Механічне та хімічне ґрунтування, шпаклювання, фарбування

Про матеріал
Презентація на тему: Механічне та хімічне ґрунтування, шпаклювання, фарбування
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА: «Механічне та хімічне ґрунтування, шпаклювання, фарбування»ТОРЕЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙм. Торецьк 2023

Номер слайду 2

УВАГА! Потрібно дотримуватися вимог техніки безпеки праці, правил експлуатації устаткування, протипожежного захисту, виробничої санітарії.

Номер слайду 3

УВАГА! Перед початком роботи. Дотримуватися Правил Техніки Безпеки!Користуватися спецодягом та засобами індивідуального захисту. Виконувати правила внутрішнього трудового порядку. Виконувати правила пожежної безпеки. Вміти користуватись первинними засобами пожежогасіння. Утримувати своє робоче місце у чистоті та порядку. Не допускати сторонніх осіб своє робоче місце. Вміти надавати першу медичну допомогу постраждалим у разі нещасних випадків. Дотримуватись вимог охорони праці.

Номер слайду 4

Шліфувальна машинка;Наждачний папір, малярний скотч;Грунт, розчинник та фарба. Фарбопульти та повітряний компресор. Матеріалі та інструменті які будуть потрібні:

Номер слайду 5

шліфування поверхні;видалення пилу з обробленої ділянки;знежирення поверхні;нанесення антикорозійного ґрунту. Підготовчі роботи перед початком шпаклювання. При проведенні косметичного ремонту важливо враховувати, наскільки сумісні продукти автохімії, що використовуються. Якісне фарбування буде тільки в тому випадку, якщо проведено всі підготовчі етапи і правильно підібрано шпаклівку. Для того, щоб поверхня автомобіля була ідеальною, необхідно все робити поетапно, у певній послідовності: Перед тим як наносити ґрунтовку на машину, важливим моментом є і попередні етапи підготовки. З основних кроків можна виділити шліфування та зачистку поверхні. Сюди входить не тільки зачистка корозіі і сколів з подряпинами, а й зняття набряклих і відкололися верств старого лакофарбове покриття. Крім цього потрібно ще спеціальне обладнання і приміщення (гараж) з вентиляцією, яка буде провітрювати фарбу і пил, що накопичився. Також підготувати своє робоче місце та прибрати все зайве

Номер слайду 6

Металеві та пластикові елементи авто шліфують спеціальним папером. Для обробки великих площ застосовують орбітально-шліфувальну машину, а важкодоступні ділянки можна вирівняти тільки вручну. Градація наждачної шкіри залежить від розміру зерна. Перед тим, як почати шпаклювати, метал обробляють абразивним папером Р80, після чого переходять до наступних етапів підготовки поверхні під фарбування. Подібна зернистість шкурки виключає усадку шпаклівки, після такої обробки не виявляються шліфувальні смуги під шарами покриття. При усуненні неглибоких пошкоджень застосовують шліфувальний папір Р150 і дрібнозернисту шпаклівку, оскільки для зчеплення нанесеного матеріалу з поверхнею досить невеликих рисок. Досить часто при реставрації використовують фрагментоване шпаклювання ушкоджених ділянок. У цьому випадку краще використовувати грубий шліфувальний папір, тому що після цього наноситиметься товстий шар шпаклівки. Область, що знаходиться навколо центру пошкодженої ділянки, піддається обробці дрібнозернистою шкіркою, потім тонко наноситься шпаклівка. Шліфування

Номер слайду 7

Шпаклювання. Для того, щоб шпаклівка лягала рівним шаром, необхідно подбати про підбір відповідних розчинників та інших хімікатів. Агресивні складові можуть негативно вплинути на відшліфовані ділянки і в результаті, саме фарбування буде неякісним. Поверхня автомобіля під дією їдких складів коробиться і піднімається. Тому при виборі автохімікатів правильно буде скористатися порадою консультанта автосалону. Щоб перед нанесенням ґрунтовки поверхня кузова була ідеально рівною, всі пошкодження та вм'ятини на підготовленій поверхні слід зашпатлювати. До того ж, шпаклівка є обов'язковим невидимим захистом кузова машини. Розподіляється шпаклювальна суміш на авто спеціальними шпателями. Для того щоб поверхня була рівною, необхідно акуратно і досить швидко накладати шари. Глибокі вм'ятини заповнюють поступово, за кілька заходів, чекаючи висихання ділянки. Потім можна починати шліфувати поверхню. Після цього подальша підготовка машини до фарбування відкладається як мінімум на добу, оскільки при висиханні, наприклад, скловолокниста шпаклівка поступово дає усадку.

Номер слайду 8

Заповнюючу шпаклівку наносять на пошкоджену ділянку товстим шаром, тому можуть з'являтися хвилеподібні перепади, згладити які можна за допомогою шліфувального паперу. Зернистість Р80 придатна для першого етапу шліфування авто. Спеціальна колодка допоможе зняти хвилі, що виступили, відшліфувавши їх вщент нижніх нерівностей. Шліфувальним папером з такою зернистістю необхідно обробляти ділянки, розташовані вище пошкодженої області. Крім цього, не варто забувати, що перед кожним нанесенням шпаклівки потрібно знежирювати поверхню. Вирівняти нерівності допоможе стругана шліфувальна колодка з твердої породи дерева або спеціальний шліфувальний рубанок – він дешевий, а ефективність його застосування вища, ніж у колодки, та й працювати з ним зручніше. Затягувати зі шліфуванням шпаклівки не варто, оскільки багато з них мають властивість з часом «кам'яніти» і тоді процес їх обробки ускладнюється. Особливо це стосується шпаклівки зі скловолокном. За стандартних температурних умов більшість шпаклівок готові до шліфування вже через 20-30 хвилин після нанесення. Для виправлення незначних нюансів шпаклювання шляхом шліфування застосовують папір Р400 або Р320. З її допомогою видаляють нерівності та глибокі западини, що залишилися в результаті проведення попередніх етапів шліфування поверхні авто.

Номер слайду 9

ґрунтування. Після шпаклювання машину потрібно покрити ґрунтом. Це необхідно для: Захист металу кузова від корозії;Надійного та міцного зчеплення лакофарбового покриття з усіма кузовними поверхнями;Формування ідеальної поверхні для нанесення емалей; Заповнення пор та неминучих рисок на зашпатльованій ділянці. Перед ґрунтовкою поверхню обов'язково потрібно знежирити та протерти антистатичною серветкою, а сам ґрунт процідити через лійку-фільтр. Підготовку ґрунту бажано проводити в окремій ємності, змішуючи ґрунт із затверджувачем та розчинником. Правильні пропорції для змішування мають бути написані в інструкції. Перемішувати суміш треба лінійкою чи чистою дерев'яною паличкою.

Номер слайду 10

підготовка приміщення щодо робіт;підготовка всіх необхідних інструментів;підготовка автомобіля до ґрунтування;приготування ґрунтувальної суміші;нанесення першого шару ґрунтовки;сушіння та обробка першого шару ґрунтовки;нанесення другого шару ґрунтовки;остаточне сушіння та шліфування. Грунтовку перед заправкою в фарбопульпи ретельно перемішують до однорідності. Якщо використовується матеріал грунтовки з отверджувачем, то його потрібно додавати з максимальною точністю. При цьому не слід змішувати з затверджувачем весь об'єм ґрунтовки, так як її нанесення відбуватиметься в кілька етапів, і заздалегідь приготовлена ґрунтовка може схопитися в період просушування попередніх шарів. Дуже важливо подбати про вентиляцію приміщення, так як пари матеріалу грунтовки дуже шкідливі для здоров'я людини. У цьому слід уникати появі протягів, оскільки це може призвести до нерівномірного результату. Приміщення обов'язково має бути забезпечене належним освітленням. Якщо працювати при слабкому світлі, при огляді автомобіля на вулиці можна буде виявити багато бракованих ділянок і дефектів. Якщо буде грунтуватися весь автомобіль, то перед цим необхідно обклеїти спеціальними матеріалами всі вікна, фари та інші деталі. Якщо ж грунтується окрема деталь, вона або демонтується, або ізолюється від інших. Щоб правильно обклеїти окремі деталі, краще використовувати якісну стрічку від відомих або перевірених виробників. Усі роботи з ґрунтовки перед фарбуванням автомобіля включають такі етапи:

Номер слайду 11

Після підготовчих робіт можна приступати до першого нанесення ґрунту. Перший шар допускається наносити з невеликими патьоками, які згодом виправляються шліфуванням. Загалом початковий шар повинен наноситися на межі підтікання, забезпечуючи достатню товщину та прив'язку до поверхні.Ґрунтовку слід наносити рівномірними рухами пістолета з відстані 25-30 сантиметрів. При цьому використовуються перехресні рухи для рівномірного розподілу матеріалу. Перший шар грунту зазвичай наносять досить товстим шаром, щоб рівномірно покрити поверхню, а сам матеріал заповнюватиме всі мікронерівності та відколи. Далі дають йому просохнути близько 10-15 хвилин. Після висихання необхідно зачистити поверхню. Шліфують зазвичай машинкою. Підготовку під акрил роблять за допомогою абразивів марки Р-400 та Р-500, а під металік Р-600 та Р-800. Працювати машинкою або вручну за допомогою наждакового паперу потрібно дуже акуратно, адже треба шліфувати тонкий шар ґрунту фарби. Якщо в процесі роботи були виявлені дефектні ділянки, то на цьому етапі ще не пізно виправити їх за допомогою шпаклівки, яка також зашліфовується до ідеально гладкої поверхні.

Номер слайду 12

Фарбування. Потрібно підготувати приміщення для фарбування. Також якщо, використовувати фарбопульти після ґрунтовки, потрібно добре промити і очистити, а краще використовувати другий, щоб не було дефектів. Працюйте тільки в респіраторі та в приміщенні, що провітрюється. Джерело подачі повітря (компресор) необхідно розташувати поза приміщенням, в якому проводитиметься фарбування. Курити в приміщенні, де проводиться фарбування автомобіля, КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЕНО!Після завершення матування бажано зняти плівку та малярну стрічку, яка використовувалася для захисту поверхонь, а потім наклеїти їх заново. Так ви уникнете попадання висохлих частинок грунту і пилу від шпаклівки в лакофарбовий шар. Перед нанесенням декоративного покриття усі поверхні бажано повторно знежирити. У ході цієї процедури також видаляються частинки ґрунту або пилу, що осіли на кузові раніше. При розпилюванні фарбопульта має рухатися рівномірно, щоб не залишалося ні потік, ні ділянок, які не повністю фарбуються.

Номер слайду 13

Також потрібно не забути про захист: респіратор, малярська маска, захисні окуляри, рукавички,Забарвлення можна починати з даху автомобіля. Фарбувати автомобіль необхідно з відстані 150-250мм від сопла фарбувального пістолета до поверхні фарбування, плавними зворотно-поступальними рухами 2-3 шари з проміжною сушкою в 15 хв. Фарба для кожного нового шару повинна бути трохи більш рідкою, а відстань від сопла до поверхні, що фарбується, слід злегка збільшувати. Якщо під час нанесення фарби на неї потрапило сміття або комаха, його слід обережно видалити пінцетом, а виправленням дефекту можна займатися тільки після повного висихання. При кімнатній температурі для повного висихання потрібно щонайменше 24 годин, а краще почекати дві доби. Якщо в гаражі холодно, фарба сохне довше. Не можна сушити фарбовану машину на сонці. Обов'язково промити фарбокопульт відразу після використання, інакше фарба, що засохла зсередини, істотно погіршить його роботу або взагалі виведе з ладу.

Номер слайду 14

Лакування, сушіння, полірування. Коли фарба повністю висохне, поверх неї наносяться прозорий лак. Лак готується відповідно до інструкції та заправляється у пістолет. Зазвичай наноситься 2-3 шари з просушуванням протягом 10 хвилин. Для кожного нового шару в лак потрібно додавати невелику кількість розчинника, щоб він став рідкішим. Лак наноситься через 25-35 хвилин після нанесення останнього шару фарби. Попередньо необхідно оглянути поверхню та акуратно видалити дрібні порошини липкою серветкою. Щоб фарба добре трималася, під час сушіння бажано уникати перепадів температур та вологості. Крім того. Поки нанесений матеріал не полімеризується, його потрібно захищати від попадання пилу. При фарбуванні авто самотужки досить складно одночасно забезпечити ідеальну якість покриття. До типових дефектів відносяться: Шагрень;Потік;Нерівномірне фарбування. Усунути ці дефекти за допомогою полірування можна тільки після того, як лакофарбове покриття набере повну міцність приблизно через 2 тижні після нанесення. Значні нерівності забираються дрібнозернистим наждаком (Р800-Р1500), а потім загладжуються полірувальним кругом зі спеціальною пастою для надання характерного блиску. Коли порошинки видалені, саме час приступити до полірування. Ця процедура починається з обробки абразивною пастою і закінчується фінішним поліролем, який збільшує блиск. Завершити полірування бажано консервуючим поліролем, який захистить фарбу від зовнішніх впливів та додасть 10-20% блиску. При поліруванні потрібно бути дуже акуратним і стежити за тим, щоб на поверхню, що обробляється, не потрапив сторонній абразив, який може вичертити глибокими подряпинами всю деталь.

Номер слайду 15

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Технології, Презентації
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку