчути себе в ньому володарями»
-
Сьогодні ми спробуємо проаналізувати умови, необхідні для становлення, творчої особистості та визначити шляхи успішного навчання.
-
Вашій увазі майстер-клас « Шляхи успішного навчання»
-
Як ви думаєте, на що звернемо увагу в нашому спілкуванні?
-
Пропоную повернутися в дитинство, в шкільні роки. Згадайте, чи завжди із задоволенням ви йшли до школи?
-
Минули роки. В школі з’явилися комп’ютери, працює інтернет, здається, все по-сучасному. Так чому ж проблема залишається?
-
Що ж сьогодні можна створити нового в школі, щоб діти навчалися із задоволенням?
-
Цікаво знати, яким ви уявляєте урок в сучасній школі?
-
Дати відповідь на це питання допоможе «Сенкан».
-
Отже, все просто - урок повинен бути
унікальний, цікавий,
де діти зможуть відрити, засвоїти, а потім і застосувати здобуті знання.
-
Тож запрошую на урок математики. Попрацюємо з карткою на полях зошита.(виконують завдання , а в цей час коментую діяльність учнів)
І коментар: Що ти пишеш?
Рахуй правильно.
У тебе зовсім не виходить.
Та ти ніколи не впораєшся з цими прикладами!
ІІ коментар: Молодець!
А ось тут, можливо, слід краще подумати.
Помірку! Ти зможеш! Я вірю в твої сили.
-
Скажіть, які почуття переповнювали Вас, коли Ви чули слова вчителя?
-
В якому випадку виконане завдання було успішнішим? Що цьому сприяло?
-
Згодна, заохочувальні слова вчителя, підтримка віри в свої сили зробили свою справу.
-
Отже, шляхом до успішного навчання є СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ.
-
Це допомагає учневі усвідомити себе повноцінною особистістю і збільшити продуктивність навчання.
-
Що ж таке успіх для учня? Це неочікувана радість від того, що результат її діяльності, перевершив її ж очікування. Сприяти цьому, насамперед, може слово вчителя:
У тебе обов’язково вийде.
Без твоєї допомоги твоїм друзям не впоратись.
Тільки тобі я можу доручити.
Так хочеться швидше побачити результат твоєї праці.
-
Бо, як писав Василь Сухомлинський: « Є успіх – є бажання вчитися.»
-
А зараз будемо робити відкриття. Кожен стане науковцем, і відправиться на урок природознавства за темою «Рослини – живі організми», працювати будемо в групах.
-
(аналіз виконання інтерактивної вправи)
А)учні класу об’єднуються в постійні «домашні» групи. Кожен учень має знак-символ (дерево, кущ, трава).
Б)кожна «домашня» група одержує завдання:
І гр..Визначити особливості рослин своєї групи.
ІІ гр.. Навести приклади рослин своєї групи. Розказати про одну із них (на вибір)
ІІІ гр. Де зустрічаються рослини твоєї групи? Яке їх значення?
В)учні об’єднуються в експертні групи за символами і опрацьовують необхідний матеріал (це може бути текст підручника, додатково підібраний вчителем матеріал)
Г)опрацювавши матеріал, учні повертаються в «домашні» групи та обмінюються здобутими знаннями.
-
Чому, на вашу думку, навчаться діти, працюючи за цією технологією?
-
Так, правильно, ми повинні НАВЧИТИ ДИТИНУ ВЧИТИСЯ.
-
А допоможуть нам в цьому інтерактивні вправи. Моїм учням до вподоби: МІКРОФОН , АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ, КРИГОЛАМ , НАВЧАЮЧИ-УЧУСЬ, ПРЕС, БРОУНІВСЬКИЙ РУХ , НЕЗАВЕРШЕНЕ РЕЧЕННЯ, ЧИТАННЯ З ПОЗНАЧКАМИ, РОБОТА В ПАРАХ, СЕНКАН.
Вони стимулюють активність і творчість у вирішенні проблеми, дають можливість учневі застосувати свої знання на практиці.
-
Скажіть, будь ласка, чи не мріяли Ви хоч на мить стати художником? Ні? Тому зараз я пропоную зайнятися цією цікавою справою. У Вас на столі кольорові олівці, спробуйте на аркуші паперу зобразити дії художника за моєю розповіддю.
Одного разу вирішив художник намалювати ліс. Він намалював дерева: берези, дуби, сосни. Повісив картину і пішов .А коли повернувся, то побачив лише сухі стовбури. Що ж сталося?
Так, ліс не може жити без кущів, трави і квітів. І він намалював іншу картину з деревами, кущами, квітами. Але минув якийсь час і дерева повисихали знову. Чому?
Він забув намалювати гриби. Та знову ліс усох. «Але чому?» - не розумів художник. «Добре, я намалюю жуків, метеликів, бджіл і поселю їх у лісі», - подумав художник. Але ліс знову загинув. Залишилася лише чорна земля та стовбури дерев, вкриті комахами.
- Що його робити? Допоможіть, як позбутися шкідливих комах?
(треба намалювати птахів, , ліс не може жити без тварин)
І тоді художник знову намалював ліс. Не встиг покласти пензлика, як почув шурхіт, пирхання, спів. Ліс зажив своїм гомінким життям.
-
Як ви думаєте, сформувалось у дитини поняття «ліс»?
-
Завдяки чому?
-
Цей сюжет можна інсценізувати, запросивши на урок Лісовичка, що проживає в цьому лісі, малювати за уявою, використовувати музичний супровід. І таким чином ПЕРЕТВОРИТИ УРОК НА ГРУ, ВИКОРИСТОВУЮЧИ ІНТЕГРАЦІЮ ЗНАНЬ. Бо саме через гру можна ввести дитину в складний світ пізнання. Граючись, діти навіть і не підозрюють, що вони засвоюють нові знання, оволодівають навичками, вчаться культурі спілкування. Застосування гри можливе на будь-якому етапі уроку. Найулюбленіші ігри моїх учнів: “Так-ні” “Що зайве?” “Чутливе вушко” “Хто більше?” “Хто швидше?”
“Збери слово” “Живі цифри” “Навпаки” , дуже подобаються рольові ігри. Важливе значення має проведення цілих уроків-ігор: аукціони знань “Брейн-ринг” КВК “Що? Де? Коли?” “Золоте колесо” “Перший мільйон”
-
У цьому мінливому світі ми засвоюємо 10% того, що читаємо, 20% того, що чуємо, 30% того, що бачимо та 90% того, що говоримо і робимо. Тому ще одна стежина успішного навчання має філософський початок: «ЩОСЬ ПІЗНАЮЧИ, Я ЗНАЮ, ДЛЯ ЧОГО ЦЕ МЕНІ ПОТРІБНО, ДЕ І ЯК Я МОЖУ ЦІ ЗНАННЯ ЗАСТОСУВАТИ»
-
Я думаю, що Ви зрозуміли про що йде мова?
-
Так, це ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ.
-
Я впевнена, що кожному спало на думку, яка це нелегка робота. Але сьогодні все наше життя складається із проектів: побутових, навчальних, економічних, екологічних.
-
Так це клопітка робота, але, коли дитина розуміє:
Чому це важливо для неї?
Навіщо вона буде працювати над проектом?
Що для цього зможе зробити?
Як вона буде це робити ?
Що їй буде потрібно для роботи?
І що отримає в результаті,
тоді кожен учасник проекту матиме задоволення від своєї роботи.
-
Кожен проект є значущим для учнів, адже в результаті спільного творчого пошуку вони бачать результати власної праці, який можуть використати практично: (фото учнів)це і виставка малюнків, колаж, виготовлення дитячих книжечок, розвішування годівничок, інсценізація. Все це і робить кожного учня успішним.
-
Ми вже досить багато говоримо, виконуємо завдання, аналізуємо, так де ж той чарівний ключик, спитаєте Ви, що відкриває двері в успішну країну знань?
-
А він у наших руках, у наших вміннях:
створити ситуацію успіху;
навчити дитину вчитися;
перетворити урок на гру, використовуючи інтеграцію знань;
організувати проектну діяльність.
Учитись важко, а учити ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти.
Як дітям віддаси найкраще,
то й сам сягнеш нової висоти. М.Сингаївський
-
Тому сьогодні мені було цікаво працювати з однодумцями. Прошу Вас висловити свої враження від роботи за допомогою чарівного куба
(метод «Кубування)
Мені було цікаво….
Мене порадувало…..
Спілкування було….
Мені запам’яталося….
Мене дратувало….
-
Дякую за увагу та співпрацю.