Майстер-клас "Використання Boomwhackers на уроках мистецтва і не тільки…"

Про матеріал
В матеріалі розкривається значення слова Boomwhackers. Згадується ідейний натхненник - Наталя Нечаєва. Розповідається про історію інструмента, винахідника, користь на уроках мистецтва та як складової STREAM -освіти.
Перегляд файлу

«НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» -

гімназія імені Тараса Шевченка – ЦПВ «Контакт»»

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

Майстер-клас

із використання Boomwhackers на уроках мистецтва

і не тільки…

 

 

Вчителя початкових класів:

Єрьоменко О.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький

2019

Важливість

 

Ювал Ной Харарі в книзі «21 урок для 21 століття» пише :

«Ми живемо в час, коли не знаємо, якою буде реальність за 5 років і які технології виникнуть далі. Але важливими є дві незмінні речі: емоційний інтелект (наскільки ми готові до цих змін і як ми себе на них налаштовуємо) і ментальна гнучкість (яким чином ми реагуємо на зміни і не впадаємо в паніку)».

 

Емоці́йний інтеле́кт (EI) (англ. Emotional intelligence) — група ментальних здібностей, які беруть участь в усвідомленні та розумінні власних емоцій і емоцій оточуючих. Люди з високим рівнем емоційного інтелекту добре розуміють свої емоції і почуття інших людей, можуть ефективно керувати своєю емоційною сферою, і тому в суспільстві їхня поведінка більш адаптивна і вони легше досягають своїх цілей у взаємодії з оточуючими».

Емоційний інтелект – EQ – це показник нашої здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей.

Якщо IQ відбиває здатності лівої півкулі нашого мозку, що відповідає за логіку і раціональне мислення, то ЕQ вимірює правопівсферні інтуїтивне мислення, емоційність.

Одним із шляхів розвитку емоційного інтелекту є музика, цікавим засобом якої є Boomwhackers .

Вперше я побачила Boomwhackers на Національному Ed Camp у Харкові. Наталя Нечаєва просто захопила цією ідеєю. Провела чудовий майстер-клас.

Що це?

Boomwhackers - це легка, порожня, кольорова пластикова трубка, налаштована на музичну висоту за довжиною. Вони використовуються як музичні інструменти в сім'ї ударних . Вперше вони були виготовлені Крейгом Рамселлом у 1995 році. Його компанія Whacky Music продала понад 4 мільйони одиниць.

Історія

 

Boomwhackers еволюціонували в той час, коли виконавці, що використовують інструменти, виготовлені з перероблених матеріалів, були дуже популярні. Серед інших методів газові труби або різні відливки від сантехніків були розрізані по довжині, щоб отримати різні звуки при ударах у відкритий кінець. Школи, тим часом, створили власні гуртки для як дешевий спосіб одночасно сприяти творчості та заохочувати до переробки. Однак створення набору на замовлення було трудомістким, залишаючи нішу для буммейкерів, які масово виробляються.

 

Винахідник

 

Як повідомляється, американець Крейг Рамселл придумав ідею для своїх Boomwhackers у 1994 році, поки вдома одужав від променевої терапії. Під час розрізання картонних трубок на більш короткі довжини для переробки він випадково помітив різні звуки, що виникають внаслідок різної довжини, і вирішив дослідити їх творчий потенціал. Він експериментував з різними пластиками.Він та його партнер, дружина Монні Рамселл, створили DrumSpirit як приватне підприємство для продажу трубок. Оригінальні пластикові Boomwhackers були вперше випущені в 1995 році. Поточна версія, яка набагато більш довговічна, ніж попередній прототип, була випущена в 1997 році.

Ramsell запустив Whacky Music, Inc. в 1998 році, продаючи широкий спектр наборів і матеріалів Boomwhackers. Їм тепер доступні для охоплення 3 ½ хроматичних октав. (Додавання пробки для октаваторів у 1999 році дозволило отримати третю нижню октаву.)

У липні 2009 року компанія Sedona, штат Арізона, Whacky Music, Inc., продала свої інтереси ТОВ «Рітм-бенд Інструментс» з міста Форт-Ворт, штат Техас, через договір купівлі активів. Boomwhackers виробляються в США і розповсюджуються на міжнародному рівні інструментами Rhythm Band Instruments.

Створення звуку

 

Boomwhackers виробляють музичні тони, коли вдаряються разом, об підлогу або майже по будь-якій поверхні. Вони також можуть бути згруповані між собою та вдарити палетами в різних конфігураціях, в спеціалізованих тримачах (домашніх або доступних від виробника), подібних до горизонтально вирівняного ксилофона. Коли один кінець трубки покривається тим, що виробник називає кришкою октаватора, звук, який він виробляє, опускається на октаву .

Використання

 

Boomwhackers  найчастіше використовуються в класах з елементарною музикою як недорога альтернатива або доповнення до традиційних ударних інструментів, таких як ксилофони та металофони .Boomwhackers часто використовуються виконавцями та іншими музичними виконавськими колективами, щоб додати елемент видовищності. Вони також можуть бути використані для розвитку сенсомоторних навичок, соціальних навичок та творчості.

 Вони ідеально підходять для участі аудиторії і можуть використовуватися у великій кількості. Учасники можуть грати разом, слідуючи вказівкам лідера зі сцени.

 

Користь на уроках мистецтва

 

Заняття музикою втягують в комплексну роботу всі відділи мозку, забезпечуючи розвиток сенсорних, пізнавальних, мотиваційних систем, відповідальних за рух, мислення, пам'ять. Музичні заняття підвищують успіхи в навчанні читання, розвивають фонематичний слух, покращують просторово-часові уявлення, координацію рухів. Короткочасне прослуховування фрагментів музики перед рішенням різного роду задач активізує аналітичні відділи мозку.

Нейропсихологи вважають, що музичну активність слід визнати найширшою і всеосяжною у тренуванні для клітин мозку і розвитку зв'язків між ними, тому що вся кора головного мозку активна під час виконання музики а значить, активна вся людина. Саме тому творче навчання за допомогою музики здається нам сьогодні таким же актуальним завданням.

Дослідження психологів і педагогів показують, що заняття музикою дуже ефективні для загального розвитку дитини. Мова, координація рухів, концентрація уваги, здатність до навчання, здатність слухати і чути, бачити, відчувати - ось далеко не повний список того, що можуть розвинути заняття музикою. Заняття музикою сприяють гармонійній роботі обох півкуль мозку, що підвищує загальний рівень інтелекту дитини. Надалі їй легше вчитися в школі, простіше сприймати і запам'ятовувати нову інформацію.

Дослідження, проведене психологами, довело, що в основі розвитку творчих та музичних здібностей лежить високий рівень розвитку всіх видів пам'яті, пластичність сенсорних систем, швидкість обробки інформації

Загальновідомо, що в усі часи музика була надійним притулком вразливою людської психіки. Вона була, є і буде, перш за все, засобом спілкування людини з самим з собою, чарівним і нічим не замінним засобом пізнання власного внутрішнього світу. Навчання через творчість безпосереднім чином сприяє прояву універсальної креативності, яка є в кожній дитині. Подібне навчання може сприяти не тільки навчання музиці, а й формуванню здорової психіки дитини, його емоційному розвитку, соціалізації, здатності до співпереживання

Творчому музикуванню як методу навчання властива висока гуманістична ефективність, воно відкриває кожній людині можливість знайти свій шлях до музики і продовжити його пропорційно власним бажанням і можливостям

 

Практична частина

А ви знаєте скільки всього цікавого, корисного, розвиваючого та яскравого можна зробити, використовуючи кольорові трубки Boomwhackers у роботі з дітьми та дорослими?

Ми підготували для вас безліч ідей, методичних пояснень, яскравих музичних прикладів, які зможете використовувати одразу після майстер-класу. Ви дізнаєтесь як можна розвивати фантазію, увагу, пам'ять, координацію тіла у дітей. Як створювати музику, використовуючи трубки, вивчати нотну грамоту весело та з задоволенням.
Ви буде знати з чого почати, куди рухатись та як придумувати самому.
Ваші заняття точно будуть яскравими, кольоровими, музикальними та розвиваючими.

Ви зможете бути певними у якості трубок та їх безпочності використання дітьми. Звук фірмових кольорових трубок не можна сплутати з підробками, а якість пластику відповідає вимогам для використання дітьми у садочках, школах, студіях.

 

Boomwhackers  та STREAM

 

Розглянемо способи використання Boomwhackers  на уроці зі STREAM

 

S  - З’ясуємо, з чого  виготовлені трубки.  Поговоримо про користь та шкоду пластика. З’ясуємо як утворюється звук, чим ми сприймаємо звук.

 

Т   -  За допомогою мобільного додатку https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song  створимо кольорову мелодію. Прослухаємо її.

 

R – Утворимо з трубок букви, склади, слово. Прочитаємо їх.  Прочитаємо напис на трубці. Прочитаємо пісеньки у книзі-супровіду.

 

E – Складемо з трубок криничку. У кого не впаде?

 

A – Заграємо мелодію, простукаємо ритм. Намалюємо в додатку малюнок з ноток.

 

M – Порахуємо трубки, нотки в додатку https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song

 

 

На нашу думку Boomwhackers –чудовий сучасний засіб розвитку дітей і не тільки…

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

  1.               https://studway.com.ua/anna-zharova/
  2.               https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BC%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82
  3.               https://www.facebook.com › events › makoto-dojo › boomwhackers-клас-..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 жовтня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку