Медіаграмотність та інформаційна гігієна під час війни

Про матеріал
МЕТА УРОКУ Сформувати навички інформаційної гігієни: критичний аналіз медіамеседжів уміння розрізняти факти та їх інтерпретації, спроби маніпулювання залучення різноманітних ресурсів і критеріїв оцінювання якості доказів, надійності джерел і вірогідності інформації; протидія інформаційній агресії Росії
Перегляд файлу

image

image

ФАКТ ЧИ СУДЖЕННЯ?

1) Твердження, яке може  бути спростоване

2)Твердження, яке можна довести,

або спростувати доказамивідповідне дозування таФАКТ

спотворення інформації

image3)Твердження, яке ґрунтуєтьсяз метою дестабілізаціїситуації в державіСУДЖЕННЯ  на особистих переконаннях 4)Твердження, яке не має під собою жодних доказів

“Сьогодні температура повітря

становить 20 градусів за Цельсієм”— це    “Сьогодні дуже факт, бо його можна перевірити за        тепло”— це думка, бо

                                                              допомогою термометра, повідомлення                                                 відчуття тепла може

Гідрометцентру та застосунку    відрізнятися від однієї мобільного додатку з геолокацією.    особи до іншої.

image

image

image

 ІПСО “ДОПОМОЖІТЬ ЗНАЙТИ ЛЮДИНУ!”

На піку емоцій відключається критичне мислення.

Отже, найбільш вразливою цільовою аудиторією є потерпілі:

   родини загиблих, поранених, родичі яких залишились на окупованійтериторії та  потрапив у полон.

Останнім часом ворожі спецпідрозділи розпочали справжнє полювання на людей, які загубили рідних

imageimageЗнервовані й згорьовані родичі повідомляють у своїх дописах точні імена, дані про дату народження, номери військових частин, місце їх дислокації... Такий допис цілком може підставити і розшукуваного бійця, раптом той потрапив у полон.

Для чого ворог проводить операцію “Допоможіть знайти людину:

   imageщоб отримати інформацію про особовий склад, чисельність та місцядислокації підрозділів ЗСУ;

   щоб ідентифікувати командирів підрозділів;

   щоб моніторити інформацію про кількість загиблих та поранених;

   щоб ідентифікувати полонених та “ціну” їх обміну

   щоб використовувати спільноти пошуку зниклих на війні як полігон дляІПСО інших спрямувань.

imageІНСТРУМЕНТИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВІЙНИ

1.         Фабрикування / спотворення інформації (історії, які не можна перевірити)

https://www.radiosvoboda.org/a/feyk-bioeksperementy-rosiya-


bilorus/31672954.html

2.         Висмикування з контексту

https://www.stopfake.org/uk/manipulyatsiyaboris-dzhonson-vtomivsya-vid-ukrayini/

3.         Маніпуляція джерелами (правдивий факт + хибний висновок)

https://www.unian.ua/war/dlya-zhinokviyskovih-v-ukrajini-stvorili-viyskovu-formuyak-vona-viglyadaye-foto-video-12299577.html

 

4.         Перебільшення

(немає надії, залишилося на 3 дні...)

5.         Узагальнення

 (всі українці...)

6. Замовчування інформації


image

image

image   ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ, ЩОБ НЕ СТАТИ ЖЕРТВОЮ МАНІПУЛЯЦІЙ

*Правило “трьох джерел” (перевіряйте інформацію)

*Факт -понад усе! Не кожен експерт, насправді, є експертом (знайомі бійці, родичі в окупації, сусіди)

*Правило “майбутнього часу”

*Правило “Стоп КАПСЛОК” *Правило “перехід на образи”.

*Правило “тотальний ігнор” (ні лайків, ні репостів, ні коментарів) *Правило “один у полі воїн”


image

Інформаційна гігієна в умовах російсько-української    війни

-робить людину здатною протистояти агресивному медіасередовищу,

-забезпечує психологічну рівновагу в процесі споживання контенту,

image -формує уміння обирати  інформацію, оминати пропаганду, захищатися від потенційно шкідливої інформації,

-вберігає від помилкових суджень і дій,

-сприяє збереженню і розбудові особистісних та суспільних ціннісних орієнтирів

image


image

image

pdf
Додано
3 травня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку