: Метод біоформ. Виконання графічного зображення виробу

Про матеріал
Мета: - навчити учнів порівнювати вироби із природою; забезпечити засвоєння учнями знань про методи біоформ; - розвивати образне мислення та творчу уяву, вміння аналізувати та порівнювати; - виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з текстилю та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
Перегляд файлу

Урок 2

Дата: 14. 01. 20

Клас: 6-А

Розділ: Основи матеріалознавства та технології обробки.

Тема: Метод біоформ. Виконання графічного зображення виробу

Мета:

- навчити учнів порівнювати вироби із природою; забезпечити засвоєння учнями знань про методи біоформ;

- розвивати образне мислення та творчу уяву, вміння аналізувати та порівнювати;

- виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з текстилю та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.

Об’єкт проєктної діяльності: м’яка іграшка.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: вироби-аналоги, приклад оформлення ескізу виробу, презентація.

План уроку

І. Організаційна частина (1 хв.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (2 хв.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

3.1. Актуалізація опорних знань (2 хв.)

3.2. Пояснення нового матеріалу (12 хв.)

3.3. Закріплення теоретичного матеріалу (1 хв.)

ІV. Практична робота (20 хв.)

4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ (1 хв.)

4.2. Закріплення інструктажу ( 1 хв.)

4.3. Критерії оцінювання (1 хв.)

4.4. Самостійна робота (17 хв.)

V. Підбиття підсумків уроку (7 хв.)

5.1 Оцінювання робіт учнів (2 хв.)

5.2 Прибирання робочих місць (2 хв.)

5.3. Підсумок  уроку(2 хв.)

5.4. Домашнє завдання (1 хв.)

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

1.1. Привітання

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Для того щоб оточувати себе новими, цікавими, корисними та красивими речами, слід вчитися спостерігати, запам’ятовувати, аналізувати й за допомогою методу фантазування створювати авторські роботи. Знання та вміння, набуті в ході виконання подібних завдань, стануть у пригоді у вашому житті. Сьогодні ми будемо розвивати власну уяву.

Тема уроку «Метод біоформ. Виконання графічного зображення виробу».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Ця тема дуже цікава та актуальна, у наш час, адже розвиток нашого світу вражає своїми темпами, і нам, як сучасним людям, потрібно йти в ногу з часом.

3.1. Актуалізація опорних знань

1. Як ви гадаєте, чи є в природі щось живе, що схоже на нашу техніку, одяг, прикраси? Якщо так, то що на що?

3.2. Пояснення нового матеріалу

У процесі створення різних побутових предметів, під час будівництва та оформлення житла людина завжди зверталась по допомогу до природи. Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, елементів житла часто нагадує нам природні форми. В оздобленні речей, що оточують людину, ми часто знаходимо зображення рослин, тварин, птахів, комах тощо.

Біоформи — це наявні в природному середовищі форми чи обриси, які людина стилізує й використовує для створення зручних та естетичних предметів свого матеріального оточення. Зазвичай природні форми мають свій колір, забарвлення, візерунок.

Знання про форми і конструкції природних об’єктів покладені в основу науки – біоніки. Це прикладна наука про застосування в технічних пристроях й інших речах властивостей, функцій, структур живої природи. Людина завжди спостерігала, як влаштовують своє житло птахи і звірі, а ці знання застосовувала, будуючи власне житло. Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила.

В легкій промисловості також часто застосовують природні форми, кольори, фактуру у створені одягу. Це спідниця «тюльпан», брюки «банани», рукав «летюча миша». Найчастіше люди відтворюють природні форми, тому що вони досконалі.

Будь-яку річ можна намалювати, сфотографувати, описати, накреслити, тобто відобразити її на папері. 

 На попередньому уроці ми з вами розглянули такі визначення, як: кресленик та ескіз.

  Технічний рисунок – це наочне зображення предметів, побудоване від руки без застосування креслярських інструментів, в окомірному масштабі.

Наочне зображення — це зображення, на якому показано видимі три боки предмета.

Будь-які графічні зображення повинні виконуватись за певними правилами, передбаченими Єдиною Системою Конструкторської документації (ЄСКД).

ЄСКД — комплекс державних стандартів, які встановлюють єдині правила, вимоги та норми з розробки, оформлення та обігу конструкторської

документації, що розробляється і застосовується на всіх стадіях проєктування.

Даними стандартами передбачено виконання всіх креслень олівцем і тільки з використанням креслярського інструменту.

Я впевнена в тому, що всі ви здібні, багато чого вмієте і це треба оцінювати.

ІV. Практична робота

4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ

Хочу нагадати, що все ви повинні виконувати лише з дозволу вчителя.

І так, зараз ви будете продовжувати виконувати практичну роботу, яку розпочали на минулому уроці. Вам потрібно буде створити наочне зображення вашого виробу, та вказати усі розміри деталей виробу, на ескізі дописати інструменти та матеріали, які вам знадобляться.

На виконання завдань у вас 20 хвилин.

4.2. Закріплення інструктажу

Будь-ласка повторіть дане завдання… (учень відповідає)

4.3. Критерії оцінювання

За виконані усі завдання можна отримати 12 балів, але все залежить від правильного виконання та охайності. Час пішов.

4.4. Самостійна робота

V. Підбиття підсумків уроку

5.1 Оцінювання робіт учнів

5.2 Прибирання робочих місць

5.3 Підсумок уроку

Давайте повторимо визначення, які ми вивчили на протязі двох уроків.

5.4 Домашнє завдання

Підготувати картон, ножиці, матеріал (тканина, фетр, нитки).

 

Вчитель:_______________________________

 

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
3302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку