КЗ Чернігівська школа-інтернат I-III ступенів ЗОР
Самопідготовка-подорож
«Козацькими стежками»
3-А, 3- Б класи
Підготувала:
вихователь Гринь О. І.
.
2019 рік
Мета: закріпити і поглибити знання, отримані на уроках; розвивати та вдосконалювати вміння учнів самостійно працювати , формувати навички раціонально використовувати час; продовжувати вчити користуватися орфографічним словником; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; розвивати увагу, мислення, уяву, збагачувати словниковий запас, обчислювальні навички, пам’ять. Виховувати відповідальність, охайність, працелюбність, самостійність; інтерес до життя козаків.
Обладнання: підручники, картки із завданням, сигнальні картки .
Організація класу
Психологічний настрій класу.
Психоформула
Здоровенькі були, любі друзі!
Доброго вам здоров'я!
Правда, чудові ці фрази?
Вони нас зближують з вами одразу.
Привітайте гостей, що до нас завітали,
Хочу чути, чого б ви усім побажали.
Діти: - Всім присутнім здоровʼя ми зичимо й добра. ( СЛАЙД 1)
Вихователь: - А тепер до роботи приступати пора
– А тепер потисніть руки один одному, усміхніться одне одному й подаруйте чудовий настрій. Коли ми даруємо чудовий настрій, тепло своїх долонь іншим, нам стає також тепло і затишно на душі, бо ми всі одна команда. І від наших спільних злагоджених дій залежить результат нашої роботи.
Вірно, дитяча козацька організація «Гарт».
А як ви можете поповнити ряди Гарту? (Коли діти будуть у 6 класі їх приймуть в козачата).
Кожного дня ви мандруєте стежками країни Знань, дізнаєтеся щось нове, вчитеся, запам’ятовуєте,стаєте сильнішими та міцнішими.
І зараз ми теж вирушимо у мандрівку. Можу вас запевнити, що вона буде дуже цікава та пізнавальна, ви дізнаєтеся багато нового.
А про кого ж сьогодні у нас піде мова? Діти, вам потрібно переставити букви, які ви зараз побачите на мультимедійній дошці і ви дізнаєтесь про кого. ( КОЗАКИ) ( СЛАЙД 2)
- Не секрет, що козаки були не тільки сміливими, відважними а ще й розумними. Ось і нам потрібно гарно вчитися, бути наполегливими в навчанні, щоб бути гідними козачатами. (Нагадати дітям про їхню участь у конкурсі козацького строю та пісні).
– Діти, погляньте на нашу виставку малюнків, і дайте відповідь, кому ж присвячена наша самопідготовка? (Життю козаків) ( СЛАЙД 3)
– Отже, діти, сьогодні у нас незвичайна самопідготовка.
Ми сьогодні з вами помандруємо справжніми козацькими шляхами.
( подорож Козацькими шляхами) (СЛАЙД 4)
А разом із нами в цю мандрівку вирушать і наші гості
Перевірка приладдя.
Давайте ще раз перевіримо що у вас повинно бути на парті. Я буду
називати предмети, а ви перевіряйте очима. Підручники - 3, зошити - 2,
пам'ятки, ручка, чернетка, щоденник, олівець, лінійка.
Відео «Дітям про козаків».
Але перш ніж вирушати у козацьку мандрівку, скажіть мені, яким повинен бути козак у мандрівці? ( сміливим, відважним, розумним) (СЛАЙД 5)
Девіз:
Ми веселі,
Ми кмітливі,
Любимо ми вчитися.
Будем добре працювати
І слабким допомагати!
І для початку, ми заплануємо свою роботу , тому, що перший секрет успіху – це чітке планування діяльності.
Уточнення домашнього завдання ( СЛАЙД 5, 6)
Наголосити на формах контролю: взаємоперевірка, взаємодопомога, диференціація д/з (1, 2, 3 групи), дозування часу, індивідуальна робота, правила поведінки на СП.(відображення на дошці дз)
Ми з вами вирушаємо у подорож «Козацькими стежками». Наша з вами мета досягти вершини Знань. (СЛАЙД 7)
А зараз ми поділимося на курені
Перший курінь — «Козацька шабля».
2 й курінь—«Козацька чайка»
(СЛАЙД 8)
Другий секрет успіху
Тобто – треба дотримуватися певних правил.
«ЯК ТРЕБА ПРАЦЮВАТИ НА САМОПІДГОТОВЦІ»:
1.СЯДЬТЕ РІВНО, УВАЖНО ПОДИВІТЬСЯ, ЧИ ВСЕ ГОТОВО ДО ЗАНЯТТЯ.
2. КОЛИ РОЗПОЧНЕТЕ РОБОТУ, НЕ ПОСПІШАЙТЕ, ЗАВДАННЯ РОБІТЬ УВАЖНО, АКУРАТНО. ПИСЬМОВУ РОБОТУ ВИКОНУЙТЕ ОХАЙНО.
3. КОЛИ ПРАЦЮЄТЕ, НЕ ВІДВОЛІКАЙТЕСЯ.
4. КОЛИ ЩОСЬ НЕ ЗМОЖЕТЕ ВИКОНАТИ НЕ ХВИЛЮЙТЕСЯ, СЯДЬТЕ, ЗАСПОКОЙТЕСЯ.
5. ЯКЩО ХОЧЕТЕ ЩОСЬ СПИТАТИ, ПІДНІМІТЬ РУКУ.
6. КОЛИ ВИКОНАЄТЕ ЗАВДАННЯ, ВПОРЯДКУЙТЕ СВОЄ РОБОЧЕ МІСЦЕ.
( СЛАЙД 9, 10 )
А крім вершини знань у нас буде ще й « Поляна успіху».
Зверніть увагу – у вас на партах лежать смайлики. І от в кінці самопідготовки кожен з вас дасть відповідь: важко чи легко було виконувати д/з ? Якщо важко – ви прикріпите смайлики смутку, якщо легко – смайлики- веселики. І ми побачимо - чи є нам ще над чимсь працювати, чи, можливо, ми вже усе знаємо і все уміємо. Зрозуміли? ( СЛАЙД 11)
Але нам з вами слід пройти через бурхливі ріки, подолати пороги та інші перешкоди. Козаки подорожували не тільки пішки, верхи на конях але й на човнах по Дніпру.
А як називались козацькі човни? (Чайки) (СЛАЙДИ 12 - 13)
На козаків чатувала небезпека у вигляді порогів. Що таке пороги? (Діти відповідають – кам’янисті виступи з води). Чим небезпечні були ці пороги? (Відповіді дітей). (СЛАЙД 14)
А кожному порогу, за його характер, козаки давали своє ім’я.
І першим порогом на нашому шляху є –
Поріг «Математичний» (СЛАЙД 15)
Щоб його подолати треба зробити невелику математичну розминку
(СЛАЙДИ 16– 18)
1. Якою спільною назвою можна об'єднати слова: дециметр, сантиметр, кілометр, міліметр? (Міри довжини)
2. Що більше: 5 м чи 400 см? (5м=500 см)
3. Що таке периметр квадрата? (Сума довжин всіх сторін)
4. Скільки хвилин триває урок? (45 хв)
5. Скільки десятків у сотні? (10 десятків)
6.У скільки разів 45 більше, ніж 9? ( у 5 разів)
7. Брат з’їв 10 слив, а сестра- 7. Скільки слив з’їла їхня бабуся? ( Бабуся не їла)
8. На груші росло 60 груш, а на вербі на 5 менше. Скільки груш росло на вербі ? (На вербі груші не ростуть)
Зверніть увагу на пам’ятку про виконання письмових та усних завдань.
Ми її опрацьовуємо кожну самопідготовку, тому швидко перегляньте її та згадайте ці правила. Також вона буде виведена на екран. (СЛАЙД 19)
Ну що ж, долаємо перший поріг. Розпочинаємо виконання д.з. з математики.
Відкриваємо підручники на сторінці, вказаній на дошці.
А) самостійне виконання учнями домашнього завдання;
Б) робота із слабкими учнями ;
Третій секрет успіху – зміцнювати здоров’я
Усі піднялися, увага на екран, повторюємо рухи за козаками! (СЛАЙД 21)
Перед нами -
Поріг «Мовний» (СЛАЙД 22)
Четвертий секрет успіху– розвиток мовленневих здібностей, навчання грамоті.
Розділити слова та прочитати.
ЗАПОРІЗЬКА СІЧ
Давно це було. По берегах Дніпра були дикі степи. Там жили вільні люди – козаки. Вирощували хліб, розводили худобу. А коли вороги нападали на рідну землю, сідали на коней, шаблю в руку – і ну воювати. Слава про них ширилася по світу. Посеред Дніпра на великому острові Хортиця збудували вони містечко Запорізьку Січ.
1 курінь
Давноцебуло.ПоберегахДніпрабулидикістепиТамжиливільнілюдикозаки. Вирощувалихліб,розводилихудобу.Аколиворогинападалинаріднуземлюсідалина коней шаблюврукуінувоювати.
2курінь СлавапронихшириласяпосвітуПосередДніпранавеликомуостровіХортицязбудуваливонимістечкоЗапорізьку Січ.
Українська мова
Робота куренів (по групах)
Фізкультхвилинка для очей ( СЛАЙД 23)
А щоб охайно написати в зошиті вправу ми зробимо пальчикову гімнастику.
Пальчик, пальчик
Де ти був?
Я з цим братом в ліс ходив.
А з цим братом- борщ варив,
А з цим братом- куштував,
А з цим братом пісню заспівав.
Виконання д/з з української мови. Підсумок після виконання вправи.
Вікторина:
8 Яке церковне свято козаки вважають своїм і коли воно відзначається? (Покрова. 14 жовтня)
Вам потрібно дізнатися, як можна поліпшити грунти?
Діти читають матеріал пошепки, відповідають на питання. Підведення підсумку після опрацювання матеріалу.
Підведення підсумків самопідготовки.
- Ось і завершилася наша подорож . Ми з вами дійшли до вершини Знань, подолавши стрімкі ріки, круті пороги. І все це ми робили разом. Прикріпіть на «Галявину успіху» смайликами.
Наша самопідготовка закінчена.