Методична розробка з теми:
«Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі»
Розробила:
майстер виробничого навчання
з професії «Перукар(перукар-модельєр)»
Летенко Марина Юріївна
Краматорськ 2021
Передмова
Сучасним підприємствам побутового обслуговування з різними формами власності та господарювання потрібні фахівці, які добре володіють професією, творчо мислять і самостійно вирішують виробничі питання. Ринок праці сьогодні вимагає чіткого визначення компетентності спеціаліста різного рівня, розкриття його професійної майстерності. Поставлені завдання можуть успішно виконати лише ті спеціалісти, які добре володіють теоретичними знаннями і практичними навиками.
Спеціаліст сьогодні повинен не тільки все знати, а й бути організатором, керівником, бачити перспективу створення безпечних та нешкідливих умов праці в сільському господарстві, вміти керувати колективом, працювати з людьми. Цих якостей він набуває ще в студентські роки. Тому в навчальному процесі слід використовувати такі форми, методи і способи практичного навчання, які б допомогли студенту бути висококваліфікованим спеціалістом.
Одна з головних особливостей підготовки студентів у вищій школі - її зв'язок з життям, з конкретними особливостями майбутньої практичної діяльності. Увесь шлях розвитку вищої освіти - свідоцтво бажання наблизити теоретичну підготовку до практичної.
Це можливо за умови оновлення змісту освіти з урахуванням досягнень науки, новітніх технологій та передового досвіду.
Практична підготовка в галузі професійної освіти виступає з одного боку як частка професійної освіти, а з другого - практичної.
Практична підготовка студентів започатковується в процесі теоретичного навчання, коли проводяться лабораторно-практичні заняття, вирішуються завдання певного виробничого змісту. Традиційно в професійній педагогіці термін "практична підготовка" використовується для визначення характеру навчання, як складової частини професійної освіти, що відображає закономірності, зміст, методи і форми організації процесу формування умінь і навичок, який спрямований на формування здатності студентів до кваліфікаційної виробничої праці за обраною спеціальністю.
Згідно Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України «Метою практики є оволодіння здобувачами освіти сучасними методами, формами організації та знаряддям праці в галузі їх майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових і виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності.»
Основним завданням навчальної практики є ознайомлення здобувачів освіти із специфікою майбутньої спеціальності, закріплення та поглиблення знань, одержаних в процесі теоретичного навчання, набуття умінь та навичок, необхідних для застосування їх в виробничій діяльності, а також оволодіння студентами робітничою професією.
Розробка системи професійної освіти має здійснюватись за принципами дидактики, яка включає в себе, зміст навчання, принципи, методи, форми, підготовку викладачів.
Дидактичні принципи - це система вихідних положень, що визначають закономірності формування знань, умінь і навичок в практичній підготовці студентів.
Відокремлюються такі принципи:
викладання;
виробництвом;
рішень.
Методи навчання при практичній підготовці - це засоби спільної діяльності майстра і здобувача освіти, за допомогою яких досягається набуття студентами практичних знань, умінь і навичок, професійної майстерності, виховуються навички моральної поведінки, розвиваються розумові і фізичні сили, творчі здібності.
Методи навчання при практичній підготовці не менш різноманітні, як при теоретичному навчанні. Найчастіше в практичному навчанні застосовуються такі методи: розповідь-пояснення, бесіда, демонстрація, вправи, самостійна робота, навчально-виробнича екскурсія.
Організаційна структура заняття
Елементи заняття |
Методи |
Тривалість Хв. |
|||
1. Організаційний момент.
|
Рапорт чергового |
3 |
|||
занятті. |
|
|
|||
1.3 Перевірка готовності групи до заняття. |
|
|
|||
2. Повідомлення теми і мети заняття. План заняття:
Мотивація навчальної діяльності. Мотивація проводиться майстром з метою викликати інтерес до теми, що вивчається. Майстер підкреслює актуальність теми, звертає увагу на міжпредметні зв'язки. |
Бесіда, демонстрація |
5 |
|||
3. Актуалізація опорних знань. Контроль вихідного рівня знань з попередньої теми та ТБ. |
Усне фронтальне опитування. |
10 |
|||
4. Інструктаж щодо виконання завдання з техніки безпеки. Майстер пояснює студентам поетапне виконання роботи, при цьому демонструє послідовність, правила виконання накрутки, звертає увагу на технічні умови, наголошує на дотримання правил з техніки безпеки. |
Пояснення, демонстрація виконання накрутки волосся, інструктаж з ТБ |
40 |
|||
5. Видача завдань для виконання роботи. Здобувачі освіти обирають варіант методу накрутки волосся з урахуванням особливостей людини. Майстер контролює виконання завдання і надає необхідну допомогу при його виконанні. |
Індивідуальна робота, бесіда. |
3 |
|||
6. Виконання завдань здобувачами освіти.
|
Виконання практичного завдання, поточний інструктаж, індивідуальна робота, контроль виконання завдання. |
200 |
|||
7. Заключний етап. 7. 1Підсумок виконання завдання, досягнення мети заняття.
|
Оцінювання роботи студентів. |
7 |
|||
8. Домашнє завдання. Закріпити вивчений матеріал, опрацювати його за підручником. |
|
2 |
|||
План заняття
Тема: « Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі»
Продемонструвати методику організації і проведення заняття з навчальної практики з використанням демонстрації відеоматеріалу.
Вид заняття: практичне (6 годин)
Методи та форми: бесіда, розповідь, пояснення, демонстрація відеоматеріалу,
вхідний та поточний інструктаж з ТБ, фронтальне опитування, аналіз помилок, демонстрація прийомів виконання операцій, самостійне виконання практичного завдання.
Забезпечуючі: «Історія костюму та зачіски», «Технологія перукарських робіт», «Матеріалознавство», «Проектування та обладнання».
Технічні засоби навчання: персональний комп’ютер, мультимедійний проектор, відеоматеріал.
Інструменти та прилади: електрощипці, праска-вирівнювач, зажими, пеньюар, гребінці.
Методичне забезпечення: методична розробка відкритого заняття, інструкційні карти, ілюстрації з журналів.
Література:
Обов'язкова
Хід заняття
1. Організаційний момент
2. Оголошення теми та структури заняття
2.1 Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності Тема: «Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі.»
Сьогодні ми починаємо вивчення нової теми «Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі», а саме, на цьому занятті ми розглянемо різні техніки накрутки волосся.
Давайте звернемося до історії. Історики моди вважають, що перукарському мистецтву більше п'яти тисячоліть. Цілком можливо, що з'явилися перші перукарі коли людина була дикою. Тоді волоссю приділяли особливу увагу: укорочували його за допомогою кам’яних ножів, змащували волосся кольоровою глиною і скупчували їх в джгути. Прикрашали пір'їнками, кістками.
Йшли століття, мінялася людина, змінюючи при цьому свій життєвий устрій, а відповідно і поняття про свій зовнішній вигляд.
У Стародавній Греції більш активно, ніж у інших століттях, застосовували гарячу завивку волосся, що виконувалася за допомогою металевого стрижня,- «каламіса» (саме тоді з'явилася перша сповна обґрунтована назва людей, що працюють із зачісками - каламістри). З тих часів пройшли тисячоліття, але створення зачісок методом гарячої завивки і сьогодні не втратило своєї актуальності, але в наш час технічного процесу значно змінилися інструменти за допомогою яких завиваються локони. (Розповідь викладача супроводжується демонстрацією історичних зачісок створених за допомогою гарячої завивки)
Тому вивчення теми «Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі є дуже важливим, як у вашому подальшому навчанні, так і в майбутній професійній діядьності при створенні різних зачісок. Мета сьогоднішнього заняття оволодіти навичками накрутки волосся на електрощипці та праску-вирівнювач та набути професійні вміння виконувати дану операцію згідно технологічній послідовності.
Для надання волоссю форми та створення зачіски гарячим способом, застосовуються спеціальні електроіструменти - електричні щипці та праски- виріцвнювачі.
На сухе волосся, що знаходиться в природному стані діють підвищеною температурою. При нагріванні змінюеться структура волосся, його роговий шар розм'якшуеться. Волосся стає еластичним, легко піддається деформації, розтягуванню, завиванню в локони, накручуванню, формуванню хвиль. Після охолодження волосся зберігає надану форму.
На попередньому занятті ви же вивчали накрутку волосся, але не на електрощипці, а на бігуді. При вивченні сьогоднішньої теми ви будете використовувати основні прийоми та техніки, про яку ми вже говорили.
Тому прошу відповісти на наступні питання:
Питання виводяться на екран
Інструктаж щодо виконання завдання, з техніки безпеки.
Робота в перукарні, пов'язана з роботою з обладнанням та інструментами. Тому я хочу нагадати вам, що одним з важливих моментів при виконанні будь- яких робіт є дотримання правил з техніки безпеки. Кожен з вас повинен дотримуватись наступних правил (основні/ правила з техніки безпеки виводяться на екран):
Накрутку волосся гарячим способом можна виконати двома способами;
На сьогоднішньому занятті вам необхідно виконати накрутку волосся на електрошипці та на вирівнювач-праску.
Майстер пояснює студентам поетапне виконання роботи, при цьому демонструє послідовність на моделі, правила виконання, звертає увагу на недоліки, які можуть виникати під час виконання роботи.
Перед тим, як розпочати роботу електрощипцями та праскою-вирівнювачем, обов'язково треба вимити волосся та висушити його. Небажано наносити на волосся пінку, лак або гель, щоб волосся не прилипало до металевих стержнів.
Електрошипці та праску-вирівнювач не рекомендується використовувати на блондованому волоссі та волоссі після хімічної завивки.
Запитання до здобувачів освіти: Як ви вважаєте чому?
Тому що висока температура може завдати волоссю великої шкоди. Жорстке й сиве волосся можна обробляти щипцями, нагрітими до вищої температури.
На якість накрутки впливають:
Запитання до здобувачів освіти: Який інструмент ви б рекомендували застосовувати для відокремлювання пасом при укладання волосся на електрощипці?
При укладанні волосся електрощипцями застосовують гребінець із «хвостиком», яким зручно відокремлювати пасма для накручування, шпильки або затискачі для фіксації пасом, а також лак.
Перед тим, як розпочати накрутку волосся розподіляємо його на зони проділами, для того щоб було зручно виконувати накрутку.
Зони мають такі назви:
1 - нижньо-потилична зона
Наступний етап нашого заняття це накрутка локонів.
Розрізняють горизонтальний і вертикальний способи завивання локонів. Горизонтальний спосіб включає техніки «униз», «догори». Вертикальний способом виконують спіральні локони.
Горизонтальний спосіб завивання локонів.
Спосіб «униз» застосовується в різних зачісках. Потрібно враховувати, що круглі локони виконані цим способом, обтяжують зачіску, тому їх слід робити дрібнішими, легкими.
Послідовність завивання волосся способом «униз».
Рис 2. Горизонтальний спосіб завивання локонів із застосуванням техніки «униз»
Наступна накрутка волосся це спосіб «догори» надає зачісці легкості, локони утворюють більшу хвилю. Цей спосіб рекомендується у комбінації з іншими способами. Спосіб «догори» виконується так само, як способом «униз», але при накручуванні волосся щипці заводять у пасмо жолобком униз, а валиком догори.
Для формування локонів із довгого волосся електрощипці тримають вертикально, а пасма накручуються на них по спіралі. Після того як, усе волосся буде накручене, необхідно дати час, щоб воно охолонуло, а потім оформляти зачіску.
Рис 3 Вертикальний спосіб завивання локонів
Виконання спіральних локонів. Спіральні локони прикрашають зачіску і спрямовують до обличчя з одного чи з обох боків.
Методика виконання:
При завиванні локонів правого боку зачіски щипці тримають ручкою вниз. Пасмо починають накручувати від замка щипців до кінця. З лівого боку щипці тримають ручкою вгору та накручують пасмо від кінця до щипців. Локони не розчісують, викладають у зачіску й фіксують лаком.
Рис 4. Зачіска виконана з використанням спіральних локонів
Виконування накрутки волосся на праску-вирівнювач.
Праска- це не лише інструмент для випрямлення волосся. За допомогою праски можна і завити волосся не гірше чим на круглі щипці.
Послідовність накрутки волосся на праску-вирівнювач:
- прихопити пасмо праскою від кореня і провести по ній до самого кінчика, як ви це робите коли випрямляєте волосся, а потім накручувати.
Майстер демонструє накручування волосся на праску-вирівнювач.
Здобувачі освіти обирають варіант методу накрутки з урахуванням особливостей людини.
Майстер контролює правильність вибору здобувачів освіти і корегує його, якщо виникає така необхідність.
Майстер розповідає про критерії оцінювання.
Недоліки виправляються у процесі роботи.
7.1 Підсумок виконання завдання, досягнення мети заняття. Визначення позитивної сторонни засвоєння здобувачами освіти практичних знань.
8. Домашнє завдання.
Закріпити вивчений матеріал, опрацювати його за підручником:
1. Перукарське мистецтво. Кн.2: Основи перукарської справи/ Н.А. Горбатюк,-
2005.
1