МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ'Я: ВАЖЛИВІСТЬ САМОПІЗНАННЯ ТА РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ

Про матеріал

Програма має за мету забезпечити психічне благополуччя та розвиток особистості, керуючись цінностями, закріпленими в Українській Хартії вільної людини. Підтримка та заохочення самоповаги, відповідальності за власне життя, моральних і духовних цінностей, збереженню та зміцненню ментального здоров'я педагогів та ліцеїстів.

Перегляд файлу


Ментальне здоров'я: важливість самопізнання та розвитку особистості

 

Актуальність програми

 

В останні роки спостерігається збільшення уваги до питань психічного здоров'я, оскільки ставлення до нього стає більш толерантним та розуміючим. Розмови про ментальне здоров'я стають більш поширеними, що сприяє усвідомленню його важливості.

Слід зауважити, що у час, який переживає Україна сьогодні,  люди частіше зустрічаються зі зростаючим рівнем стресу, конкуренції та перевантаження інформацією. Розвиток навичок самопізнання допомагає їм краще розуміти свої емоції, впоратися зі стресом і підтримувати психічне здоров'я.

Особистісний розвиток є важливим аспектом життя кожної людини. Розвиток ментального здоров'я допомагає виявити сильні та слабкі сторони особистості, що в свою чергу сприяє самовдосконаленню.

Сильне ментальне здоров'я сприяє збереженню стабільності в особистому та соціальному житті. Люди з високим рівнем ментального благополуччя зазвичай відчувають більше задоволення від життя та легше знаходять спільну мову з іншими.

В Українській хартії вільної людини ініціативна група «Першого грудня» висловила бачення життєвих орієнтирів для нашого суспільства, і водночас дала поштовх до об’єднання всіх людей, які хочуть доброго і гідного життя в Україні і навколо неї.  Створення програми ментального здоров'я з використанням цінностей Української хартії вільної людини є актуальною не лише як засіб підтримки психічного благополуччя, але й як шлях до розвитку особистості. Основна увага програми побудована на таких цінностях,  як любити (бажати ближньому добра), бути українцем (працювати над собою, не шукати винних у власній долі, долати травми, страхи і стереотипи), мислити (цікавитися світом і його культурою, потребувати нових культурних форм і явищ, не застигати в минулому, рухатися вперед, дізнаватися про передові світові пошуки у теоретичних, практичних і творчих сферах та переймати передове знання, серед іншого й за допомогою сучасних мережевих можливостей), бути лідером (бути налаштовані на особистий і колективний успіх, прокладати шлях для інших, виховання таких чеснот, як уміння чути іншого, відчуття команди і власної виконавчої підпорядкованості задля конкретної мети), бути відкритим суспільством (вгамовувати агресію і підтримувати слабших, вразливіших і тих, хто має обмежені фізичні можливості, любити людей, вільно мислити і виховувати вільних людей). Слід зауважити, що  це сприяє вихованню відповідальності за власне життя та успіх, що відзеркалене принципам хартії. Забезпечення доступу до програми дозволить зміцнювати моральні та духовні цінності, які необхідні для сьогодення і для майбутнього. А також розвиток ментального здоров'я на основі цінностей хартії сприятиме будівництву громадянського суспільства, активної громадянської позиції та розвитку креативності, що зазначено в третій простій думці. Такий підхід до розробки програми також забезпечить її відповідність основним цілям та цінностям українського суспільства.

Мета програми

Забезпечення психічного благополуччя та розвитку особистості, керуючись цінностями, закріпленими в Українській Хартії вільної людини. Підтримка та заохочення самоповаги, відповідальності за власне життя, моральних і духовних цінностей, збереженню та зміцненню ментального здоров'я педагогів та ліцеїстів.

Завдання програми:

  • проведення інформаційних кампаній та освітніх заходів для підвищення усвідомлення ліцеїстами та педагогами про важливість ментального здоров'я та розвиток особистості на основі цінностей Української хартії вільної людини;
  • організація тренінгів з самопізнання, які спрямовані на вивчення власних емоцій, потреб і цінностей, а також розвиток навичок емоційного інтелекту;
  • розвиток навичок саморегуляції: навчання учасників ефективним стратегіям управління стресом, а також методам релаксації, підтримки психічного здоров'я, що відповідає цінності бути господарем свого життя.
  • формування позитивного мислення, розвитку оптимізму та позитивного погляду на життя, пошук позитивних сторін у складних ситуаціях, що відповідають цінностям любити і мислити;
  • стимулювання особистісного зросту: ознайомлення з інструментами для саморефлексії, поставлення особистісних цілей та розвитку своїх потенціалів;
  • підтримка групової взаємодії, де учасники можуть ділитися своїми досвідом та отримувати підтримку один від одного;
  • проведення індивідуальних консультацій з питань самопізнання та особистісного розвитку, спираючись на принципи відповідальності та вільного розвитку особистості.

Очікувані результати:

  • усвідомлення того, що свобода і відповідальність за власне життя є основою ментального благополуччя;
  • розвиток навичок самопізнання для кращого розуміння власних емоції, потреб, цінностей та особистісних характеристик;
  • володіння ефективними стратегіями управління стресом, вмінням релаксувати та підтримувати психічне здоров'я на основі цінностей вільної людини, які включають в себе відповідальність та гармонію;

виховання оптимізму та відчуття толерантності до різноманітності думок та ситуацій, здатність шукати позитивні сторони;

  • вміння активно працювати над своїм особистісним розвитком, поставляти цілі та розвивати свій потенціал;
  • покращення самопочуття свого емоційного стану, більшу впевненість у собі та радість від життя;
  • підвищення якості взаємодії з іншими людьми, що сприятиме покращенню якості їхніх стосунків.

 

 

опис наявного і необхідного забезпечення

 для реалізації програми

Матеріальні ресурси: доступ до приміщень для проведення тренінгів та групових занять. Аудіо-відео обладнання, мультимедійний проектор, ноутбук, доступ до мережі Інтернет, мобільні телефони. 

Інформаційне забезпечення: розробка та друк інформаційних матеріалів, буклетів, пам'яток та презентацій з основами ментального здоров'я та підтримки психічного благополуччя.

Організаційне забезпечення: координація та організація роботи з учасниками програми, планування та розподіл ресурсів, моніторинг та оцінка ефективності програмних заходів.

Партнерство та співпраця: співпраця з місцевими організаціями, установами охорони здоров'я, громадськими об'єднаннями для підтримки та реалізації програми.

Фінансові ресурси: забезпечення фінансування для оплати роботи персоналу, організації заходів, виготовлення інформаційних матеріалів та інших витрат, пов'язаних з реалізацією програми.

Моніторинг та оцінка: збір та аналіз даних про учасників, відстеження показників здоров'я та змін у їхньому стані після участі в програмі.


план заходів для реалізації програми

Тематика заходу

Організатори заходу

лекції

1.

Ментальне здоров'я та його важливість для загального благополуччя (відеолекція з презентацією).

https://youtu.be/RemY0hRa0kU

2.

Стрес і його вплив на ментальне здоров'я

Практичний психолог

3.

Керування власними емоціями з метою підтримки ментального здоров'я

Практичний психолог

4.

Важливість якісного сну для психічного здоров'я та рекомендації для забезпечення правильного режиму сну.

Практичний психолог

 

1.

Ментальне здоров’я: чому це важливо?

Практичний психолог,  соціальний педагог

2.

Життєстійкість як вміння протистояти стресу

Практичний психолог,  соціальний педагог

3.

Ресурси особистості: як віднайти та як розвивати.

Практичний психолог,  соціальний педагог

заняття з арт-терапії

1.

Емоційний малюнок – виразність через образ

Практичний психолог,  соціальний педагог, педагог-організатор, класні керівники

2.

Колажі як засіб самовираження

3.

Мелодія душі

4.

Емоційний танець - виразність через рух

5.

Історії  піщаного столу

видавнича діяльність

1.

Розробка інформаційних листівок

Вчителі інформатики

2.

Створення інформаційних буклетів

Вчителі інформатики

3.

Засідання творчої лабораторії зі створення відеоматеріалів та реклами. Розміщення їх на відео-каналах та у соціальних мережах.

Вчителі інформатики

4.

Розповсюдження інформаційних ресурсів

Вчителі інформатики

5.

Руханка сили до дня ментального здоров'я

https://www.facebook.com/share/p/3znByCwyTbgaY9Lm/


використані літературні джерела

 

  1. Андрос М. Є. Психічне здоров’я особистості : психологічне консультування керівників шкіл // Освіта і управління. – Том 2. – 1998. – Число 2. – С. 64.
  2.  Коцан І. Я., Ложкін Г. В., Мушкевич М. І. (2011) Психологія здоров’я людини. Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки.
  3. Панок В.Г., Ткачук І.І. (2019) Консультування в системі психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи.
  4. Про визначення здоров’я згідно ВООЗ. Взято із https://www.coe.int/uk/web/compass/health.
  5.  Українська хартія вільної людини. Взято із http://1-12.org.ua/ukrajinska-khartija-vilnoji-liudyny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
2 жовтня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку