Майстер клас «Здоров’я людини- найцінніший скарб»
Добрий день, шановні гості. Сьогодні наш майстер-клас буде присвячений важливій і дуже актуальній в усі часи проблемі. Якій саме, ви дізнаєтеся, здійснивши уявну подорож.
Вправа "Повітряна куля"
Перед Вами конверти. Дістаньте вміст конверта. Покладіть перед собою повітряну кулю. У кошик посадіть чоловічка. Це Ви. Ви збираєтесь у подорож. Навколо Вас яскраво світить сонце, блакитне небо. Візьміть 7 мішечків з цінностями важливими для Вас настільки, що Ви взяли б це з собою в подорож. А тепер уявіть, що ваша повітряна куля почала знижуватися і їй загрожує падіння. Вам потрібно позбутися баласту, щоб піднятися вгору. Скиньте баласт (2 мішечки). Скиньте ще 2 мішечки.
Що Ви залишили в списку? Яка цінність спільна для всіх?
До якого висновку ми прийшли? Що головне в житті людини? (Здоров’я )
Здоров’я дитини –найцінніший скарб. Збереження духовного, фізичного, психічного здоров’я дитини –важливе завдання школи. Адже здорова дитина- успішна дитина.
На дошку прикріплюю слово здоров’я
Як ви зрозуміли мій МК буде присвячений здоров’язбережувальним технологіям, які я використовую на уроках і хочу поділитися своїм досвідом з вами. Немає однієї унікальної технології здоров’я. Усі педагогічні технології, якими користується вчитель впливають на здоров’я учнів. Адже сама радість навчання, так само, як і радість будь-яких вправ і праці, робить дитину здоровішою. Пояснюється це тим, що коли дитина перебуває в стані позитивної напруги, в її організмі виробляється природний стимулятор, який сприяє підвищенню імунітету і працездатності.
Шановні учасники, хочу звернути Вашу увагу на мішечки. Візьміть їх до рук, помацайте. Мішечок пошитий з натуральної тканини, наповнений зерном. Починаючи з першого класу, я привчаю дітей під час письма тримати мішечки на голові. Це допомагає формувати правильну поставу, зробити пальчикову гімнастику.
Дихальна вправа.
Виберіть кульку того кольору, який вам подобається. Надуйте її. Завдяки цій вправі посилюється кровообіг, насичується киснем кров, покращується обмін речовин.
Ми недаремно надували кульки різного кольору. А тепер об’єднайтесь у групи за кольорами кульок.
Задачі з валеології (робота в групах)
Із великим задоволенням мої учні розв’язують задачі з валеологічним змістом. Розв'язуючи задачі, учні оволодіють не лише обчислювальними навичками, але й ознайомляться з будовою та функціями органів та систем людини, отримають інформацію, як зберегти та зміцнити свій організм. Пропоную і Вам розв’язати ці задачі і зробити висновки.
Висновок
Кольоротерапія - це спосіб коригування стану людини за допомогою певних кольорів. Головне знати, який вплив має той чи інший колір на людину.
Жовтий – колір золота, гарного настрою, допомагає прогнати сонливість, покращує пам'ять.
Зелений- колір природи, стабілізує тиск, лікує серцево-судинну систему, знімає головні болі, приносить людині рівновагу і мудрість.
Рожевий - колір викликає почуття комфорту та допомагає в критичних ситуаціях.
Синій- колір «працює» як болезаспокійливий засіб. Також добре впливає на кістки та м'язи, знімає напругу і приносить спокій. Близько 40% людей називають своїм улюбленим кольором саме синій
Прийомів роботи з кольором безліч - ліплення, плетіння, малювання.
- Чи любите ви малювати? А читати вірші? У наступній вправі ми об’єднаємо наші уподобання і спробуємо створити щось незвичайне. Для цього кожна група отримає уривок вірша. За змістом уривку спробуйте створити малюнок. Замість фарб використовуйте кольорову сіль, а холстом послужить коробка.
Сама собою річка ця тече,
Маленька річечка, вузенька, як долоня.
Ця річечка Дніпра тихенька синя доня,
Маленька донечка без імені іще.
Знайди часок, поїдь у поле,
Де мак зацвів, червоний мак.
Поглянь, як радісно довкола,
Цвіте червоно, гарно як!
Вчора травка зеленіла,
А кульбабок не було,
А сьогодні, гляньте, скільки
Їх жовтеньких розцвіло.
В лузі дощик із квіток
кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
простяглись барвисті стрічки.
Хвилинка-цікавинка
Наведу кілька цікавих фактів про кольори:
Вправа «Я працюю над своїм здоров'ям»
(запросити представника кожної групи, попросити стати в шеренгу)
А чи Ви піклуєтесь про своє здоров’я? Я пропоную перевірити, наскільки активно Ви дбаєте про своє здоров'я і сприяєте його зміцненню і виконати вправу «Я працюю над своїм здоров'ям». Я буду задавати питання, якщо відповідь позитивна, то треба зробити крок вперед, якщо негативна - не рухатися.
Я буду ставити питання, якщо відповідь позитивна, то треба зробити крок вперед, якщо негативна - не рухатися.
Отже, ви всі опинились поруч з безцінним скарбом «здоров'я». Ця вправа допомагає наочно побачити, що Ви на правильному шляху, допомагаєте собі у зміцненні здоров'я та ведете здоровий спосіб життя. Ті, хто не відповів позитивно на деякі питання зрозуміли, як рухатись назустріч здоров’ю.
Сенкан
Пропоную підсумувати інформацію за допомогою сенкану. Нагадаю, що це вірш із 5 рядків.
1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення, почуття (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності, синонім до теми, підсумок ( одне слово).
Здоров´я
Безцінне, міцне
Спонукає, гартує, долає Надихає, заряджає, бадьорить.
Радість для життя Треба берегти його змолоду.
Щастя. Життя.
Легенда (під музичний супровід)
Давним-давно, на горі Олімп жили-були боги. Стало їм нудно, і вирішили вони створити людину і заселити планету Земля. Засперечалися між собою, якою повинна бути людина. Один з богів сказав: «Людина повинна бути сильною», інший заперечив: «Людина повинна бути здоровою», третій промовив: «Людина повинна бути розумною». Але один з богів зауважив: «Якщо все це буде у людини, вона буде подібною до нас». І вирішили вони заховати головне, що є у людини - її здоров'я. Стали думати - куди б його заховати? Одні пропонували заховати здоров'я глибоко в синьому морі, інші - за високі гори. А один з богів сказав: «Здоров'я треба заховати в самій людині» Так і живе з давніх часів людина, намагаючись знайти своє здоров'я.
- Я бажаю вам берегти те, що нам дано згори, і допомагати зберігати і зміцнювати здоров'я своїх учнів.