Презентація з основ здоров'я для учнів 9-х класів. Розділ. 3. "ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ'Я". Тема: "Самореалізація особистості. Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація."
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Самовизначення - це розуміння самого себе, своїх можливостей і прагнень, розуміння свого місця в суспільстві й свого призначення в житті. Чи важливі такі події у житті учнів? Чому?Самовизначення - це найважливіший етап дорослішання.
Етапи самовизначення підлітка:І. Усвідомлення себе частиною суспільства, в якому діють соціальні норми, цінності і оцінки.ІІ. Порівняння себе з іншими і «приміряння» на себе вимоги дійсності.ІІІ. Оцінювання себе. IV. Вміння обирати соціальну роль, громадянську позицію, цінності, професію. У західній психології процес особистісного самовизначення називається формуванням ідентичності.
Формування цінностей, пошук відповідей на запитання «Якими бути?», «Яких норм поведінки дотримуватися?», «Як ставитися до інших людей?», «Як оцінювати себе й свої вчинки?»; Пов’язана з пошуком сенсу свого існування, вибором стилю й стратегії життя. Це вибір і реалізація людиною тих чи інших соціальних ролей, соціальних стереотипів і самого способу життя. Процес самовизначення триває впродовж усього життя. Полягає в обранні професії за власним рішенням, а не під зовнішнім впливом. Дуже важливо обрати роботу, що припадає до душі. Професійне самовизначення також передбачає здобуття фахової освіти;
Для широкої орієнтації у світі професій доцільно скористатися умовною системою розподілу їх за предметом праці, розробленою психологом Є. О. Климовим. Він розподілив професії на п'ять типів.«Людина-людина» (робота пов'язана переважно з людьми, групами і спілками людей, колективами).«Людина-техніка» (головним предметом праці є технічні системи, механізми, матеріали, технічні об'єкти).«Людина-природа» (головним предметом праці є живі організми: рослини, тварини).«Людина-знакова система» (провідним предметом праці є умовні знаки, цифри, коди, природні та штучні мови, ноти тощо). «Людина-художній образ» (головним предметом праці стають художні образи).
Практичне завдання № 5 Виявлення професійних схильностей Мета: навчитися виявляти свої професійні схильності. Матеріали: модифікований диференційно-діагностичний питальник1. Виконайте тестове завдання. Якщо ви погоджуєтеся з пунктом програми, поставте на окремому аркуші поряд з номером пункту позначку «+», якщо ні — «–»