« Мета людського життя і засоби її досягнення ».

Про матеріал

Основи християнської етики. 6 клас. Розробка уроку на тему 4: "Мета людського життя і засоби її досягнення "

Підручник: Жуковський В.М., Ніколін М.М., Филипчук С.В. Основи Християнської етики. 6 клас

Перегляд файлу

Урок 4.

6 клас

Тема уроку: « Мета людського життя і засоби її досягнення ».

Мета уроку :

  • Сформувати поняття “сутність людини”, “сенс людського життя”,
  • зрозуміти важливість  формування системи цінностей в житті кожного християнина. 
  • Спрямовувати учнів до правильного вибору мети людського життя на основі християнської моралі.
  • усвідомити у чому полягає сенс життя християнина, яка його місія у цьому світі.
  • переконатись, щовсе  наше життя- боротьба між добром та злом.
  • обґрунтувати, що життя – постійна праця над собою. Найвища нагорода   для праведного – Царство Небесне.
  • розвиватиморально-духовні якості в  учнів.
  • усвідомити, що досягнення щастя можливе тільки через пізнання Бога через молитву  та виконання біблійних заповідей.

Ключовий вірш «І все, щ оробите, робіть від душі, як для Господа, а не для людей, знаючи, що в нагороду від Господа одержите спадок, бо ви служите Господу Христу. (Послання до Колосян св. ап. Павла 3:23,24)».

Біблійний уривок: Один чоловік мав статки, що сягали мільйони доларів. Він вирішив, що нарешті візьме собі рік відпочинку і поживе в розкоші, яку може собі дозволити. Але не встиг він прийняти це рішення, як перед ним з’явився ангел смерті. Будучи професійним торговцем, він вирішив будь-яким чином умовити продати йому хоч трохи часу:

– Дай мені три дні життя, і можеш узяти третину моїх статків.

Ангел не погоджувався.

– Гаразд, тоді дві треті! Дай мені всього один день, щоб я зміг насолодитися красою землі і відвідати сім’ю, яку через вічну зайнятість давно не бачив.

Але ангел був непохитним. Тоді чоловік став благати дати йому хоч би пару хвилин, щоб написати синові прощальну записку. Ангел погодився.

“Цінуй свій час, – написав він. – За всі свої мільйони я не зміг купити і однієї години”.

 

Не збирайте собі скарбів на землі, де черв і тля точать і де злодії підкопують і крадуть.(Євангеліє від Матфея 6:19)

 

Міжпредметні зв’язки: філософія, інформатика, українська література, художнє мистецтво.

 

Допоміжні засоби: наочні матеріали,презентація, аркуші паперу А4, кольорові олівці, або фломастери, аркуш синього паперу

 

План уроку:

 

  1. Як продовжити собі життя?
  2. Що значить змарнувати життя?
  3. Чи може прагнення до багатства бути головною метою життя людини?
  4. Якими є головні засоби досягнення високої мети у житті?

Робота з новими словами і поняттями. «Релігійна скарбничка»:

Духовнебагатство – те, що людина надбала для спасіння своєї душі (віра в Господа, любов до ближнього, моральні чесноти).

Марнота – даремно проведене життя, у якому людина не здобула духовного багатства.

Матеріальнебагатство – те, що людина надбала для задоволення потреб свого тіла (будівлі, одяг, речі, їжа, гроші, коштовності).

Мета – те, до чого людина прагне у житті, чого хоче досягти.

І. Організація класу

Слава Ісусу Христу ! (Слава навіки).

  • Перед тим, як розпочати нашу роботу, ми помолимось Господню молитву. Кожен з нас візьме собі намір.
  • За кого і за що ви хотіли б помолитись ?

Молитва  «Господня.»

ІІ. Розвиток теми.На дошці вчитель записує тему уроку.

ІІІ. Мотивація навчання.Далі зачитує уривок притчі, щоб діти самостійно змогли сформулювати проблемне питання уроку.

Біблійна притча: 

Одного дня три мудреці посперечалися про те, що важливіше для людини – минуле, сьогодення чи майбутнє.

Один із них сказав:

– Саме минуле робить людину, тим, хто вона є. Усім своїм умінням я навчився в минулому.

– Не згідний! – вигукнув другий. – Людину формує майбутнє: яких би знань і умінь я не мав сьогодні, я набуватиму нові – тих, яких зажадає від мене майбутнє. Мої вчинки продиктовані прагненням стати тим, ким я хочу бути.

– Ви випустили з уваги, – втрутився третій, – що минуле і майбутнє існує лише в наших помислах. Минулого вже немає. Майбутнього ще немає. Але будь-який вчинок здійснюється вами в сьогоденні і тільки в сьогоденні. І тільки сьогоднішній день визначає, якими ви увійдете до майбутнього і чи не стане сьогодні останньою крапкою у вашому минулому.

Не нехтуйте днем сьогоднішнім, від якого стільки залежить!

 

І все, що робите, робіть від душі, як для Господа, а не для людей, знаючи, що в нагороду від Господа одержите спадок, бо ви служите Господу

Христу. (Послання до Колосян св. ап. Павла 3:23,24)

 

Отож, діточки найважливіше питання, яке завдає собі кожен для чого я живу? Яке мені місце відведене Всевишнім у цьому світі? (Діти пропонують свої варіанти).

Наше сьогоднішнє завдання полягає в тому, щоб ми замислились з Вами над даними питаннями і зрозуміли чого чекає від нас Господь, від дітей своїх, яких безмежно любить.Що найвищою метою життя людини на землі є творити добрі діла, заради вічного життя з Богом у Небесному Царстві. З попередніх занять ми з вами вже знаємо, що людина створена Богом з великої любові і по Його подобі. І саме тому Господь поселив її в найкращомумісці, – Раю. У ньому людина відчувала себе щасливою, бачила Бога і спілкувалася з Ним.

Все було так до часу, поки Адам і Єва не з'їли яблуко з дерева Пізнання, без волі на те Отця  і згрішили… Людину було вигнано із раю. Але для кожного, хто кається і молиться Царство Боже відкрите й досі…

Зараз на листочках кожен запишіть перелік цінностей і чеснот, яким научає нас Біблія, щоб ми були праведнішими і не чинили гріха.[1]

Узагальнення та обговорення і формування висновків учнями.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Учні читають завдання перед 1 питанням. Щоб знайти відповідь на нього читають текст на ст.4.

Життя людини – це короткий відрізок часу між народженням і смертю, мікроскопічна частинка буття світу, лише одна з ланок у довгому ланцюжку існування людства. Тривалість нашого життя вимірюється не лише прожитими роками, а й тим, що нами зроблено. Тому, щоб продовжити життя, слід зробити його змістовнішим, дорожити кожною його миттю, не витрачаючи її марно. Ми не знаємо й не можемо знати, як довго триватиме наше життя. Якщо розраховувати лише на те, що все попереду, то така надія розхолоджує і час буде змарновано.

«Мозковий штурм»:

«Народна мудрість навчає: „Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні”. А римський імператор Марк Аврелій, котрий жив у ІІ ст. до Р.Х., говорив: „Живи так, немовби ти зараз маєш розпрощатися із життям, немовби час, залишений тобі, є несподіваним подарунком”.

Про що йдеться у тексті?

Чи можна продовжити собі життя?

Як цього можна досягти? Що для цього необхідне?

Чому так важливо не відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні?

Наведіть власні приклади прислів'їв та приказок. Станьте авторами.

  1. Пояснення вчителя. Що значить змарнувати життя?

Виділений нам Господом час можна використати по-різному. Хтось вважає, що, поки живемо, слід по-справжньому насолодитися, бо, мовляв, у вічності такої нагоди більше не трапиться. І більшу частину такого дорогоцінного часу проводить у ресторанах та барах, шукає гострих відчуттів. Пустопорожні балачки, даремне просиджування часу, яке неодмінно породжує загальне лінивство, вживання алкоголю, куріння, які тільки шкодять здоров’ю, вживання наркотиків дедалі більше віддаляють таких людей від Бога і від спасіння, перетворюючи їх на рабів власних пристрастей, призводячи їх майже до тваринного існування замість осмисленого, духовно багатого життя.

  Але слід пам’ятати, що на марну трату часу може перетворитися і будь-яке інше захоплення, яке ззовні виглядає доволі пристойно. Можна ціле життя прогайнувати на пошуки фальшивих „істин”, які часто називаються наукою, але так само розходяться з Божим Словом. Можна надміру захоплюватися туризмом, спортом, фітнесом і дієтами, не знаходячи часу для молитви і відвідування церкви. Можна жертвувати спілкуванням з Богом задля концертів і художніх виставок, задля кіносеансів і телепередач. Це зовсім не означає, що не потрібно вчитися, займатися спортом, цікавитися мистецтвом, відпочивати і виділяти час на розумні розваги, та за цими інтересами не повинно загубитися головне – наша готовність до вічного життя, наша віра в Господа і добрі діла в ЙогоІм’я.

 Поміркуй і дай відповідь( гра «Мікрофон»)

Що означає змарнувати життя?

Які бажання і пристрасті особливо складно в собі побороти?

Продовжте ланцюг запитань…

  1. Чи може прагнення до багатства бути головною метою життя  людини.

Учитель зачитує ключовий вірш: «Не збирайте собі скарбів на землі, де черв і тля точать і де злодії підкопують і крадуть. Збирайте ж собі скарби на небі, де ні черв, ні тля не точать і де злодії не підкопують і не крадуть, бо де скарб ваш, там буде й серце ваше. (Євангелієвід Матфея 6:19-21)»

 

Перед поясненням вчитель вмикає сюжет притчі про багача (Лк.12:13-21).

Біблійнаісторія

Притча про багатія

Прочитай притчу та скажи, чому Христос засудив багатія?

Ісус Христос учив людей: «Остерігайтесь користолюбства, любові до багатства, бо життя людини не залежить від багатства її маєтку». А щоб люди краще зрозуміли це, Господь розповів притчу про нерозумного багача.

В одного багатого чоловіка добре вродила нива. І він став міркувати: «Що мені робити? Нема куди зібрати плодів мого урожаю». Та зрештою вирішив: «Зруйную житниці мої та збудую більші, і зберу туди все добро. І скажу душі моїй: «Багато маєш добра, тож надовго спочивай, їж, пий, веселись!»

Але Бог, почувши такі слова, сказав чоловікові: "Нерозумний! Цієї ночі душу твою візьмуть у тебе і ти помреш. Кому ж дістанеться те, що ти наготував?" (Див.:  Лк. 12:15-21).

Діти обговорюють у групах побачене. Ставлять питання учителю.

 

     Вчитель: «Поміркуйте і дайте відповідь»:

  1. Яку мету мав у житті багач?
  2. Чому багатій збентежився. Отримавши зі свого поля великий врожай?
  3. Яке рішення він прийняв?
  4. Як пристрасть до багатства згубила чоловіка?

Чому багаті теж плачуть?

Що означає змарнувати життя?

Які бажання і пристрасті особливо складно в собі побороти?

Аналіз обговорення робить один із учнів класу.

 

  1. Якими є головні засоби для досягнення високої мети у житті?

Вчитель зачитує притчу «Олівець»:

«Перш ніж покласти олівець у коробку, майстер відклав його убік. “Є п’ять речей, які ти повинен знати, – сказав він олівцю, – перш ніж я відправлю тебе до світу. Завжди пам’ятай про них і ніколи не забувай, і тоді ти станеш кращим олівцем, яким тільки можеш бути.

Перше: Ти зможеш зробити багато великих речей, але лише в тому випадку, якщо ти дозволиш Комусь тримати тебе у Своїй руці.

Друге: Ти переживатимеш болюче обточування час від часу, але це буде необхідним, щоб стати кращим олівцем.

Третє: Ти будеш здатний виправляти помилки, яких ти припускатимешся.

Четверте: Твоя найбільш важлива частина завжди знаходитиметься усередині тебе.

І п’яте: На якій би поверхні тебе не використали, ти завжди повинен залишити свій слід. Незалежно від твого стану, ти повинен продовжувати писати”.

Олівець зрозумів і пообіцяв пам’ятати про це; він був поміщений у коробку з покликанням у серці.

* *

Завжди пам’ятай ці 5 правил і ніколи не забувай їх.

Перше: Ти будеш здатний здійснити багато великих речей, але лише в тому випадку, якщо дозволиш Богові тримати тебе у Своїй руці і дозволиш іншим людям мати доступ до багатьох дарів, які тимаєш.

Друге: Ти переживатимеш болюче обточування час від часу, проходячи через різні негаразди. Але ти потребуватимеш цього, щоб стати сильнішою людиною.

Третє: Ти зможеш виправляти помилки, якихти припустився чи зможеш “вирости” з них.

Четверте: Твоя найбільш важлива частина завжди знаходитиметься усередині тебе.

І п’яте: Скрізь, де б ти не йшов, ти повинен залишити свій слід. Незалежно від ситуації, ти повинен продовжувати служити Богові в усьому.

 

Господу Богу твоєму поклоняйся і Йому Єдиному служи. (Євангеліє від Матфея 4:10).

 Узагальнення та систематизація.

Вчитель. Чи можемо ми теж, як той олівчик, користуватися з Вами наведеними принципами? Чому? Свою думку обгрунтуйте на власних життєвий прикладах.[2]

 

Підсумок.«Збережи у своєму серці».[3]

Мета людського життя не в накопиченості і примноженні земних багатств, не в пошуках незліченних насолод, а в поміркованості й стриманості, сміливості й мудрості у праведному житті, добрих вчинках. У виконанні найважливіших заповідей – любові до Бога і ближнього.

«Люби Господа Бога свого всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією своєю думкою. Це найбільша й найперша заповідь. А друга однакова з нею: Люби свого ближнього, як самого себе» (Мт.22:37-39).

Домашнє завдання. На основі отриманих знань поясни зміст такого висловлювання: «Мета людського життя – спасіння від зла. Мета історії – Ісус Христос. Мета людської душі – Небо.» Пояснення базується на біблійних історіях.

 

 

 

 

 


[1]Далі учні по черзі підходять до дошки і вивішують листочки з надписами.

 

[2]Учні висловлюють свої думки та судження.

[3]Діти з листа А4 роблять хмаринку та людину, на якій написано цінності, які продовжують життя людині. (Їх учні  писали на початку уроку). Далі вчитель демонструє, як хмаринка підносить людину, за її моральні чесноти, все вище і вище в небо.

docx
Додав(-ла)
Андрусяк Марія
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
27 вересня 2018
Переглядів
7104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку