Механічний рух. Підсумково- узагальнюючий урок.

Про матеріал
Урок- узагальнення вивченого матеріалу. Підведення підсумків. Урок - казка.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ  « МЕХАНIЧНИЙ РУХ.  РОЗВ’ЯЗУВАННЯ  ЗАДАЧ»

МЕТА УРОКУ 

Навчальна

- удосконалення знань з пройденого матерiалу, повторення основних понять, формул, законiв на знаходження швидкостi, шляху, часу

- удосконалення навичок застосовувати набутi знання на практицi при розв’язуванi фiзичних задач;

Розвиваюча 

 - розвивати логiчне мислення, здатнiсть аналiзувати та робити висновки;

- сприяти розвитку знаходити зв’язок мiж фiзичними величинами;

Виховна 

- виховувати вiдповiдальнiсть, вмiння працювати в колективi;

- створення умов для розвитку у школярiв потягу до знань.

ОБЛАДНЕННЯ презентацiя, картки, вiдео матерiал

ХIД УРОКУ

1 Органiзацiйний момент

Найголовнiша формула успiху – знання та мислення

2 Актуалiзацiя знань

 Фiзика – дуже  важлива та серйозна наука, але кожен фiзик в душi має бути хоча б трiшечки лiриком. До речi, хто такi лiрики? ( дiти вiдповiдають)  Так, лiриками називають поетiв, пiснярiв, казкарiв. А кого з українських поетiв, письменникiв ви знаєте?

 ( дiти вiдповiдають)    От  i  ми з вами сьогоднi спробуємо бути i фiзиками i лiриками.

 (слайд  1   ) Тема нашого уроку «МЕХАНIНИЙ РУХ.  РОЗВ”ЯЗУВАННЯ  ЗАДАЧ» (запис у зошитi теми  уроку)

(слайд  2   )  Сьогоднi на уроцi ми з вами удосконалимо набутi  знання з пройденого матерiалу; повторимо  основнi фiзичнi поняття, формули, закони на знаходження швидкостi, шляху, часу; навчимося  знаходити зв’язок мiж фiзичними величинами;  застосовувати набутi знання на практицi при розв’язуваннi фiзичних задач.

Сьогоднi, так як ми з вами домовилися,   будемо фiзиками та лiриками то зараз ми потрапимо в казку про Iвана – козака  i дiвчину \Oлену . Як вiдомо казки бувають з гарним  кiнцем i не дуже . I лише вiд вас сьогоднi залежить, яке закiнчення буде в мати наша казка. Чи  зможете  ви допомогти Iвану – козаку звiльнити дiвчину Олену з полону?    Тодi - впeред. 

(слайд  3  ) В деякому царствi, в деякiй державi жив – був Iван – козак. I було у нього три сестри: Вiра, Надiя i Любов. Батько i мати в них давно померли. Виросли сестри i вiдддав їх Iван – козак замiж за царiв Мiдного, Cрiбного i Золотого царства. Цiлий рiк жив без улюблених сестер, дуже скучив i вирiшив їх провiдать.

(слайд  4  )  По дорозi зустрiв дiвчину- Олену. Полюбили вони один одного , i разом вiдправились в гостi до сестер козака.

( слайд 5  ) Але злий Кощiй Безсмертний по дорозi викрав дiвчину Олену.

  Взяв Iван – козак своїх вiрних воїнiв i поїхав виручати з полону свою кохану. Їхали вони, їхали i по бачили що дорога розходиться на три шляхи, а на перехрестi- стоїть великий камiнь. А на ньому завдання. Задумався Iван – козак, яку дорогу вибрати.

( слайд 6  ) Напис на каменi: до Олени  веде тiльки одна дорога. А знайти правильний шлях допоможе фiзична естафета. Яку вiдповiдь oтримаєте, той шлях i вибирайте. Але пам’ятайте, часу витрачати не можна. I головне, щоб зайвого шуму не було, iнакше Кощiй Безсмертний ще далi сховає Олену, якщо дiзнається, що ви йдете на дoпомогу.

Фiзична eстафета

( слайд 7  )

1 Лiнiя уздовж якої рухається тiло ( траєкторiя)

2 Змiна з часом положення тiла в просторi вiдносно iнших тiл (механiчний рух)

3 Тiло, вiдносно якого розглядають рух iнших тiл (тiло вiдлiку)

4 Довжина траєкторiї (шлях)

5 Спрямований вiдрiзок, що сполучає початкове i кiнцеве положення тiла (перемiщення)

6 Столиця України (Київ), в яких одиницях  вимiрюється вiдстань до Києва (км)

( слайд 8  )

7 Фiзична величина, чисельно дорiвнює вiдношенню шляху до часу (швидкiсть)

8 Тiло розмiрами якого за певних умов можна знехтувати (матерiальна точка)

9 Фiзична величина «час» позначається буквою (t)

10  Формула для знаходження шляху (S=V*t)

11 Формула для знаходження швидкостi (V=S/t)

12 Одиницi   вимiрювання швидкостi (км/год; м/с)

13 Якими приладами можна вимiряти шлях (рулетка)

14  Формула для знаходження часу (t =S/V)

15  Чи є секундомiр приладом для вимiрювання часу (так)

16 Ваш рух з дому до школи є вiдносним (так) 

Молодцi, допомогли ви Iвану – козаку  вибрати вiрний шлях. Тож рушаймо далi.

( слайд  9   ) Довго їхали вони лiсом, горами, перепливали рiчки аж поки не привела їх дорога до хатинки Баби – Яги. Давно ворогувала вона з Кощiєм Безсмертним, тому i погодилася допомогти Iвану – козаку, але тiльки в тому випадку, якщо його воїни вирiшать завдання, написанi на стiнах її хатинки

 

( слайд  10  )

        Добре вiдомо що лiтаю я в ступi. Швидкiсть її 10,5 км/год. Iнодi лечу за вiтром i здається, що швидше лечу. А як проти вiтру, то повiльнiше. Ось я i думаю, скiльки ж я пролiтаю за 1,5 години за вiтром i проти нього, якщо швидкiсть вiтру 1,5 км/год? 

 

 ( слайд 11  )

Свою хатинку обнесла я високим парканом, щоб не боятися бiльше Кощiя. Загальна довжина паркану  700 м.  Скiльки знадобиться менi часу щоб облетiти весь паркан, якщо моя ступа летить iз швидкiстю 10 м/с? Отриманий результат подайте в хв.

 

( слайд 12 )

t = S/V

1. t = 700 : 10 = 70 с

2. t = 70с = 2=1 хв10с

 

(слайд 13  ) Впорались ви з задачами Баби – Яги, допомогли Iвану – козаку. А Баба – Яга вказала йому шлях до дiвчини Олени : « Щоб дiстатися Олени   рухайтесь вздовж узбережжя Чорного моря вiд Одеси до Херсону».

 

 ( запитання: -В якiй країнi знаходяться цi мiста ?  (Україна)

-На територiї яких областей вони розташованi?   ( Одеська та Херсонська) 

- Яким шляхом можна дiстатися з Одеси до Херсону? (Морським шляхом i суходолом)

 

 ( слайд 14 )   Пiдслухала цю розмову Сова i розповiла про все Кощiю. Той пiдстерiг Iвана – козака i його воїнiв. Схопив їх i кинув у глибоке пiдземелля,а дверi вiд нього закрив на два великих замки, а ключi вкинув в величезну скриню .

Сидить дружина Iвана - козака у в’язницi. Але не звикли воїни без дiла сидiти. Думають вони про те, як вибратися на волю. Думали-мiркували i вирiшили спочатку фiзкульт – хвилинку зробити.

(слайд   16 )

Поки вони займалися фiзичними вправами то помiтили, що на стiнах в'язницi два завдання  написанi. Згадали вони пораду Баби-яги, стали швидше завдання розв’язувати. Ось якi  задачi побачив Iван - козак зi своєю дружиною: 

(слайд  17 )

Кого з диких тварин наших  лiсiв ви знаєте?( вiдповiдi: вовк i заєць). 

  Швидкiсть вовка 35 км/год, а зайця 10 м/с. Чи наздожене вовк зайця? 

 

  (слайд  18 )

 Хто з представникiв української фауни швидше дiстанеться болота, якщо чапля може за 6 годин подолати вiдстань 246 км, а лелека за 3 години  пролiтає 180 км Перелiт вони почали одночасно.

 (слайд  19 )

 Розв’язав   Iван – кзак  з дружиною задачi  - дверi пiдземелля вiдкрилися. I ось стоять воїни перед воротами Кощiєвого палацу, на яких написано «Переведiть у мiжнародну систему одиниць» 36 км/год, 34 хвилини. 72 км/год

 (слайд 20)

Справилися  воїни i з цим завданням, вiдкрили ворота. Перемогли Кощiя i звiльнили дiвчину Олену.

Низько в пояс вклонилась Олена  всiм воїнам та Iвану – козаку  за своє визволення i розповiла їм як погано їй було у полонi. 

(слайд 21 )  (Домашнє завдання)

  1. Викрав мене Кощiй Безсмертний. Вiд радостi вiн влаштував бенкет. Запросив Солов'я-розбiйника i триголового Змiя Горинича. До палацу Кощiя Безсмертного Змiю Гориничу летiти 3 години iз швидкiстю 18 км/год, а Солов”ю-розбiйнику бiгти 8 годин iз Швидкiстю  16  км/год. На якiй вiдстанi вiд палацу Кощiя Безсметрного живуть Змiй Горинич та Соловей-розбiйник?

 ( слайд 22 ) 

Зi смiхом i жартами були вирiшенi завданя. 

Того ж дня зiграли нашi герої весiлля. I поїхав Iван – козак з дiвчиною Оленою  вiдвiдати своїх сестер. Повернулись додому, стали жити в любовi i злагодi. 

Завдяки вашим старанням у нас вийшла казка з добрим, веселим кiнцем.

Пiдводячи пiдсумок нашого з вами уроку довайте  з’ясуємо – чи сподобався вам урок, що дiзналися нового, чому навчилися i що запам’ятали.

(слайд 23)

Так, ми повторили фiзичнi формули закрiпили навички розв’язування  задач на знаходження швидкостi, часу i шляху. А ще  впевнились, що фiзика – цiкава наука.

     Недаремно Баба-Яга в нашiй казцi згадувала про морський шлях по Чорному морю, бо знала, що козаки неодноразово користувалися цим шляхом. А ви знаєте на яких човнах по морю ходили козаки?

(Вiдповiдь учнiв – на чайках)

Так, вiрно. Учнi нашого класу пiдготували невеличку iсторичну доповiдь про технiчнi характеристики козацького човна. Послухайте уважно, це знадобиться вас для виконання домашнього завдання.

(доповiдь учнiв)  

(Домашнє завдання – повторити основнi формули, скласти цiкаву задачу на знаходження шляху, який могли подолати козацькi чайки, мандруючи рiками України)

Користуючись ВШО пройти тести до уроку

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
30 грудня 2022
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку