МЕДІАГРАМОТНІСТЬ. РОБОТА З ДЖЕРЕЛАМИ ІНФОРМАЦІЇ

Про матеріал
Навчання сучасних дітей відбувається за допомогою медіа, а значить, виникає необхідність вивчати і самі медіа, щоб зробити перебування в цьому просторі безпечним, корисним, цікавим. Для цього потрібно дорослим володіти цими знаннями. Надважливим вмінням сьогодення є вміння «працювати з інформацією».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Медіаграмотність. Робота з джерелами інформації. Підготувала: Гладишкевич Г. М.

Номер слайду 2

Нормативно-правова база. ЗАКОН УКРАЇНИ Про освіту. ЗАКОН УКРАЇНИ “Про загальну середню освіту”КОНЦЕПЦІЯ НУШДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ початкової освіти затверджений постановою Кабінету Міністрів України 21 лютого 2018 р. № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688)Освітні програми для закладів загальної середньої освіти

Номер слайду 3

Інформація - дані, які можна зберігати, перетворювати, передавати і використовувати. ЗАКОН УКРАЇНИ Про охорону дитинства. Стаття 9. Право дитини на вільне висловлення думки та отримання інформаціїКожна дитина має право на вільне висловлювання особистої думки, формування власних поглядів, розвиток власної суспільної активності, отримання інформації, що відповідає її віку.

Номер слайду 4

Види інформаціїЗа сприйняттям За видом сприймання За суспільним значенням текстовачисловазвуковавідеографічна Комбінованазороваслуховатактильнасмакова нюховамасоваспеціальнаособиста. Технічнасоціальнапрофесійна

Номер слайду 5

Медіапростір

Номер слайду 6

Властивості інформації об’єктивність достовірністьповнота точністьактуальністькорисність

Номер слайду 7

Поширення інформації Публічні виступи. Демонстрація в громадських місцях. Поширення в інтернетіОприлюднення в пресіРозповсюдження серед людей листівок. Викладення в документах

Номер слайду 8

Передавання інформації

Номер слайду 9

Передавання інформації

Номер слайду 10

Валюта цифрової ериІнформаційні віруси = правда + напівправда + + брехня + маніпуляціїНаша увага. Наші даніНаші емоційні гачки

Номер слайду 11

Паролі

Номер слайду 12

Корисні сайти140+ загальнодоступних електронних баз даних України https://www.imena.ua/blog/ukraine-database/Дані про себе можна знайти в телеграм ботах “ДОСЬЕ” та “mailsearch_bot”Перевірити, чи зламали ваш пароль чи сайт , можна за посиланням: https://haveibeenpwned.com/абоhttps://howsecureismypassword.net./

Номер слайду 13

Валюта цифрової ериІнформаційні віруси = правда + напівправда + + брехня + маніпуляціїНаша увага. Наші даніНаші емоційні гачки

Номер слайду 14

Правила безпечного користування гаджетами:1. Встановіть менеджер паролів. За його допомогою згенеруйте унікальні та надійніпаролі для всіх своїх акаунтів. Так вам потрібно буде запам’ятати тільки декількапаролів: від самого менеджера паролів і від кожного вашого гаджета.2. Встановіть двофакторну аутентифікацію. Для підтвердження виберіть не sms, агенератор кодів (наприклад, Google Authenticator).3. Користуйтеся тільки ліцензійним програмним забезпеченням.4. Не користуйтеся російськими програмами.5. Завантажуйте ПЗ тільки з офіційних сайтів.6. Блокуйте комп’ютер та інші гаджети, якщо відходите від них.

Номер слайду 15

Правила безпечного користування гаджетами:7. Заклеюйте камеру на комп’ютері.8. Вмикайте Bluetooth та Wi-fi тільки, коли ними користуєтеся.9. Намагайтеся не використовувати публічний Wi-fi. Якщо використовуєте, вмикайте VPN.10. Здійснюйте фінансові та інші конфіденційні операції тільки з власних гаджетів. Пам'ятайте! Якщо ваш пароль складається з вашого імені, прізвища, датинародження/одруження чи їх частин, то такі паролі для хакерів як лускання насіння. Намагайтесь створити випадкові набори цифр та літер.

Номер слайду 16

Білий список медіа станом на вересень 2021 р.

Номер слайду 17

Телебачення

Номер слайду 18

Телебачення За кожним каналом стоїть людина, яка переслідує певні інтереси.

Номер слайду 19

Google

Номер слайду 20

Google● Гугліть українською та користуйтесь українським інтерфейсом.● Перевіряйте посилання, які вам видає гугл на коректність - сміттяркам чи якісні ЗМІ. ● Шукайте новини не в Google, а в медіа з “білого списку” ІМІ.  

Номер слайду 21

You. Tube

Номер слайду 22

You. Tube● Перевірте чи не є це канал “шкідливого блогера” .● Не переглядайте рекомендовані відео, обирайте самі. ● Суспільно-політичні канали дивіться лише після прочитання новин зі свого інформаційного трафарету, сформованого з якісних медіа.

Номер слайду 23

Вікіпедія

Номер слайду 24

Вікіпедія ● Користуйтесь українською Вікіпедією. ● Не читайте новини, беріть їх з перевірених медіа. ● Перевіряйте чи інформація вже була перевірена патрульними та адміністраторами

Номер слайду 25

Viber

Номер слайду 26

Viber➔ Використовуйте його лише як месенджер. ➔ Обмежте можливість додавати себе в спільноти та чати.➔ Не додавайтесь в незнайомі вам чати. ➔ Не відкривайте посилання від незнайомців.

Номер слайду 27

Telegram

Номер слайду 28

Telegram➔ Пам'ятайте, що Telegram - це територія чуток, 90% яких - відкрита брехня. ➔ Анонімні канали - осередок маніпуляторів. ➔ Перевірте канал на штучну популярність. ➔ Не відкривайте посилань від незнайомців.

Номер слайду 29

Facebook

Номер слайду 30

Facebook 1. Видаліть з друзів ботів, неактивні сторінки друзів. 2. Перевіряйте інформацію з якою взаємодієте. 3. Проведіть аудит - на які сторінки ви підписані, за чим стежите. 4. Перевіряйте кого додаєте в друзі. 5. Не проходьте тести, ігри, не беріть участь у флешмобах. 6. Не вірте, що за допомогою допису “я забороняю FB збирати мої данні” ви зможете змінити його алгоритми. 7. Якщо бачите шкідливі дописи у друзів - не критикуйте, спробуйте пояснити. І ніяк не взаємодійте з самим дописом - пишіть в особисті повідомлення. 8. Потурбуйтесь про надійний пароль та двофакторну аутентифікацію для вашої сторінки.

Номер слайду 31

Медіаграмотність

Номер слайду 32

Дієві поради щодо виявлення фейків: Задайте собі питання:• Хто створив цей текст?• З якою метою? Кому це вигідно?• Кому текст може зашкодити?• На якому він з’явився ресурсі?• Кому належить ресурс? Хто власник?• На кого розраховане повідомлення?• Що пропустили в цьому тексті, а Ви повинні були б це знати?

Номер слайду 33

Де перевірити інформацію?:• Первинні джерела:(Звіти уряду, дані (на урядових і муніципальних порталах відкритих даних), судові документи, оригінальні наукові дослідження)• Вторинні джерела( Публікації у базах даних, бібліотеці, статистичні дані)• Запитайте експерта:(ученого, співробітника державного органу або представника галузі).• Скористайтеся сайтами перевірки фактів, щоб дізнатися, чи інформацію вже розвінчано?

Номер слайду 34

«Авторське право»Завжди посилайтеся на джерела і повідомляйте, звідки берете свою інформацію.

Номер слайду 35

Література ЗАКОН УКРАЇНИ Про освіту. ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ початкової освітиІнфомедійна грамотність онлайн: посібник для тренера / за заг. ред. Тараненко О. / Розроблено в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Київ : IREX, 2021. 400 с. Практичний посібник з медіаграмотності для мультиплікаторів / За загал. ред. В. Ф. Іванова. — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2019. — 100 с. Волощенко О., Козак О. –Інтеграція медіа грамотності в навчальний предмет «Я досліджую світ». Навчально-методичний посібник / Волощенко О., Козак О. — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2020. — 36 с. Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя / Волошенюк О. В, Ганик О. В., Голощапова В. В, Дегтярьова Г. А, Іванова І. Б., Кожанова А. Ю., Пиза Г. Ю., Шкребець О. О, Янкович О. І. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф. – Київ : ЦВП, АУП, 2018 — 234 с. Практичний посібник з медіаграмотності для мультиплікаторів / За загал. ред. В. Ф. Іванова. — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2019. — 100 с. Вальорска М. Аґнєшка В16 Діпфейк та дезінформація : практ. посіб. / Аґнєшка М. Вальорска ; пер. з нім. В. Олійника – К. : Академія української преси ; Центр Вільної Преси, 2020. – 36 с.«Формування медіакомпетентностей у Державному стандарті НУШ» (НАВЧАЛЬНИЙ СЕМІНАР)Оксана Мороз. - Як не стати овочем: Інструкція з виживання в інфопросторі – Х.: Віват, 2021.-208с. Дослідження: USAID-Internews “Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа” (жовтень, 2020).https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1: Prometheus+IH101+2021_T3/abouthttps://www.aup.com.ua/mediaosv/portal-mediaosvita-ta-mediagramotnist/https://xn--80aagahqwyibe8an.com/zakon-ukrajiny/stattya-pravo-ditini-vilne-vislovlennya-dumki-54271.htmlhttp://journ.univ.kiev.ua/nauka1/archives/1038https://naurok.ua/student/event/Stop. Fake2021 https://www.youtube.com/watch?v=TRqu. TJrcu. BI

Номер слайду 36

Література https://www.youtube.com/watch?v=TRqu. TJrcu. BIЯк розпізнати фейкові новини – інфографіка Міжнародної федерації бібліотечних асоціацій та установ (IFLA), що допоможе виявити неправдиву інформацію. Media. Sapiens – проект з підвищення медіаграмотності споживачів медійного контенту. Медіаосвіта і медіаграмотність – портал, створений на базі онлайн-бібліотеки з медіаосвіти Міжнародного благодійного фонду “Академія української преси”. Media IQ – проект із розвитку медіаграмотності та критичного мислення. Stopfake.org – сайт для перевірки фактів, головна мета якого – перевірка істинності, інформації, посилення медіаграмотності аудиторії і боротьба за чітке розмежування між журналістикою фактів і пропагандою. Новинна грамотність – онлайн-курс, спрямований на поширення медіаграмотності серед населення в умовах воєнного конфлікту. Медіа. Драйвер – мультимедійний онлайн-посібник, що містить текстову інформацію, інфографіку та відео про різні типи медіа, що допомагають навчитися орієнтується у складних лабіринтах інформації. Довіряй, але перевіряй. Медіаграмотність в українському суспільстві –  книжка проекту клубу ілюстраторів Pictoric, що містить ілюстрації та тексти журналістів на тему медіаграмотності. Медіаграмотна місія –  онлайн-гра, спрямована на перевірку вміння рятуватися від шкідливого інформаційного впливу. Медіаграмотність для громадян – дистанційний навчальний курс, метою якого є надання базових знань у сфері медіа, ознайомити громадян з найросповсюдженішими видами маніпуляцій і пропагандою, надати базові інфструменти перевірки інформації та критичного мислення. Наука повсякденного мислення – курс на Prometheus.  Бібліотека медіа-грамотності від Академії української преси.  Медіаосвіта та медіа грамотність. Підручник, виданий Академією української преси. Посібник для вчителя “Медіаграмотність та критичне мислення на уроках суспільствознавства“. 

Номер слайду 37

pptx
Додано
31 березня 2022
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку