Майстер – клас за темою «Психологічний супровід батьківства»

Про матеріал

Майстер – клас за темою «Психологічний супровід батьківства»

Надзвичайно важливим є взаємодія школи і сім' ї, зміцнення їх зв'язків, покращення емоційного контакту між батьками, дітьми та педагогічними працівниками, заохочення до партнерських, демократичних стосунків, що є основою створення гармонійного середовища для розвитку особистості дитини.

Психолого-педагогічна освіта батьків спрямована на підвищення їх педагогічної культури, розвитку у них позитивного сприйняття своїх дітей, себе самих, навколишнього світу, розвитку психологічних вмінь: попереджати причини виникнення конфліктів у сім'ї, спілкуватися на засадах емпатії, критично мислити тощо.

Батьки мають бути обізнані з особливостями психічного розвитку, навчання та виховання дітей, бути готовими співпрацювати з учителем, психологом, школою, об'єктивно оцінювати результати діяльності дитини.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Майстер – клас

за темою «Психологічний супровід батьківства»

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог

Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст.№1

 Лук’яненко Вікторія Сергіївна

 

 

2017-2018 навчальний рік

 

 

 

Тема: «Психологічний супровід батьківства»

Якомога менше викликів до школи батьків для моральних нотацій дітям, для лякання дітей батьківською «сильною рукою», для попередження про небезпеку, «якщо й далі так буде продовжуватись», - і якомога більше такого спілкування дітей з батьками, що приносить радість матерям і батькам. Усе, що в дитини в голові, душі, у зошиті, щоденнику, - усе це ми повинні розглядати з погляду взаємин дітей і батьків, і зовсім неприпустимо, щоб дитина приносила матері та батьку одні засмучення …

В. Сухомлинський

 

Мета: познайомити учасників; допомогти усвідомити відмінність між «світами» дитини і дорослого, емоційні переживання, мотивацію поведінки дітей.

 

 Завдання:

  • ознайомити з особливостями вільної гри;
  • дослідити внутрісімейні стосунки за допомогою проективної методики;
  • застосовувати  творчий підхід у використанні ЛЕГО - конструювання у  концепції Нової української школи;
  • створити на заняттi умови для акту­алізації суб'єктивного досвіду, усклад­нення і збагачення цього досвіду.

 

Очікувані результати:

  • ознайомилися з особливостями вільної гри; навчилися застосовувати  творчий підхід у використанні ЛЕГО - конструювання; дослідили внутрісімейні стосунки.

 Обладнання й матеріали:

  •  доповідь, аркуші, кольорові олівці
  • деталі конструктора  LEGO-SYSTEM

Хід майстер-класу

 

І Підготовчо-організаційний етап

  • Вітання
  • Вступне слово
  • Вправа «Аматорське фото»

 

ІІ Основна частина

 Вправа з використанням ЛЕГО-технології «Мандрівка до казкового лісу»

 

ІІІ Моніторинг майстер - класу

Зворотній зв'язок. Рефлексія «Вершина знань».

Релаксація. Вправа «Відкриті долоні».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід майстер-класу

І Підготовчо-організаційний етап

 

 Вітання

 

Очікування Вправа «Вершина знань»

(Учасники майстер-класу обирають лего – людину і проголошують свої очікування від заняття. Закріплюють її на вершині знань).

 

 Вступне слово

   Надзвичайно важливим є взаємодія школи і сім’ ї, зміцнення їх зв’язків,   покращення емоційного контакту між батьками, дітьми та педагогічними працівниками, заохочення до партнерських, демократичних стосунків,  що є основою створення гармонійного середовища для розвитку особистості дитини.

   Психолого-педагогічна освіта батьків спрямована на підвищення їх педагогічної культури, розвитку у них позитивного сприйняття  своїх дітей, себе самих, навколишнього світу, розвитку психологічних вмінь: попереджати причини виникнення конфліктів у сім’ї, спілкуватися на засадах емпатії, критично мислити тощо.  

   Батьки мають бути обізнані з особливостями психічного розвитку, навчання та виховання дітей, бути готовими співпрацювати з учителем, психологом, школою, об’єктивно оцінювати результати діяльності дитини.

   Хто допоможе батькам набути психолого – педагогічних знань? Напрошується традиційна відповідь – школа. І це,зрештою, правильно. Бо школа лишається одним із найбільших авторитетів у цьому питанні.

ЛЕГО – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем.

Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливої інформації про людину, її внутрішній світ та стосунки з оточуючими.

Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості. В результаті аналізу формується самооцінка й усвідомлення оцінки себе іншими людьми (рефлексія).

Гра – це діяльність, яка є активною, пригодницькою, комунікативною, соціальною, інтерактивною, символічною, терапевтичною і значущою для людини.

Вільна гра (free play) – це не послідовність раніше продуманих дій або наявність певних ролей, що ведуть до програвання певного сюжету, а гра заради гри.

 

 Вправа – знайомство «Аматорське фото»

Мета: познайомити учасників,сприяти згуртуванню групи, створенню позитивної  атмосфери.

Учасники виконують малюнок «Моя сімя» (презентують).

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ

 Що дає нам виконання цієї вправи?

 

ІІ Основна частина

 

Вправа з використанням ЛЕГО-технології «Мандрівка до казкового лісу»

Мета: дослідити внутрішній стан людини та внутрісімейні стосунки.

Обладнання: цеглинки LEGO DUPLO, платформи, зображення.

Завдання:

  1. Учасники будують якусь «істоту» з цеглинок.
  2. Учасники по черзі описують своє «створіння».

Хід заняття:

Я прошу вас сісти зручніше, бо ми вирушаємо у мандрівку до казкового лісу (звучить приємна мелодія та звуки лісу).

Отже, закриваємо оченята і уявили себе у лісі. Ви бачите розкидисті дерева до небес, а по гілкам скачуть білочки; з гілки на гілку перелітають співаючі пташки, а внизу під деревами – своє життя… Ось пробіг з грибами на голках їжачок, жабка пострибала…а це хто заплутався у кущах? Придивіться краще! Кого ви побачили? Якась чудернацька тваринка…Прослідкуйте за нею…А ось ви наблизились до її помешкання.. Зазирніть до будиночку.. Хто там мешкає…Чим вони займаються..  А тепер відкривайте свої оченята і спробуйте її відтворити за допомогою цеглинок (виконують завдання).

Молодці, а тепер підніміть і покажіть нам, кого ж ви побачили у лісі? (показують своїх «істот»). Добре. Дякую за казочку.

 

               - Обговорення:

                 - Чи легко було працювати?

                 - Що заважало?

                 - Чи сподобалась вам ця вправа?

 

ІІІ Моніторинг майстер - класу

 

Зворотній зв'язок. Рефлексія «Вершина знань».

Учасники переміщують свою лего-людину по вершині знань, продовживши речення: «Сьогодні мені сподобалось...», «Сьогодні я дізнався(лася)...», «Для мене було корисним...», «Не сподобалось...», «Залишилось незрозумілим...».

 

Релаксація. Вправа «Відкриті долоні».

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
1136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку