«Шість капелюхів мислення»
Метод «Шість капелюхів мислення» - один із різновидів критичного мислення. Дозволяє працювати з інформацією, розвивати уяву, вчитися сприймати інших та співпрацювати у команді, критично аналізувати проблеми, приймати рішення, узагальнювати і класифікувати.
Робота з дитячою книжкою. Казка «Рукавичка»
Етап уроку для застосування методу. Етап сприймання й осмислення навчального матеріалу.
Вчитель. (команда Білого капелюшка).
- Давайте розповімо, як починалася казка(ішов дід лісом, за ним бігла собачка…..,тваринки по черзі знаходили рукавичку й оселялися в ній).
- Що було далі? (дід оглядівся, – нема рукавички, повернувся , шукав,….).
Вчитель. (команда Чорного капелюшка).
- Розкажіть, будь ласка, про неприємне в цій казці?(дід загубив рукавичку, собачка налякав мешканців, вони порозбігалися).
Вчитель. (команда Жовтого капелюшка).
- Що позитивного відбувалося в казці? (звірі знайшли притулок для зимівлі, дідусь – рукавичку,…).
Вчитель. (команда Червоного капелюшка).
- Які почуття та емоції виникали у вас на початку казки?(сум, жалість).
- Які почуття та емоції переповнювали вас, коли звірятка оселилися в рукавичці(радість).
- А в кінці казки?(радість – рукавичка знайшлася, смуток – собачка налякав звіряток).
Вчитель. (команда Зеленого капелюшка).
- Діти, давайте пофантазуємо й вигадаємо продовження казки.
- Що б ви хотіли змінити у казці?
Вчитель.(команда Синього капелюшка).
- Чого вчить казка?
- Які поради надати звіряткам, дідусеві?