Майстер – клас за темою «Психологічний супровід батьківства»
Надзвичайно важливим є взаємодія школи і сім' ї, зміцнення їх зв'язків, покращення емоційного контакту між батьками, дітьми та педагогічними працівниками, заохочення до партнерських, демократичних стосунків, що є основою створення гармонійного середовища для розвитку особистості дитини.
Психолого-педагогічна освіта батьків спрямована на підвищення їх педагогічної культури, розвитку у них позитивного сприйняття своїх дітей, себе самих, навколишнього світу, розвитку психологічних вмінь: попереджати причини виникнення конфліктів у сім'ї, спілкуватися на засадах емпатії, критично мислити тощо.
Батьки мають бути обізнані з особливостями психічного розвитку, навчання та виховання дітей, бути готовими співпрацювати з учителем, психологом, школою, об'єктивно оцінювати результати діяльності дитини.
Майстер – клас
за темою «Психологічний супровід батьківства»
Практичний психолог
Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст.№1
Лук’яненко Вікторія Сергіївна
2017-2018 навчальний рік
Тема: «Психологічний супровід батьківства»
Якомога менше викликів до школи батьків для моральних нотацій дітям, для лякання дітей батьківською «сильною рукою», для попередження про небезпеку, «якщо й далі так буде продовжуватись», - і якомога більше такого спілкування дітей з батьками, що приносить радість матерям і батькам. Усе, що в дитини в голові, душі, у зошиті, щоденнику, - усе це ми повинні розглядати з погляду взаємин дітей і батьків, і зовсім неприпустимо, щоб дитина приносила матері та батьку одні засмучення …
В. Сухомлинський
Мета: познайомити учасників; допомогти усвідомити відмінність між «світами» дитини і дорослого, емоційні переживання, мотивацію поведінки дітей.
Завдання:
Очікувані результати:
Обладнання й матеріали:
Хід майстер-класу
І Підготовчо-організаційний етап
ІІ Основна частина
Вправа з використанням ЛЕГО-технології «Мандрівка до казкового лісу»
ІІІ Моніторинг майстер - класу
Зворотній зв'язок. Рефлексія «Вершина знань».
Релаксація. Вправа «Відкриті долоні».
Хід майстер-класу
І Підготовчо-організаційний етап
Вітання
Очікування Вправа «Вершина знань»
(Учасники майстер-класу обирають лего – людину і проголошують свої очікування від заняття. Закріплюють її на вершині знань).
Вступне слово
Надзвичайно важливим є взаємодія школи і сім’ ї, зміцнення їх зв’язків, покращення емоційного контакту між батьками, дітьми та педагогічними працівниками, заохочення до партнерських, демократичних стосунків, що є основою створення гармонійного середовища для розвитку особистості дитини.
Психолого-педагогічна освіта батьків спрямована на підвищення їх педагогічної культури, розвитку у них позитивного сприйняття своїх дітей, себе самих, навколишнього світу, розвитку психологічних вмінь: попереджати причини виникнення конфліктів у сім’ї, спілкуватися на засадах емпатії, критично мислити тощо.
Батьки мають бути обізнані з особливостями психічного розвитку, навчання та виховання дітей, бути готовими співпрацювати з учителем, психологом, школою, об’єктивно оцінювати результати діяльності дитини.
Хто допоможе батькам набути психолого – педагогічних знань? Напрошується традиційна відповідь – школа. І це,зрештою, правильно. Бо школа лишається одним із найбільших авторитетів у цьому питанні.
ЛЕГО – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем.
Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливої інформації про людину, її внутрішній світ та стосунки з оточуючими.
Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості. В результаті аналізу формується самооцінка й усвідомлення оцінки себе іншими людьми (рефлексія).
Гра – це діяльність, яка є активною, пригодницькою, комунікативною, соціальною, інтерактивною, символічною, терапевтичною і значущою для людини.
Вільна гра (free play) – це не послідовність раніше продуманих дій або наявність певних ролей, що ведуть до програвання певного сюжету, а гра заради гри.
Вправа – знайомство «Аматорське фото»
Мета: познайомити учасників,сприяти згуртуванню групи, створенню позитивної атмосфери.
Учасники виконують малюнок «Моя сім’я» (презентують).
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
• Що дає нам виконання цієї вправи?
ІІ Основна частина
Вправа з використанням ЛЕГО-технології «Мандрівка до казкового лісу»
Мета: дослідити внутрішній стан людини та внутрісімейні стосунки.
Обладнання: цеглинки LEGO DUPLO, платформи, зображення.
Завдання:
Хід заняття:
Я прошу вас сісти зручніше, бо ми вирушаємо у мандрівку до казкового лісу (звучить приємна мелодія та звуки лісу).
Отже, закриваємо оченята і уявили себе у лісі. Ви бачите розкидисті дерева до небес, а по гілкам скачуть білочки; з гілки на гілку перелітають співаючі пташки, а внизу під деревами – своє життя… Ось пробіг з грибами на голках їжачок, жабка пострибала…а це хто заплутався у кущах? Придивіться краще! Кого ви побачили? Якась чудернацька тваринка…Прослідкуйте за нею…А ось ви наблизились до її помешкання.. Зазирніть до будиночку.. Хто там мешкає…Чим вони займаються.. А тепер відкривайте свої оченята і спробуйте її відтворити за допомогою цеглинок (виконують завдання).
Молодці, а тепер підніміть і покажіть нам, кого ж ви побачили у лісі? (показують своїх «істот»). Добре. Дякую за казочку.
- Обговорення:
- Чи легко було працювати?
- Що заважало?
- Чи сподобалась вам ця вправа?
ІІІ Моніторинг майстер - класу
Зворотній зв'язок. Рефлексія «Вершина знань».
Учасники переміщують свою лего-людину по вершині знань, продовживши речення: «Сьогодні мені сподобалось...», «Сьогодні я дізнався(лася)...», «Для мене було корисним...», «Не сподобалось...», «Залишилось незрозумілим...».
Релаксація. Вправа «Відкриті долоні».