Медіаграмотість (урок, виховна година)

Про матеріал
Презентація-супровід лекції про медіаграмотність, містить коди-покликання на різноманітні ресурси для медіаосвіти
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ТА МЕДІАОСВІТА Інтернет – між добром та злом

Номер слайду 2

Номер слайду 3

ХТО ЦЕ – МЕДІАГРАМОТНА ЛЮДИНА? Ме́діагра́мотність (медійна грамотність) — сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів і форм для різних типів медіа, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа в суспільстві, та їхній вплив

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Навіщо розвивати медіаграмотність і критичне мислення?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Канадський вчений Джон Пандженте виділив такі ключові поняття медіаграмотності: Медіа формують наше почуття реальності. Ставлення до об’єктів реального світу формується на основі медіаповідомлень, що їх сконструювали фахівці, які переслідують певні цілі.

Номер слайду 10

Створення медіапродукту — це бізнес. За кожним бізнесом стоять конкретні люди зі своїми інтересами. Вони визначають зміст того, що ми дивимося, читаємо, слухаємо.

Номер слайду 11

Будь-яке медіаповідомлення транслює певні цінності прямо або неявно.

Номер слайду 12

Медіа впливають на політичну й економічну ситуацію, провокуючи соціальні зміни.

Номер слайду 13

Медіа змушують нас замислюватися про події, що відбуваються в інших країнах.

Номер слайду 14

6 правил медіаграмотності1. Формуйте свою стрічку новин у соцмережах безпристрасно. У сучасному суспільстві контент має змогу створювати кожен. Але якщо вам не подобається інформаційний продукт, ви маєте право адекватно зреагувати і відмовитися від нього. Не варто додавати друзів із жалості, демонструючи мережевий альтруїзм. Не додавайте людей тільки тому, що у них милі фотографії або це ваші старі знайомі. Тут потрібен тверезий розрахунок і свідомий вибір. 

Номер слайду 15

2. Видаліть недостовірні джерела. Якщо людина публікує дурниці, це достатній аргумент, щоб видалити її зі свого кола друзів.

Номер слайду 16

3. Не відволікайтесь на те, що для вас не важливо Вам не обов’язково стежити за модними трендами, розуміти політику, бути в курсі всіх коливань валютного ринку і знати імена голлівудських акторів. Ви маєте право чогось не знати, не цікавитися чимось, не стежити за цим.

Номер слайду 17

4. Слідкуйте за якістю Інформаційне середовище складається з простих і складних вуглеводів. Прості вуглеводи засвоюються на льоту, дарують моментальну насолоду і шкодять здоров’ю. Після такої їжі апетит подвоюється — ви починаєте потребувати більшої дози доти, поки не відчуєте себе погано. Повільні вуглеводи, навпаки, складні для засвоєння. Але саме вони можуть дати відчуття наповненості, змісту і мають складати основу вашого інформаційного меню. Це, наприклад, якісна аналітика, пізнавальна інформація, освітні проєкти.

Номер слайду 18

5. Живіть своїм життям Багато медіа дублюють інформацію з інших медіа, які в свою чергу отримали інформацію з третіх джерел, а ви це все поглинаєте. Закрийте стрічку і живіть повноцінним життям.

Номер слайду 19

6. Виділяйте час, щоб подумати. Відволікайтеся від нескінченного потоку інформації та її аналізу. Побудьте в тиші, подивіться, послухайте. Не бійтеся чогось не розуміти або проґавити час, не споживаючи нові дані. Профільтруйте свої думки, давши їм ковток інформаційного детоксу.

Номер слайду 20

Нативна, природна реклама (англ. native advertising) — спосіб, яким рекламодавець привертає до себе увагу в контексті рекламного майданчика й інтересів користувача. В оригіналі нативна реклама сприймається як частина сайту, який переглядає користувач, оскільки вона враховує особливості майданчика, не виглядає як реклама та не викликає в аудиторії відторгнення.

Номер слайду 21

Наслідки нативної реклами

Номер слайду 22

Медіаграмотність для самоосвіти

Номер слайду 23

Добавить заголовок слайда — 4

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Ресурси медіаграмотної особистості

Номер слайду 29

Гра «25 запитань»«25 запитань» – це весела та інтерактивна освітня гра з картками для старшокласників. Одна картка – одне цікаве запитання зі сфери медіаграмотності, що «вмикає мозок» і запускає критичне мислення.

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Media. Sapiens – проект з підвищення медіаграмотності споживачів медійного контенту. Сьогодні в Україні потужним медіа-освітнім проектом є «Media Sapiens». Цей проект у 2010 році започаткувала «Телекритика» (зараз – «Детектор медіа») для підвищення медіаграмотності аудиторії. Матеріали сайту допоможуть відрізнити якісну та правдиву інформацію, виявляти маніпулятивні спроби впливу на громадську думку та не піддаватись їм, довідатись про інформаційні права та можливості їх використати. Цим порталом користуються журналісти, активісти, представники телекомпаній, друкованих та електронних медіа та інші, кого цікавить критичний погляд на висвітлення подій. На порталі ви знайдете добірки книг про медіа-освіту, цікаві медіа-дослідження, анонси медіа-подій, тощо.

Номер слайду 33

Stopfake.org – сайт для перевірки фактів, головна мета якого – перевірка істинності, інформації, посилення медіаграмотності аудиторії і боротьба за чітке розмежування між журналістикою фактів і пропагандою.

Номер слайду 34

Медіа. Драйвер – мультимедійний онлайн-посібник, що містить текстову інформацію, інфографіку та відео про різні типи медіа, що допомагають навчитися орієнтується у складних лабіринтах інформації.

pptx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку