Ментальні карти в початковій школі

Про матеріал

Авторська розробка з використання ментальних карт містить презентацію та роздатковий матеріал до ІК "Пори року"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Обирай

Номер слайду 4

ПОРИ РОКУ

Номер слайду 5

Пори року

Номер слайду 6

ПОРИ РОКУ

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Весна. Осінь. ЛІто. Зима

Номер слайду 10

Місяці

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Явища природи

Номер слайду 13

ПОРИ РОКУПроталини. Цвітіння Паводки Приліт птахів. Першоцвіти Блискавки Спека Град Веселка Відлітають птахи. Перші заморозки. Жовтіє,опадає листя. Тумани Ожеледиця. Обмерзання Заметіль Льодостав Снігопад. Льодохід Мороз

Перегляд файлу

Авторська розробка

вчителя початкових класів

Запорізької загальноосвітньої школи  №52                                                                            

Бурої Оксани Борисівни

на тему «Використання   інтелект - карт в початковій школі»

 

 

Вступ

«Хто володіє інформацією - той володіє світом». Автором цього відомого висловлювання більше двох століть тому  став Натан Ротшильд. Сучасне 21-ше століття гордо назване епохою "інформаційних технологій". Саме тому крилатий вислів Ротшильда не лише не застаріває, але стає актуальнішим з кожним днем.

Одне із завдань школи – навчити молодь не лише оперативно знаходити потрібну інформацію, а й уміти її проаналізувати, запам’ятати, застосувати.   Одним з найефективніших методів       запам`ятовування, структурування,  аналізу інформації та ідей  є інтелект-карти (або карти розуму).    Суть методу в тому, щоб певним графічним чином зафіксувати свої думки на папері, впорядкувати їх та отримати цілісну картину.

     Інтелект-карта – це незамінна маршрутна карта – пам’ятка, яка дозволяє від початку організувати інформацію так, щоб мозку було легко з нею працювати. За допомогою такої карти кожен зможе швидше та легше запам’ятовувати та згадувати потрібні факти (в порівнянні з традиційними записами)

 Інформація, оформлена  у вигляді інтелект-карт,  легко і просто вкладається в голові людини тому, що вона записана на «мові мозку», якому властиве асоціативно-візуальне мислення.

Мета даної розробки: показати актуальність та доречність використання інтелект-карт на різних етапах уроків у початковій школі. Висвітлити цю технологію, як таку, що допомагає оптимізувати навчальний матеріал та сприяє розвитку уяви, пам'яті та образного мислення.

Завдання: розробити фрагменти уроків з використанням інтелект-карт, розробити інтелект-карти до уроків, показати  практичні можливості та потенціал   при використанні їх на уроках.

Карти знань ідеально підходять для використання в школах,  можуть бути застосовані до будь-яких видів завдань, активно привертають учнів різного віку в творче мислення, організацію і вирішення проблем. Гнучкість карт знань дозволяє розглядати будь-яку тему або питання, вони можуть використовуватися для всього класу, групи або індивідуально.

Навчати дітей складати інтелект-карти слід починати з демонстрації вже готових зразків, а потім пробувати складати колективно на дошці, потім - у групах, а лише після цього, можна давати завдання скласти індивідуально таку карту.

Так у першому класі на одному з перших уроків розвитку зв’язного мовлення на тему «Навчальне приладдя» можна провести бесіду за відповідною картою розуму.

C:\Users\ksusha\Desktop\Screenshot_2.png

А на тему «Іграшки» запропонувати та  надати дітям можливість спробувати самостійно розглянути і  прочитати  карту.

 

 

 

 

 

 

Коли вже діти навчаться читати готові карти розуму, переходимо до групового їх складання. Наприклад, на уроці з курсу «Я  досліджую світ» у другому класі.

Фрагмент уроку на тему «Пори року та їх ознаки. Впізнаю пори року. Спостереження за сезонними змінами у природі»

  • Діти, розгадайте ребус
  • Похожее изображениеПогляньте на дерево і скажіть, чим воно незвичне.
  • Як гадаєте, про що будемо говорити сьогодні на уроці?
  • https://www.utkonos.ru/resample/450x450q95/images/photo/3318/3318067H.jpg?mtime=5893687bУ вас на партах лежить конверт з зірочками. Прочитайте, що написано на ньому.
  • Не заглядаючи в конверт, кожен візьміть собі зірочку. (В конверті лежать помаранчева, блакитна, червона, зелена зірочки).
  • Об’єднайтеся в групи за кольором зірки.
  • Для отримання задоволення від роботи та гарного результату, давайте пригадаємо правила роботи в групах.
  • Подумайте, яку пору року символізує ваш колір.
  • Спікери команд, оберіть аркуш паперу з відповідною частиною дерева.

(Аркуш майбутньої інтелект-карти розрізається на чотири

частини. Кожна група працює лише з однією частиною).

  • В конверті «Пори року» знайдіть малюнки до вашої пори і наклейте в позначеному синім прямокутником місці.

 

  • C:\Users\ksusha\Desktop\images (2).jpgЩоб дізнатись наступне завдання, розгадайте ще дин ребус.

  • Що відображається в календарях?
  • За Q-кодом перегляньте уривок навчального мультфільму про свою пору року та підготуйтесь виконати наступне завдання.

 

 

  • З конверта «Місяці» виберіть назви місяців вашої пори року і наклейте після календарика.

 

  • Хто може пояснити значення наступних малюнків?
  • Доповніть свою частинку карти характерними явищами природи, малюнки яких зможете знайти в останньому конверті.
  • Завершивши роботу, підготуйте розповідь про свою пору року.

 

В третьому класі, після повторення особливостей та алгоритму роботи,  діти складають інтелект - карти на задану тему, використовуючи допоміжний матеріал, підготовлений вчителем.

C:\Users\ksusha\Desktop\Невичерпні джерела енергії фото\0-02-05-96ff49768079b26db1a4925e467263ac244ef8874138d920708f7ae6f6959bb8_dc7dc4ae.jpgC:\Users\ksusha\Desktop\Невичерпні джерела енергії фото\0-02-05-4b4ed294fe9a941da97e4e9154c1ed5d6d0fbc77f25bd44b9229321f5c33da52_6151d189.jpg

C:\Users\ksusha\Desktop\Невичерпні джерела енергії фото\0-02-05-959ed349cf314bc02bdb16795c9258e58767759f215bce12f3110d26018d82a1_59300b0.jpg

C:\Users\ksusha\Desktop\изображение_viber_2019-12-22_21-37-07.jpgC:\Users\ksusha\Documents\ViberDownloads\0-02-0a-48ffbecb6f3d95891425ae09c260ec1b45da2666cd9f819cf76c41a71b58cedd_941fe31e.jpgОпрацьовуючи таким чином різноманітні теми, діти навчаються складати інтелект-карти самостійно.

C:\Users\ksusha\Documents\ViberDownloads\0-02-05-975839f25b928e0e7c6c6fdebbbc4ef200dff7118a4fc7df4c8b1659e87ee6ea_d8d71b8d.jpgC:\Users\ksusha\Documents\ViberDownloads\0-02-05-ccd04d88b2895e2f232e40ed04d47af8b8dd69511050e71bfb9da1121c6f9fdf_5ed43042.jpg

Заключна частина

Ментальні  карти можна  використовувати на різних етапах: під час актуалізації опорних  знань, під час мотивації пізнавальної діяльності для розкриття теми уроку, під час узагальнення й систематизації, як домашнє завдання вивчення нового матеріалу, закріплення матеріалу, узагальнення матеріалу, написання доповіді, підготовка проекту, презентації, анотацій, конспектування  тощо.

Проте, використання цієї технології у шкільній  практиці потребує певної адаптації до вікових особливостей учнів, до освітнього середовища, до технічного забезпечення всіх учасників освітнього процесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

 

1. Бьюзен Тони «Суперинтелект» - М.: Попурри – 2014.

2. Методичний портал | Посібник для учнів та педагогів "ІНТЕЛЕКТ-КАРТИ як інструмент ефективної роботи з інформацією" http://metodportal.com/sites/default/files/mp/2017/03/55711/intelekt-karty.pdf

3. Пономарьова К.І. Українська мова. Буквар: Підручник для учнів першого класу ЗЗСО (у 2-х частинах):Ч.2//К.І.Пономарьова. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018. – 128 с.: іл..

4. Я досліджую світ: підруч. Інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах).  Ч. 2 / М.С.Вашуленко, В.Г.Бевз, Т.П.Єресько, О.Г.Трофімова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. – 112 с. :іл..

5. http://oranskajairina.blogspot.com/p/blog-page_12.html

6. http://nataliakorduba.blogspot.com/2014/01/blog-post_26.html

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37939396_1782177508530296_5867252297901277184_n.jpgC:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37992484_1782178965196817_5369900488093335552_n.jpg     

          

C:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37979134_1782177511863629_5519524723345588224_n.jpgC:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\38003719_1782178918530155_1569576569754615808_n.jpg 

C:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37979134_1782177511863629_5519524723345588224_n.jpgC:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\38003719_1782178918530155_1569576569754615808_n.jpg   

C:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\38071801_1782178935196820_9061700650265477120_n.jpgC:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37944768_1782177448530302_3780231258169147392_n.jpg 

C:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\38071801_1782178935196820_9061700650265477120_n.jpgC:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37944768_1782177448530302_3780231258169147392_n.jpg 

 

C:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37939396_1782177508530296_5867252297901277184_n.jpgC:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37992484_1782178965196817_5369900488093335552_n.jpg 

 

    

 

 

C:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37886314_1782170505197663_727243383185080320_n.jpgC:\Users\ksusha\Desktop\Пори року, місяці, дні тижня\37952193_1782171178530929_5311887093515943936_n.jpg

 

 

C:\Users\ksusha\Desktop\images (2).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
3159
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку