Mentimeter- засіб інформаційно-комунікаційних технологій на уроках англійської мови
Сучасне суспільство ставить високі вимоги до якості освіти та ефективності засвоєння навчального матеріалу. За короткий проміжок часу необхідно навчити учня отримувати, переробляти, оцінювати та використовувати в практичній діяльності великий обсяг інформації. Важливим завданням є організація процесу навчання таким чином, щоб учень активно, з цікавістю, та захопленням працював на уроці. Учень має бачити результат навчальної діяльності, щоб самостійно його оцінити. У вирішенні цього непростого завдання може допомогти поєднання нетрадиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому ж числі і комп’ютерних з використанням ресурсів Інтернет. Використання навчальних онлайн ресурсів на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, диференційованим, індивідуальним та інтерактивним. За допомогою новітніх технологій вчитель може краще оцінити можливості та знання учнів, спонукає до пошуку нових, нетрадиційних форм та методів навчання. Інтерактивні завдання онлайн підвищують мотивацію учнів, стимулюють бажання вчитися, розширюють зону індивідуальної активності кожного учня, збільшують швидкість подачі якісного матеріалу в межах одного уроку. Інтернет-технології стають невід’ємною частиною загальної інформаційної культури вчителя та учнів.
мови. Вибір конкретного вебресурсу залежить від декількох чинників. Потрібно враховувати вікові особливості учасників процесу, їх рівень володіння англійською мовою та мету вчителя на уроці. Слід уникати одноманітності у виборі методів та прийомів , тому що це притуплює інтерес до вивчення англійської мови.
Використання онлайн-платформ, котрі допомагають налагодити комунікацію через інтерактивну взаємодію в режимі реального часу – є дієвим механізмом встановлення взаємодії між викладачем і студентом та створення комунікативного навчального середовища в класі. Кожна з онлайн-платформ має свої особливості та спрямована на розв’язання певних навчальних завдань.
Mentimeter –це онлайновий сервіс для створення та проведення миттєвих опитувань в класі. Початок уроку виконує дві важливі функції: організацію класу до активної роботи на
уроці та створення іншомовної атмосфери з метою переведення учнів на іншомовну мовленнєву діяльність. Цей сервіс дозволяє долучити до роботи через проведення онлайн-опитувань велику кількість учнів, при цьому залишаючи за ними право бути не ідентифікованими користувачем, може допомогти відслідкувати динаміку засвоєння матеріалу, оскільки результати кожного опитування зберігаються. Учні відповідають більш розкуто, коли знають, що за неправильну відповідь ніхто не дорікатиме. Модель опитування може бути обрана вчителем залежно від мети, яку він ставить перед собою. Тож опитування можуть мати навчальну, контролювальну та оцінювальну мету.
Сформовано шлях поширення menti-опитування серед слухачів. Для цього можна використовувати один із трьох варіантів-
1) генерування qr-коду,
2) створення посилання, за яким учень безпосередньо потрапляє на опитування
3) створення коду.
У своїй роботі з роботі з учнями на уроках використовую такі онлайнопитування, доступні на платформі:
1. Опитування
«Хмарки», «асоціативний ряд» або «коло ідей» , в якому учні вписують словаасоціаціїї, пропонують власні ідеї та вгадують тему уроку. Це дає змогу охопити велику аудиторію, ідеї всіх учнів за малий проміжок часу.
2. Menti-опитування «Питання-відповідь» можна
створювати з метою отримання відгуку і вражень учнівської аудиторії щодо найрізноманітніших питань. Анонімність голосування гарантує отримання чесних відповідей та відтворення реальної картини щодо окреслених питань.
3. Опитування «Світлофор», за допомогою якого можна
матеріал, проаналізувати результати опитування та зосередити увагу на правильних відповідях. Також такий тип опитувань дає можливість учителю відстежити, який відсоток аудиторії сприймає матеріал належно, і внести корекції у спосіб його подачі задля зростання якості викладання.
4. Опитування «Рейтинги» дозволяють оцінювати швидше, а над якими потрібно пропрацювати, яка діяльність на уроці вдалася та зацікавила учня, а над якою потрібно ще пропрацювати.
Mentimeter для формування комунікативного освітнього середовища може бути використаний не лише на уроках англійської мови, а й впроваджений в інші навчальні дисципліни. Так як немає обмежень на кількість учасників, які беруть участь в опитуваннях, цей інструмент можна використовувати навіть під час дуже масштабних подій.