Метод «Кубування» в початковій школі

Про матеріал

Вчитель початкових класів насамперед має дбати про те, щоб ця робота приносила учневі естетичне задоволення, щоб, пишучи його, він відчував душевне піднесення. Необхідно так продумати зміст уроку, щоб учень підходив до завдання не з примусу, а щоб йому хотілося писати, щоб він висловлював не лише власні думки, а й почуття, зумів передати красу художнього слова, виразити себе як неповторну людську особистість, розкрити свій багатий внутрішній світ. Щоб цього навчити, вчитель повинен відходити від так званих «шаблонів» . Уже з перших уроків дбаючи про розвиток творчих здібностей вихованців, про вироблення в них навичок творчого мислення, педагог ніби відкриває двері в світ чарівної краси мистецтва і викликає в учнів бажання креативно висловлювати власну точку зору. На уроках словесності варто частіше проводити бесіди, диспути, цим самим збуджуючи думки та почуття дитини, розвиваючи культуру їхнього мовлення.

Перегляд файлу

Метод «Кубування»

Вчитель початкових класів насамперед має дбати про те, щоб ця робота приносила учневі естетичне задоволення, щоб, пишучи його, він відчував душевне піднесення. Необхідно так продумати зміст  уроку, щоб учень підходив до завдання  не з примусу, а щоб йому хотілося писати, щоб він висловлював не лише власні думки, а й  почуття, зумів передати красу художнього слова, виразити себе як неповторну людську особистість, розкрити свій багатий внутрішній світ. Щоб цього навчити, вчитель повинен відходити від так званих «шаблонів» . Уже з перших уроків дбаючи про  розвиток творчих здібностей вихованців, про вироблення в них навичок творчого мислення, педагог ніби відкриває  двері в світ чарівної краси мистецтва і викликає в учнів бажання креативно висловлювати власну точку зору. На уроках словесності варто частіше проводити бесіди, диспути, цим самим збуджуючи думки та почуття дитини, розвиваючи культуру їхнього мовлення. Схиляюсь перед мудрістю Василя Сухомлинського:

Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкрити сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в результаті праці.                           

Процес навчання учнів писати твори не може обмежуватися лише уроками. Без правильно поставленої позакласної роботи, де вчитель також буде працювати над розвитком творчих здібностей школярів, успіхів буде мало. Зокрема, корисними формами позакласної творчої роботи  є конкурси на кращий учнівський твір, робота в літературному гуртку, проведення читацьких конференцій, випуск літературних альманахів, зустріч з митцями краю, екскурсії в музей, театр, допис в газету, написання рефератів, наукових робіт. Воістину правдивими є слова Сергія Рубіштейна:

Творчість – діяльність людини, спрямована на створення чогось нового, оригінального, що входить не лише в історію розвитку самого творця, а й історію науки, мистецтва.

Згідно з навчальною програмою, кожен клас має уроки розвитку мовлення. Сюди відносяться й уроки, на яких учні вчаться складати усні та письмові твори. Сьогодні пропоную вашій увазі метод «Кубування» як один з засобів  креативного  підходу до написання учнівських творчих робіт. Кубування є методом інтерактивного навчання, що сприяє розвиткові основних операцій мислення. 

Методика "Кубування".

(Діти отримують конверти - листи від лісових мешканців).

-Відгадайте лист-загадку, опишіть звіра, який написав вам листа з різних сторін. У цьому вам допоможуть кубики, на кожній грані яких вказівки щодо напрямку мислення.

  •                                            1.Місце проживання.
  •                                            2.Розмір тіла та забарвлення.
  •                                            3.Як пересувається.
  •                                            4.Чим живиться.
  •                                            5.Користь - шкідливість.

Чи потрібна ця тварина на землі

Висновок. Всі тварини потрібні на землі, бо у природі все взаємопов'язане

 

 

 

 

 

 

На уроках математики, природознавства вчителі користуються мультимедійними підручниками. Це дає можливість досягнення наступних педагогічних ідей:

- підвищення пізнавального інтересу учнів;

- забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмету;

- підтримка групових та індивідуальних форм навчання;

      Але не тільки електронні диски з готовим для роботи матеріалом використовують вчителі початкових класів в роботі. Використовуючи програму Power Point, вони готують цікаві презентації, які застосовуються на уроках для вивчення нового матеріалу. Завдяки цій програмі вчителі складають презентації по найрізноманітнішим темам і предметам. В ході уроку використовують різні види і форми роботи: тестування, самостійна робота, практична робота, робота в парах, групах, словникова робота, робота з підручником, диференційовані завдання. Діти активно працюють на уроці. Неоціненну допомогу в роботі робить мережа Інтернет, до якої підключена наша школа. Всім відомо, що Інтернет - це глобальна інформаційна мережа, яка включає в себе електронну пошту, пошукові системи і допомагає здійснювати доступ до різних інформаційних ресурсів.

Уроки з використанням ІКТ є одним з найбільш важливих результатів інноваційної роботи в нашій школі.

Таким чином, ІКТ істотно допомагають педагогу в його роботі. Це і підбір додаткового текстового та ілюстративного матеріалу,створення карток з індивідуальними завданнями та додатковими пізнавальними текстами, створення електронної бази моніторингу, систематизація і збереження особистих методичних напрацювань, підготовка звітної документації, оформлення навчальних стендів. Все це дозволяє при більш низьких тимчасових витратах отримати більш високий результат в навчанні дітей:

- застосування ІКТ на уроках підсилює позитивну мотивацію навчання, активізує пізнавальну діяльність учнів;
- використання ІКТ дозволяє проводити уроки на високому естетичному та емоційному рівні; забезпечує наочність, залучення великої кількості дидактичного матеріалу;

- підвищується обсяг виконуваної роботи на уроці в 1,5-2 рази; забезпечується високий ступінь диференціації навчання.      

- розширюється можливість самостійної діяльності;

- забезпечується доступ до різних довідкових систем, електронних бібліотек, інших інформаційних ресурсів.

Але поряд з перевагами використання ІКТ виникають різні проблеми як при підготовці до таких уроків, так і під час їх проведення:

- не у всіх учнів є комп’ютер в домашньому користуванні;

- у робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернету;

- додаткові витрати часу на підготовку до уроку;

- існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від розвивального навчання до навчання наочно-ілюстративним методом.

Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. До школи приходить нове покоління дітей, які живуть у інформаційному, динамічному, емоційно напруженому середовищі. Інформаційні технології стають потужним багатофункціональним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури. ІКТ - це не мета, а засіб навчання. Комп'ютеризація повинна стосуватися лише тієї частини навчального процесу, де вона справді необхідна.   Таким чином, використання інформаційно - комунікаційних технологій в початковій школі - це не просто нове віяння часу, а необхідність і пошук нового сенсу уроку.

doc
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
2185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку