13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Майстер-клас з української мови "

Про матеріал
У даній розробці представлено майстер-клас з відпрацювання практичних навичок за різними методиками і технологіями з метою підвищення професійного рівня і обміну педагогічним досвідом
Перегляд файлу

 

Майстер-клас

вчителя української мови та літератури

Шкідченко Ліни Леонідівни

 

Тема: Використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури.

Автор майстер-класу: Шкідченко Ліна Леонідівна

Дата проведення: листопад 2020р.

Категорія учасників: учителі-словесники

Обладнання:

  • ноутбук, мультимедійна презентація;
  • демонстраційний матеріал;    
  • роздатковий матеріал для всіх учасників майстер-класу.  

 

Мета майстер-класу:

  • презентувати  продуктивний педагогічний досвід;
  • розвивати креативність, творче мислення.

 

Завдання майстер-класу:

  • сприяння розвитку педагогічної творчості, обміну досвідом;
  • залучення   педагогів  до  використання  інтерактивних технологій  з    метою розвитку творчих та розумових здібностей учнів.

 

     Вступне слово: Доброго дня, шановні учасники майстер-класу. Сьогодні я хочу поділитися із вами досвідом використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури з метою розвитку творчих здібностей учнів.

Моє педагогічне кредо:  «Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом». Робота вчителя приносить мені надзвичайно велике щастя, адже найбільша насолода у житті – це спілкування з дітьми, а діти – наше майбутнє. Саме від нас, учителів, залежить, яким воно буде, тому що наші уроки формують  та розвивають у дитячій свідомості цінності гуманізму, вказують  на життєві істини.

     Сьогодні до вашої уваги  пропоную  майстер–клас на тему «Використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури». Інтерактивні технології сприяють розвитку творчих та розумових здібностей; дають можливість виявити себе, створюють ситуацію успіху; допомагають вдосконалити уміння спілкуватися; вдосконалюють самоуправління поведінкою.

 

  І.   Перш ніж розпочати роботу, я хотіла б  трішечки дізнатися про вас чогось більшого. Тому пропоную вам вправу під назвою  « Я люблю…»

( Учасники по черзі називають своє ім'я та своє захоплення. Наприклад, « Я – Ліна, люблю читати казки», а інші учасники у відповідь на кожну фразу вигукують : « І це – чудово!»)

(Кожен із учасників висловлюється.)

Такий психологічний прийом і йому подібні доцільно використовувати на організаційно-мотиваційному етапі уроку. Він активізує пізнавальну діяльність, сприяє розвитку креативного мислення, формує мотивацію до навчання.

 

   ІІ. Першим етапом будь-якого уроку є організаційний момент. Я застосовую такі методи, як «Комплімент», «Криголам», «Посмішка», «Привітання очима», «Смайлики». Пропоную вам останній. Отже, давайте визначимо, з яким настроєм ви сьогодні завітали на майстер – клас! Оберіть, будь ласка, смайлик, що знаходиться перед вами,  який відповідаю  вашому настрою. На зворотній стороні напишіть – «Перед майстер – класом».

Дякую!

 

ІІІ. У змісті навчальних програм основної школи не тільки послідовно впроваджено компетентнісний підхід, а й запроваджено наскрізні змістові лінії:  «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Вважається, що ці змістовні лінії проходитимуть через усі предмети та дозволять формувати у дитини ключові компетентності.

Наскрізні змістові лінії спільні для всіх шкільних предметів. Таким чином, у певному розумінні вони є засобом інтегрування навчального змісту, бо сприяють формуванню ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях.

Найбільш вдалим у реалізації наскрізних змістових ліній  може бути виконання комунікативно-ситуативних вправ. Адже підхід до проведення уроків української мови є комунікативно-діяльнісний, який, з одного боку, створює умови для спілкування, засвоєння понять у процесі спілкування і з метою спілкування, а з іншого, формує й удосконалює вміння та навички в усіх видах мовленнєвої діяльності.

В основу ситуативних вправ покладається створена вчителем навчально-мовленнєва  ситуація, яка передбачає стимулювання учнів до створення конкретних висловлювань, близьких до тих, які відбуваються або можливі в дійсності. Зрозуміло, ситуативні вправи стосуються не лише діалогічного мовлення. Їх виконання цілком може передбачати й створення учнем монологу. Методика ж застосування комунікативно-ситуативних вправ і завдань є варіативною: відповідно до інтересів, запитів, рівня підготовленості учнів.

Приклад реалізації ЗЛ «Здоровя і безпека».

Уявімо себе, шановні колеги, шестикласниками, які вивчають тему «Професіоналізми».

Робота в парах. Рольова гра з елементами театралізації та створенням проблемних ситуацій за професіями ( в основі – ситуативний прийом). «Учні» використовують професіоналізми.

Групи: «Спортсмени на тренуванні»,  «Військові», «Похід до ресторану», «У перукарні», «У транспорті».

 

 Такі види робіт сприяють формуванню  учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища

 

 ІІІ.   Виробляти у школярів поняття нормативного мовлення допомагає вправа «Антисуржик». Для цього пропоную вам у парах попрацювати із реченнями, наповненими невластивими для мови елементами, породженими тісною взаємодією української мови з російською і невмінням розрізнювати форми обох цих мов. Ваше завдання – очистити текст від суржикових елементів і записати правильний варіант. Тож  оберіть для себе завдання і попрацюйте над ним у парах.

(Обирають завдання, працюють, по 5 фраз)

Трудівник журналу – працівник журналу;

Відкривати двері - відчиняти двері;

На протязі життя протягом життя;

Перевертати сторінки - перегортати сторінки;

Задавати питання - ставити питання.

Лічити гроші – рахувати гроші

Розумніша всіх – найрозумніша

Тушити капусту - тушкувати капусту

Сильний нежить – сильна нежить

Гладити білизну – прасувати білизну

Я рахую, що потрібно більше читати – я вважаю, що потрібно більше читати

Говорити на українській мові – говорити українською, говорити по-українськи (по-українському).

У нас построїли нову школу - у нас побудували нову школу

Не мішайте працювати в класі - не заважайте працювати в класі

 

Технологія роботи в парах дає можливість подумати, обмінятися ідеями із партнером, а потім озвучити свої думки перед класом. А вправи, які ви виконали, сприяють підвищенню культури мовлення.

  

ІV. Хочу запропонувати вам попрацювати над дуже цікавою вправою “Малюю музику словами”.(3) Пропоную прослухати декілька звуків і за цими звуками описати мелодію словами (2-3  речення).

(Звучить фонограма, відеоряд )

Скажіть, будь ласка, що вам спало на думку, коли ви слухали ці мелодії?

(Кожен із учасників висловлюється.)

Такі «хвилинки релаксації» допомагають відпочити від інтелектуальної праці і разом з тим розвивають духовність, високі моральні якості, пробуджують емоційність.

 

V.А на завершення нашої зустрічі хочу вам щиро подякувати за те, що завітали на мій майстер – клас та пропоную повернутися до наших смайликів.

      Оберіть, будь ласка, смайлик, який буде відповідати   вашому настрою після перегляду майстер – класу. На зворотній стороні напишіть – « Після майстер – класу».

Дякую за увагу!

docx
Додано
2 грудня 2020
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку