Мета: ознайомлювати учнів з поняттям «колір як засіб виразності»; продовжувати ознайомлювати з акварельними і гуашевими фарбами; надавати початкові навички роботи з матеріалами; фо

Про матеріал
Мета: ознайомлювати учнів з поняттям «колір як засіб виразності»; продовжувати ознайомлювати з акварельними і гуашевими фарбами; надавати початкові навички роботи з матеріалами; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати можливості різних видів фарб; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості
Перегляд файлу

Малювання

Урок 14

Тема: Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. Колективна форма роботи «Святкова ялинка».

Мета: ознайомлювати учнів із поняттям «розмір зображення»; навчати визначати центр композиції; засвоювати основи симетричної композиції, основи створення декоративної композиції; формувати навички роботи з силуетними формами; ознайомлювати учнів з основним поняттям «декоративний малюнок»; закріплювати навички роботи в техніці аплікації; навчати дітей виконувати роботу колективно; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати акуратність, увагу; любов до природи.

Обладнання: аудіо запис фрагментів (П. Чайковський «Лускунчик»), альбом

для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь:

– Які інструменти знадобляться для роботи гуашшю?

III. Мотивація навчальної діяльності:

– Чи любите ви свята? Мешканці нашої дивовижної країни Фантазії просто обожнюють свята! Дні народження, Різдво, Новий рік... До них починають готуватися заздалегідь. Господині прибирають оселі й вигадують страви, якими вони пригощатимуть гостей-сусідів. І, звісно, усі готують одне одному подарунки, дивовижні й незвичайні. Майстри країни Фантазії завжди роблять подарунки власноруч.

– Щоб придбати що-небудь, не потрібно багато розуму! — говорять вони. — Але коли майстер робить щось своїми руками, то вкладає у витвір частинку своєї душі.

– Усі фарби, олівці й пензлі працювали без відпочинку. Аж ось усе готове до святкування: будинки прикрашені кольоровими вогнями, на Столах досхочу тортів і тістечок, чарівні подарунки загорнуті в кольоровий папір.

– Лише Біла фарба зажурено блукає містом. Поміж святкової метушні їй забракло місця.

– Біла фарба йшла світ за очі. Нарешті вона опинилася на міському майдані та присіла відпочити на лаві у маленькому скверику.

– 0-хо-хо-хо-хо! — почула вона. Біла фарба озирнулася, але поруч нікого

не було.

– О-хо-хо-хо-хо! — знову зітхнули поруч. Біла фарба придивилася уважно й побачила Ялинку, яка самотньо стояла посередині скверика.

– Чого ти зітхаєш, Ялинко? Чому не розважаєшся разом з усіма?

– Подивись но на мене! Хіба можна прийти на свято в старому темно-зеленому вбранні? — вигукнула Ялинка і знову зітхнула. Біла фарба замислилася: «А й справді, голки в Ялинки торішні, темні. Як же їй допомогти? А чи не піти мені до королеви Райдуги? Вона знайде можливість допомогти Ялинці». Королева Райдуга посміхнулася: «Ти сама зможеш допомогти Ялинці. Прикрась її гілочки білим снігом — і побачиш, якою вона відразу стане ошатною».

Біла фарба та Ялинка дуже зраділи, а решта фарб також захотіли допомогти.

Вони вирішили розфарбувати стіни будинків навколо майдану, щоб дім Ялинки також став ошатним.

У маленької Ялинки В небі над Ялинкою Голочки зелені, ясна зірка сяє — іграшки та вогники, крізь віхоли та марево цукерочок дві жмені. Свято закликає.

IV. Вивчення нового матеріалу:

  1. Творче завдання:

Учитель малює на дошці композиційні схеми і пропонує учням вибрати правильну, обґрунтувавши свій вибір. Потім учитель малює крок за кроком спочатку схему побудови загальної форми, потім — деталі.

– Розміщення зображення на аркуші паперу: а — малюнок занадто великий та зсунутий до краю аркуша; б — малюнок занадто маленький та зсунутий до краю аркуша; в — малюнок виконаний правильно 

– Головне зображення на малюнку не приховується по кутках аркуша, а розташовується посередині.

– Головне зображення на малюнку не повинне бути завеликим або замалим.

– Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.

– Не використовуємо під час малювання кольори безпосередньо з банки, а змішуємо їх на палітрі.

– Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.

– Обережно поводимося з водою і фарбами.

V. Закріплення вивченого матеріалу:

1. Колективна робота за творчим завданням

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням  допомогу.

VI. Підбиття підсумків:

1. Обговорення колективної роботи.

Учні самі визначають, хто впорався із завданням, а хто припустився помилки і чому. Роботу кріплять на довгий аркуш паперу або шматок шпалери відповідного кольору. Аркуш із малюнками має стати складовою новорічного і різдвяного оформлення класної кімнати.

 

 

1

 

doc
Додано
6 грудня 2019
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку