27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Урок "Декоративно-прикладне мистецтво. Витинанка. Композиція «Сніжинка»."

Про матеріал
Інтегрований урок з образотворчого мистецтва для учнів . Використовується звуковий супровід та презентація.
Перегляд файлу

5 клас Образотворче мистецтво

Тема . Декоративно-прикладне мистецтво. Витинанка.

 Композиція «Сніжинка».

 

Мета. ознайомити учнів з символами українського декоративно-прикладного

мистецтва, із витинанкою – одним із видів народної творчості, вчити виготовляти ажурні витинанки;

розвивати навички та вміння дітей працювати графічними  матеріалами:  олівцями; розвивати точність рухів та окомір, розуміння народного  декоративного мистецтва поглиблювати розуміння учнями відображення ментальності народу у витворах його декоративного мистецтва;

поглиблювати уміння учнів стилізувати різні природні форми в стилі

української витинанки;

виховувати патріотичні почуття дітей, почуття прекрасного та любов до

національної художньої спадщини, самостійність, образне сприйняття світу, любов до природи рідного краю.

Обладнання. Презентація,відео,олівець, ножиці, різці,  музичний запис .

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

I .  Організаційна частина

1.Привітання.

2.Перевірка готовності до уроку.       

II.  Актуалізація опорних знань і вмінь

     Погляньте які різноманітні вироби. Це ж справжнісінькі твори мистецтва.

     Про справжній твір народного мистецтва говорять: Зроблено з душею. У народі звуть душею саму суть, зміст художнього образу. Народні майстри вкладають у свої твори глибокий зміст.

    На уроці ми зробимо з вами крок у світ найпрекраснішого. І я сподіваюся, що у кожному вашому серці залишиться любов до своєї батьківщини, а в першу чергу любов і повага до свого народу. Не дарма кажуть: Шануй звичаї та обряди предків твоїх, бо це твоя окраса.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Вступна бесіда

    Любий друже! Якщо ти будеш уважним під час виконання всіх завдань і опрацюєш всі подані матеріали, то дізнаєшся багато цікавого про витинанки.  Я познайомлю вас з історією виникнення витинанки, видами витинанок та навчитеся техніці витинання.

    А ще ви зможете користуватися різноманітними джерелами інформації: переглядати відеоролики та презетацію.

2.Оголошення теми і мети уроку

Тема нашого уроку

Декоративно-прикладне мистецтво. Витинанка. Композиція «Сніжинка».

Мені дуже подобається вислів: «Минуле визначає сучасне». І дійсно, щоб створити щось нове своїми руками, на уроках образотворчого мистецтва ми постійно звертаємося до спадщини нашого українського народу.

Українські народні витинанки – яскравий, своєрідний вид народної декоративної творчості, що має глибокі й багаті традиції.

Перші паперові прикраси виникли в Китаї після виникнення паперу. З часом витинанка стала дуже популярною в українському селі, бо була доступнішою ніж живописне оформлення осель. У хатах нею прикрашали підвіконня, рами під образи, полички, скрині тощо. Вся ця краса досягалася за допомогою білого чи кольорового аркуша складеного кілька разів, ножиць та уяви.

       Завдання №1. Уважно передивись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ZJNSm_cbW3I та дай відповіді на запитання (кожна вірна відповідь – 0,5 бал.)

 Відповіді треба записати у таблицю. Перед вами картки самооцінювання. Впродовж уроку ви будете їх заповнювати

Запитання

Відповідь

1.

Як звуть львів’янку яка створює витинанки?

 

2.

З чого робить свої шедеври майстриня?

 

3.

Коли найчастіше українці робили витинанки?

 

4.

Як можна використати витинанку в наш час?

 

         За технологічними особливостями витинанки поділяються на ажурні, силуетні, одинарні та складні. Залежно від призначення витинанки мають різну форму: квадратну, круглу й овальну, прямокутну або навіть п’ятикутну та шестикутну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Люди які робили витинанки постійно черпали натхнення для своїх творів із світу природи, зображуючи квіти, дерева рослини у стилізований спосіб.

 

Сніжинки – справжнє чудо зимової природи. Їхній рух завжди приваблює, надихає на створення музики, віршів, танців і звичайно - витинанок.

Найчастіше форма сніжинки виразна і правильна завдяки симетрії: снігові зірочки, як правило, мають шість промінців. А одна половинка зірочки є ніби дзеркальним відображенням іншої. Але зустрічаються й інші форми сніжинок. Якщо тобі цікаво як утворюються сніжинки дивіться на youtube.

Паперові сніжинки є одним з найпоширеніших новорічних атрибутів. Ними оздоблене все навколо. І навіть, якщо немає справжнього снігу, сніжинки на вікнах будинків, шкіл, дитячих садків і вітринах магазинів створюють по-справжньому зимовий настрій. Нарядні, красиві, наче мереживо, вони привертають до себе увагу і вдень, і вночі. Технологія їх виготовлення відрізняється простотою, а матеріал можна використовувати будь-який. Ось саме тому новорічна прикраса сніжинка є такою популярною. Щоб твій виріб вийшов оригінальним і красивим, потрібно лише увімкнути фантазію і проявити трішки терпіння.

 

 Завдання №2.  Для виготовлення сніжинки-витинанки тобі необхідно підготувати …( відгадай  ребуси (кожна вірна відповідь – 0,5 бал.)).

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 C:\Users\ДИАНА\Desktop\Безымянный.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді запишіть в картку самооцінки.

 

Пов’язане зображенняЗавдання №3. Повтори правила техніки безпеки у поводженні з ножицями та зроби сніжинку-витинанку ( за виконання цього завдання ти отримаєш 6 балів.)

           Правила користування ножицями, різцями.

1. Ножиці, різці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно. 

2. На робочому місці поклади ножиці, різці так, щоб вони не виходили за край стола. 

3. Не тримай ножиці, різці вістрями догори. 

4. Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5. Передавай ножиці закритими і кільцями вперед. 

6. Під час роботи з ножицями, різцями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

 

А тепер я пропоную тобі виготовити сніжинку-витинанку за допомогою схеми. (Презентація «Витинанка «Сніжинка»»)

         Фізкультхвилинка!

IV.  Практична робота

 

1.  Беремо папір квадратної форми, складаємо його навпіл (по діагоналі).

2. Утворений трикутник складаємо ще раз навпіл.

3. Повторюємо ще два рази попередню дію.

4. На утвореній фігурі простим олівцем наносимо біля лінії згину контури

майбутньої витинанки, залишаючи вершину (центр) без лінії прорізу.

5. Вирізаємо ножицями виріб по контурній лінії.

6. Розгортаємо утворену витинанку.

Результат пошуку зображень за запитом "схеми як зробити сніжинки з паперу"

Прослухаємо легенду про витинанку

    Думаю в тебе вийшла гарна сніжинка-витинанка!

V. Підведення підсумків уроку

Завдання №4. ( за виконання цього завдання ти отримаєш  2 бал.)

1. Витинанка це - _____________________________________________.

2. У якій країні виникли перші паперові прикраси? _____________ .

3. Як поділяються витинанки за технологічними та художніми особливостями?_______________________________________________.

4. Для виготовлення сніжинки-витинанки тобі необхідно підготувати

 

1. Закріплення нового матеріалу

- Що нового ви дізналися?

- Що вам найбільше запам’яталося з уроку?

- А що ж вам сподобалося?

2. Показ і аналіз робіт учнів.

3. Оцінювання(картки самооцінювання)

4. Виставка кращих робіт.

5. Організаційне закінчення уроку.

      Ви сьогодні — молодці, усі добре працю­вали на уроці! Сподіваюся, що ви пам'ятатимете про те, чого навчилися на уроці, а наш урок стане у пригоді вам у подальшому житті.

     Оскільки йдуть новорічні свята створіть витинанку на вікна нашого ліцею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Легенда про появу витинанок в Україні.

   Колись у давнину, в одному українському селі, ввечері: сиділа під хатою дівчина і мріяла про свого нареченого, який давно пішов у далеку країну і не повертався. Раптом затріпотів біля неї голуб і сів на коліна. Дівчина не сполохалася, бо то був їхній голуб. Він прилетів здалеку. Його брав із собою хлопець – коханої дівчини. Приніс голуб на клаптику паперу звісточку. Вона сповіщала, що хлопець живий-здоровий і незабаром повернеться у село. Дівчина довго думала: «Яку б це відповідь дати?». Потім зайшла до хати, взяла ножиці та папір і почала витинати узор. І як розгорнула папір, то побачила гарну-прегарну витинанку. Вона і незчулася, як це в неї просто вийшло. Прив’язала витинанку-звісточку до голуба, і він поніс її в далекий край коханому. Коли ж наречений повертався додому, він мав цю витинанку із собою, і як заходив у село, то всім показував її. Люди дивувалися чарівному узору. І там, де хлопець проходив, всі почали витинати таку ж красу. Так в Україні з’явилися витинанки. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2019
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку