26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

Ємельяненко М.Р. Розробка уроку з з сольфеджіо для 1 класу (народного відділу) на повторення й закріплення теми "Порядок дієзів та бемолів біля ключа. Повторення гами Фа-мажор"

Про матеріал
Ємельяненко М.Р. Розробка уроку з з сольфеджіо для 1 класу (народного відділу) на повторення й закріплення теми "Порядок дієзів та бемолів біля ключа. Повторення гами Фа-мажор"
Перегляд файлу

 

Ємельяненко Марина Русланівна викладач музично-теоретичних дисциплін

Сумської ДМШ №4

 

Розробка уроку з сольфеджіо для 1 класу (народного відділу)  на повторення й закріплення теми 

«Порядок дієзів та бемолів біля ключа. Повторення гами Фа-мажор» 

 

 

Мета: повторити, узагальнити й закріпити знання з теми «Порядок дієзів та бемолів біля ключа. Повторення гами Фа-мажор». План уроку:

1.     Організаційний момент.

2.     Питання на картках, що допоможуть пригадати вивчений матеріал: o що таке мажор, мінор; 

o   що таке f, p;  oякі жанри ти знаєш; що таке затакт;  o що таке регістр і які вони бувають;   o які знаки альтерації ти знаєш та яке їх значення;  o розповісти порядок дієзів, бемолів;  oщо таке пауза та які паузи ти знаєш;  o які розміри ти знаєш, про диригувати їх.

3.     Робота з дошкою: вставити пропущені знаки альтерації в порядку дієзів та бемолів.

4.     Робота з інструментом: показати на фортепіано порядок дієзів та порядок бемолів.

5.     Усне повторення гами Фа-мажор із навідними питаннями:

o   яку гаму з одним бемолем ти знаєш?  o з яким?  o що таке тоніка і яка вона буде в тональності Фа-мажор?  o які ступені стійкі, нестійкі, ввідні.

6.     Побудова королівства тональності Фа-мажор.

7.     Завдання «Ромашка» - робота самостійно в зошиті: на столі лежить ромашка з пелюстками. Одна пелюстка береться на одну парту. Учень обирає пелюстку, яка йому до вподоби, а на зворотному боці – завдання, котрі побудувати у зошиті: 

 

o   порядок дієзів,  o порядок бемолів;  oгаму Фа-мажор; 

o   стійкі ступені тональності Фа-мажор;  o нестійкі ступені тональності Фа-мажор;  o ввідні ступені тональності Фа-мажор.

8.     Спів гами Фа-мажор разом із відео файлом на телевізорі.

9.     Спів гами Фа-мажор (учні по черзі виходять до королівства й показують указкою ступені, завдання, котрі усі діти мають співати).

10.Завдання-розспівка: підручник Баєва, Зібряк с.16 а) б) – спів вправ у тональності Фа-мажор у різних розмірах з диригуванням.

11.Спів домашнього номеру: Баєва, Зібряк №88. Спів разом; спів по одному ланцюжком.

12.Плескання ритмів з карточки у розмірі 3/4 : один учень плескає, інші відгадують. Той учень хто відгадав – плескає наступний ритм. Виконується декілька разів.

13.Викладання ритмічного малюнку карточками-тривалостями у розмірі 2/4  : учням дається певна кількість карточоктривалостей; учитель плескає в долоні ритм із рахунком, учні – мають його викласти карточками у правильному порядку. Виконується декілька разів.

14.Написання музичного диктанту.

15.Запам’ятати диктант напам’ять та спробувати його відтворити на інструменті, або голосом. 

16.Гра «Запитання-відповідь»: учитель голосом наспівує невеликий відрізок мелодії (запитання), діти доводять мелодію до кінця, до тоніки (відповідь).

17.Спів музичного фрагменту напам’ять з минулого домашнього завдання (№55, Баєва, Зібряк).

18.Домашнє завдання: вивчити напам’ять №88 (Баєва, Зібряк); допридумати мелодію до диктанту із заданою ритмічною формулою.

 

pdf
Додано
29 березня 2020
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку