«Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі.»

Про матеріал

Конспект уроку на тему:«Метали й неметали.Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі.":Мета: ознайомити з поділом речовин на метали та неметали,навчити визначати металічні та неметалічні елементи за їх розміщенням в періодичній системі; удосконалювати свої знання відносно поділу хімічних елементів; виховувати любов до науки.

Перегляд файлу

Новоосотська філія

КЗ «Олександрівське НВО № 1»

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

З хімії у 7-му класі

З теми «Метали й неметали.

Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель хімії

Дорошко Т. С.

 

Тема. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи, їх розміщення в періодичній системі.

Мета:

  •             ознайомити з поділом речовин на метали та неметали,навчити визначати  металічні та неметалічні елементи за їх розміщенням в періодичній системі;
  •             удосконалювати свої знання відносно поділу хімічних елементів;
  •             виховувати любов до науки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання і реактиви: періодична система хімічних елементів, зразки металів і неметалів.

Базові поняття і терміни: метали, неметали.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Морський бій»

 

А

Б

В

Г

1

О2

Ag

P

C

2

S

Н2

Hg

Au

3

F2

Cu

Al

N2

4

O3

Fe

Pb

Zn

 (Самостійна робота)

1. Запишіть за допомогою хімічних символів і цифр:

  1. Дві молекули водню, що складаються з двох атомів Гідрогену_________
  2. Молекулу озону, яка складається з трьох атомів Оксигену____________
  3. Три молекули азоту, що складаються з двох атомів Нітрогену_________
  4. Молекулу сірки, яка складається з восьми атомів Сульфуру___________

2.Що означають такі записи:

a) 2Н _________________________________________________________        

b) Н2SO4 ______________________________________________________

c) 4СО2 _______________________________________________________                                                          

d) 3O2________________________________________________________

e) 2H2O________________________________________________________                                     

f) 3O__________________________________________________________

g) 5Сu_________________________________________________________                                        

h)  N2_________________________________________________________

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(Слово вчителя)

З давніх-давен людина знала золото, срібло, залізо, скло, вугілля, повітря, вогонь, ґрунт, воду, уміла добувати харчові й лікарські речовини, руди, виготовляти мило. На початку ІХ ст. почала стрімко зростати кількість відкритих хімічних елементів та їхніх сполук. Щоб не заплутатися в цьому різноманітті, слід було добре систематизувати нові знання. За найзручніший спосіб обрали розділити відомі на той час речовини на прості й складні, а потім прості — на метали й неметали, складні — на сполуки металів і неметалів відповідно. Цю класифікацію ми застосовуємо й досі.

(Повідомлення теми уроку.Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.)

IV. Вивчення нового матеріалу.

(Розповідь вчителя з елементами бесіди)

1.Характеристика металів.

За стандартних умов усі метали (за винятком ртуті) є твердими  речовинами. Золото та мідь мають характерне забарвлення.

Більшість металів мають сріблясто-білий або сріблясто-сірий колір. Характерний блиск металів спостерігають зазвичай тільки в тому випадку, коли метал утворить суцільну компактну масу. Щоправда, магній і алюміній зберігають свій блиск навіть у порошкоподібному стані. Решта тонкоподрібнених металів мають чорний або темно-сірий колір. Усі метали – добрі провідники електричного струму. Найліпшими провідниками електричного струму є срібло, мідь і алюміній. Германій – напівпровідник. Метали переважно пластичні. Більшість із них можна кувати, витягати в дріт, прокочувати тощо. Золото – найпластичніший метал, з нього виробляють тонку фольгу. Стибій – навпаки, дуже крихкий. Різняться метали і своєю твердістю. Натрій легко різати ножем. Натомість хром і вольфрам – надзвичайно тверді метали. До того ж вольфрам – найтугоплавкіший із металів. Тому з нього виготовляють спіралі ламп розжарювання. Ртуть має найнижчу температуру плавлення поміж металів. Густина ртуті досить велика. Також до важких металів відносять цинк, залізо, мідь, свинець, золото. Найважчий метал – осмій. Його густина становить 22,6 г/см3. Найлегшим поміж металів є літій. Його густина 0,534 г/см3.

2.Характеристика неметалів. Немета́ли  прості речовини, які не мають властивостей металів, а саме: металічного блиску, непридатні для кування, погано проводять тепло, електричний струм.

До неметалів зараховують 22 хімічних елементи:Гідроген, Азот, Арсен, Силіцій, Оксиген, Флуор, Хлор, Бром, Карбон, Фосфор, Сульфур, Селен, Йод, Астат, Телур, Бор, інертні гази, які складаються з окремих атомів це -Гелій, Неон, Аргон, Криптон, Ксенон і Радон. У графіті, алмазі, силіції, борі, червоному фосфорі всі атоми сполучені один з одним. Водень, азот, кисень, фтор, хлор, бром, йод мають двохатомні молекули.

3. Розміщення металів і неметалів в періодичній системі хімічних елементів. Переважна більшість хімічних елементів, представлених у періодичній системі, є металічними. Усі елементи (від 5 до 85), розташовані лівіше від уявної лінії, проведеної від Бору до Астату, відносять до металічних. Їхні прості речовини – типові метали – натрій, магній, залізо, мідь тощо. Переважно неметалічними є елементи, розміщені правіше цієї межі. Типові неметалічні елементи – Сульфур, Фосфор, Бром та інші. Вони утворюють прості речовини-неметали – сірку, фосфор і бром відповідно.  Неметалічний характер елементів і хімічна активність неметалів посилюються в періодах зліва направо, а в головних підгрупах — знизу догори.

V. Узагальнення і систематизація знань.

  1.          Завдання в колбі.

Прості

реч.

Складні

реч.

Прості

реч. метали

Прості реч.-неметали

 

 

 

 

 

 

(Міні-тест)

1. Зазначте, які фізичні властивості характерні для металів:

  А тверді речовини, або гази;       

  Б добре проводять електричний струм;  

      В   витягуються в дріт;                 Г   крихкі;        Ґ  ковкі.  

2. Зазначте серед наведених речовин метали і неметали:

        Al, O, H, Cl,  Zn, Fe, Mg, Cu, S, C, F, Na, K, Au.

3. Виберіть серед наведених речовин:

       А прості речовини: (вкажіть метали і неметали)

       Б Складні речовини:

       1. Al2O3;  2. H2;  3. Cl2;  4. Zn;   5. HCl;  6. Fe;  7. Fe3O3;    8. Mg.

VІ. Підведення підсумків уроку.

 Підводиться підсумок уроку, виставляються оцінки.

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати §_______. Підготувати повідомлення про метали (за бажанням).

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
8 березня 2018
Переглядів
13738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку