« Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі»

Про матеріал
Сучасним підприємствам побутового обслуговування з різними формами власності та господарювання потрібні фахівці, які добре володіють професією, творчо мислять і самостійно вирішують виробничі питання. Ринок праці сьогодні вимагає чіткого визначення компетентності спеціаліста різного рівня, розкриття його професійної майстерності. Поставлені завдання можуть успішно виконати лише ті спеціалісти, які добре володіють теоретичними знаннями і практичними навиками.
Перегляд файлу

  МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДОНЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«КРАМАТОРСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      Методична розробка з теми:

«Метод гарячої завивки волосся.               Будова хвилі»

 

Розробила:

                                                                майстер виробничого навчання

з професії «Перукар(перукар-модельєр)»

         Летенко Марина Юріївна

http://www.protezsacfiyati.com/wp-content/uploads/2017/10/Dermouzman-sac%CC%A7-bak%C4%B1m%C4%B1-768x456.jpg

 

                                                           Краматорськ 2021

                                                         Передмова

Сучасним підприємствам побутового обслуговування з різними формами власності та господарювання потрібні фахівці, які добре володіють професією, творчо мислять і самостійно вирішують виробничі питання. Ринок праці сьогодні вимагає чіткого визначення компетентності спеціаліста різного рівня, розкриття його професійної майстерності. Поставлені завдання можуть успішно виконати лише ті спеціалісти, які добре володіють теоретичними знаннями і практичними навиками.

Спеціаліст сьогодні повинен не тільки все знати, а й бути організатором, керівником, бачити перспективу створення безпечних та нешкідливих умов праці в сільському господарстві, вміти керувати колективом, працювати з людьми. Цих якостей він набуває ще в студентські роки. Тому в навчальному процесі слід використовувати такі форми, методи і способи практичного навчання, які б допомогли студенту бути висококваліфікованим спеціалістом.

Одна з головних особливостей підготовки студентів у вищій школі - її зв'язок з життям, з конкретними особливостями майбутньої практичної діяльності. Увесь шлях розвитку вищої освіти - свідоцтво бажання наблизити теоретичну підготовку до практичної.

Це можливо за умови оновлення змісту освіти з урахуванням досягнень науки, новітніх технологій та передового досвіду.

Практична підготовка в галузі професійної освіти виступає з одного боку як частка професійної освіти, а з другого - практичної.

Практична підготовка студентів започатковується в процесі теоретичного навчання, коли проводяться лабораторно-практичні заняття, вирішуються завдання певного виробничого змісту. Традиційно в професійній педагогіці термін "практична підготовка" використовується для визначення характеру навчання, як складової частини професійної освіти, що відображає закономірності, зміст, методи і форми організації процесу формування умінь і навичок, який спрямований на формування здатності студентів до кваліфікаційної виробничої праці за обраною спеціальністю.

Згідно Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України «Метою практики є оволодіння здобувачами освіти сучасними методами, формами організації та знаряддям праці в галузі їх майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових і виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності.»

Основним завданням навчальної практики є ознайомлення здобувачів освіти із специфікою майбутньої спеціальності, закріплення та поглиблення знань, одержаних в процесі теоретичного навчання, набуття умінь та навичок, необхідних для застосування їх в виробничій діяльності, а також оволодіння студентами робітничою професією.

Розробка системи професійної освіти має здійснюватись за принципами дидактики, яка включає в себе, зміст навчання, принципи, методи, форми, підготовку викладачів.

Дидактичні принципи - це система вихідних положень, що визначають закономірності формування знань, умінь і навичок в практичній підготовці студентів.

Відокремлюються такі принципи:

  •     органічний зв'язок теорії з практикою;
  •     відповідності цілей навчання запитам суспільної практики;
  •      творчого володіння досягненнями педагогіки і передовим досвідом

викладання;

  •      єдність навчання і виховання,
  •      свідомість і активність студентів;
  •      самостійність здобувачів освіти у навчанні;
  •      науковість, професійна спрямованість навчання і зв'язок його з

виробництвом;

  •      планування і системності (систематичності);
  •      свідомого і міцного оволодіння знаннями, уміннями і навичками;
  •      вибору і застосування доцільних засобів і методів навчання;
  •      колективного характеру навчання і врахування індивідуальних особливостей;
  •      перевірки і самоперевірки результатів навчання на основі регулятивних

рішень.

Методи навчання при практичній підготовці - це засоби спільної діяльності майстра і здобувача освіти, за допомогою яких досягається набуття студентами практичних знань, умінь і навичок, професійної майстерності, виховуються навички моральної поведінки, розвиваються розумові і фізичні сили, творчі здібності.

Методи навчання при практичній підготовці не менш різноманітні, як при теоретичному навчанні. Найчастіше в практичному навчанні застосовуються такі методи: розповідь-пояснення, бесіда, демонстрація, вправи, самостійна робота, навчально-виробнича екскурсія.

 

 

 

 

 

Організаційна структура заняття

Елементи заняття

Методи

Тривалість

Хв.

1. Організаційний момент.

  1. Привітання студентів.
  2. Перевірка присутності учнів на

Рапорт чергового

3

занятті.

 

 

1.3 Перевірка готовності групи до заняття.

 

 

2. Повідомлення теми і мети заняття.

План заняття:

  1.      Накрутка волосся на електрощипці різними способами.
  2.      Накрутка волосся на праску- вирівнювач.

Мотивація навчальної діяльності. Мотивація проводиться майстром з метою викликати інтерес до теми, що вивчається. Майстер підкреслює актуальність теми, звертає увагу на міжпредметні зв'язки.

Бесіда,

демонстрація

5

3. Актуалізація опорних знань. Контроль вихідного рівня знань з попередньої теми та ТБ.

Усне фронтальне опитування.

10

4. Інструктаж щодо виконання завдання з техніки безпеки.

Майстер пояснює студентам поетапне виконання роботи, при цьому демонструє послідовність, правила виконання накрутки, звертає увагу на технічні умови, наголошує на дотримання правил з техніки безпеки.

Пояснення, демонстрація виконання накрутки волосся, інструктаж з ТБ

40

5. Видача завдань для виконання роботи. Здобувачі освіти обирають варіант методу накрутки волосся з урахуванням особливостей людини.

Майстер контролює виконання завдання і надає необхідну допомогу при його виконанні.

Індивідуальна робота, бесіда.

3

6. Виконання завдань здобувачами освіти.

  1. Після пояснення майстром різноманітних способів накрутки волосся, учні в бригадах по 2-3 особи самостійно виконують завдання, користуючись інструкційними картами.
  2. Майстер контролює вірність та якість виконання, здійснює поточний інструктаж, акцентує увагу учнів на дотримання правил накрутки волосся та розділення волосяного покрову голови на зони.

Виконання практичного завдання, поточний інструктаж, індивідуальна робота, контроль виконання завдання.

200

7. Заключний етап.

7. 1Підсумок виконання завдання, досягнення мети заняття.

  1. Аналіз найбільш поширених помилок при виконанні завдання.
  2. Оцінка діяльності студентів.

Оцінювання роботи студентів.

7

8. Домашнє завдання.

Закріпити вивчений матеріал, опрацювати його за підручником.

 

2

 


План заняття

Тема: « Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі»

Мета заняття:

Методична:

Продемонструвати методику організації і проведення заняття з навчальної практики з використанням демонстрації відеоматеріалу.

Дидактична:

  •                    досягти оволодіння навичками та професійними уміннями накрутки волосся різноманітними способами;
  •                    розвивати мислення, творчу фантазію, увагу;
  •                    закріпити навички роботи в парах;
  •                    розвивати й формувати навички самостійної роботи.

Виховна:

  •                    формувати почуття відповідальності до роботи;
  •                    формувати інтерес та зацікавленість професією;
  •                    прищеплювати любов до обраної професії.

Вид заняття: практичне (6 годин)

Методи та форми: бесіда, розповідь, пояснення, демонстрація відеоматеріалу,

вхідний та поточний інструктаж з ТБ, фронтальне опитування, аналіз помилок, демонстрація прийомів виконання операцій, самостійне виконання практичного завдання.

Міжпредметні зв’язки:

Забезпечуючі: «Історія костюму та зачіски», «Технологія перукарських робіт», «Матеріалознавство», «Проектування та обладнання».

Технічні засоби навчання: персональний комп’ютер, мультимедійний проектор, відеоматеріал.

Інструменти та прилади: електрощипці, праска-вирівнювач, зажими, пеньюар, гребінці.

Методичне забезпечення: методична розробка відкритого заняття, інструкційні карти, ілюстрації з журналів.

Література:

Обов'язкова

  •    Горбатюк Н. А. Перукарське мистецтво. Кн.2.: Основи перукарської справи,- К.: Грамота, 2005-570.
  •    Гутиря Л.Г. Перукарське мистецтво.-X.: Фоліо, 2000 Додаткова
  •    Журнал Естетика для прукарів,-12/09 2011 №8
  •    Дзеркало моди,- 18/10 2012 № 19


Хід заняття

1. Організаційний момент

  1. Привітання здобувачів освіти
  2. Перевірка присутності здобувачів освіти на занятті
  3.     Перевірка готовності здобувачів освіти до заняття (наявність робочої форми, інструментів)

2. Оголошення теми та структури заняття

2.1 Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності Тема: «Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі.»

Сьогодні ми починаємо вивчення нової теми «Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі», а саме, на цьому занятті ми розглянемо різні техніки накрутки волосся.

Давайте звернемося до історії. Історики моди вважають, що перукарському мистецтву більше п'яти тисячоліть. Цілком можливо, що з'явилися перші перукарі коли людина була дикою. Тоді волоссю приділяли особливу увагу: укорочували його за допомогою кам’яних ножів, змащували волосся кольоровою глиною і скупчували їх в джгути. Прикрашали пір'їнками, кістками.

Йшли століття, мінялася людина, змінюючи при цьому свій життєвий устрій, а відповідно і поняття про свій зовнішній вигляд.

У Стародавній Греції більш активно, ніж у інших століттях, застосовували гарячу завивку волосся, що виконувалася за допомогою металевого стрижня,- «каламіса» (саме тоді з'явилася перша сповна обґрунтована назва людей, що працюють із зачісками - каламістри). З тих часів пройшли тисячоліття, але створення зачісок методом гарячої завивки і сьогодні не втратило своєї актуальності, але в наш час технічного процесу значно змінилися інструменти за допомогою яких завиваються локони. (Розповідь викладача супроводжується демонстрацією історичних зачісок створених за допомогою гарячої завивки)

Тому вивчення теми «Метод гарячої завивки волосся. Будова хвилі є дуже важливим, як у вашому подальшому навчанні, так і в майбутній професійній діядьності при створенні різних зачісок. Мета сьогоднішнього заняття оволодіти навичками накрутки волосся на електрощипці та праску-вирівнювач та набути професійні вміння виконувати дану операцію згідно технологічній послідовності.

Для надання волоссю форми та створення зачіски гарячим способом, застосовуються спеціальні електроіструменти - електричні щипці та праски- виріцвнювачі.

На сухе волосся, що знаходиться в природному стані діють підвищеною температурою. При нагріванні змінюеться структура волосся, його роговий шар розм'якшуеться. Волосся стає еластичним, легко піддається деформації, розтягуванню, завиванню в локони, накручуванню, формуванню хвиль. Після охолодження волосся зберігає надану форму.

  1.              Актуалізація опорних знань.

На попередньому занятті ви же вивчали накрутку волосся, але не на електрощипці, а на бігуді. При вивченні сьогоднішньої теми ви будете використовувати основні прийоми та техніки, про яку ми вже говорили.

Тому прошу відповісти на наступні питання:

  1.               Що потрібно враховувати при укладанні волосся на бігуді?
  2.                Які способи накручування на бігуді ви знаєте?
  3.                Яких правил слід дотримуватись при накручуванні волосся на бігуді?
  4.                Назвіть причини неякісного укладання волосся?
  5.                Яка повинна бути ширина прядки для накрутки волосся?

Питання виводяться на екран

Інструктаж щодо виконання завдання, з техніки безпеки.

Робота в перукарні, пов'язана з роботою з обладнанням та інструментами. Тому я хочу нагадати вам, що одним з важливих моментів при виконанні будь- яких робіт є дотримання правил з техніки безпеки. Кожен з вас повинен дотримуватись наступних правил (основні/ правила з техніки безпеки виводяться на екран):

  •                перукар повинен виконувати правила особистої гігієни, мати приємний зовнішній вигляд, бути в чистому спецодязі та спец взутті;
  •                  інструменти повинні зберігатися на робочому місці або в шафі;
  •                  не розбирати і не виконувати будь-який ремонт електроінструменту;
  •                 ні в якому разі не торкатися вологими руками електроінструменту, вмикати тільки сухими руками за корпус вилки;
  •                перед початком заняття інструменти та вироби з пластмаси дезінфікуються 0,5% розчином хлораміну протягом 10-15 хвилин.

Накрутку волосся гарячим способом можна виконати двома способами;

  •                  накрутка волосся на електрошипці (різними методами)
  •                  накрутка волосся на праску-вирівнювач.

На сьогоднішньому занятті вам необхідно виконати накрутку волосся на електрошипці та на вирівнювач-праску.

Майстер пояснює студентам поетапне виконання роботи, при цьому демонструє послідовність на моделі, правила виконання, звертає увагу на недоліки, які можуть виникати під час виконання роботи.

Перед тим, як розпочати роботу електрощипцями та праскою-вирівнювачем, обов'язково треба вимити волосся та висушити його. Небажано наносити на волосся пінку, лак або гель, щоб волосся не прилипало до металевих стержнів.

Електрошипці та праску-вирівнювач не рекомендується використовувати на блондованому волоссі та волоссі після хімічної завивки.

Запитання до здобувачів освіти: Як ви вважаєте чому?

Тому що висока температура може завдати волоссю великої шкоди. Жорстке й сиве волосся можна обробляти щипцями, нагрітими до вищої температури.

На якість накрутки впливають:

  •                кут натягування волосся при накручуванні на щипці оптимальним вважають 90*;
  •                для рівномірного прогрівання волосся товщина волосся біля основи пасма не повинна перевищувати 4 см.

Запитання до здобувачів освіти: Який інструмент ви б рекомендували застосовувати для відокремлювання пасом при укладання волосся на електрощипці?

При укладанні волосся електрощипцями застосовують гребінець із «хвостиком», яким зручно відокремлювати пасма для накручування, шпильки або затискачі для фіксації пасом, а також лак.

Перед тим, як розпочати накрутку волосся розподіляємо його на зони проділами, для того щоб було зручно виконувати накрутку.

Зони мають такі назви:

1 - нижньо-потилична зона

  1.    середньо-потилична зона
  2.    верхньо-потилична зона

Наступний етап нашого заняття це накрутка локонів.

Розрізняють горизонтальний і вертикальний способи завивання локонів. Горизонтальний спосіб включає техніки «униз», «догори». Вертикальний способом виконують спіральні локони.

Горизонтальний спосіб завивання локонів.

Спосіб «униз» застосовується в різних зачісках. Потрібно враховувати, що круглі локони виконані цим способом, обтяжують зачіску, тому їх слід робити дрібнішими, легкими.

Послідовність завивання волосся способом «униз».

  •                пасмо відділяють за правилами накручування на бігуді, ретельно розчісують, відтягують перпендикулярно до поверхні голови;
  •                  щипці беруть у праву руку, пасмо в ліву;
  •                щипці у відкритому положенні підносять до пасма, затискають його між жолобком та валиком і повільно проводять від основи до кінця пасма, прогріваючи волосся;
  •       затиснутий кінець пасма накручують на щипці до основи пасма;
  • для запобігання опіку шкіри голови біля основи пасма під щипці підкладають гребінець;,
  •       щипці тримають до повного прогрівання пасма (5-7 секунд);
  •       щипці відкривають, виймають їх із локона;
  •       E:\Сканер\media\image1.jpeg
    локон залишають остигати природним шляхом.

Рис 2. Горизонтальний спосіб завивання локонів із застосуванням техніки «униз»

Наступна накрутка волосся це спосіб «догори» надає зачісці легкості, локони утворюють більшу хвилю. Цей спосіб рекомендується у комбінації з іншими способами. Спосіб «догори» виконується так само, як способом «униз», але при накручуванні волосся щипці заводять у пасмо жолобком униз, а валиком догори.

Для формування локонів із довгого волосся електрощипці тримають вертикально, а пасма накручуються на них по спіралі. Після того як, усе волосся буде накручене, необхідно дати час, щоб воно охолонуло, а потім оформляти зачіску.

 

 

 

 

E:\Сканер\media\image2.jpeg
Рис 3 Вертикальний спосіб завивання локонів

Виконання спіральних локонів. Спіральні локони прикрашають зачіску і спрямовують до обличчя з одного чи з обох боків.

Методика виконання:

  •                тонке пасмо волосся відділяють, прочісують гребінцем, прогладжують щипцями, щоб пасмо прогрілося по всій довжині;
  •                  щипці заводять з кінців пасма, формують завиток;
  •                щипці повертають у вертикальне положення, накручують пасмо спіралеподібно до кореня, витримують декілька секунд;
  •                роблять оберт у протилежний бік і, послаблюючи зажим, обережно виймають щипці.

При завиванні локонів правого боку зачіски щипці тримають ручкою вниз. Пасмо починають накручувати від замка щипців до кінця. З лівого боку щипці тримають ручкою вгору та накручують пасмо від кінця до щипців. Локони не розчісують, викладають у зачіску й фіксують лаком.

E:\Сканер\media\image1.jpegРис 4. Зачіска виконана з використанням спіральних локонів

Виконування накрутки волосся на праску-вирівнювач.

Праска- це не лише інструмент для випрямлення волосся. За допомогою праски можна і завити волосся не гірше чим на круглі щипці.

Послідовність накрутки волосся на праску-вирівнювач:

  •                волосся скроневих зон і потиличної зони, відділити горизонтальним проділом, решту закріплюють зверху затискачами;
  •                  заздалегідь добре розчесати волосся;
  •                відокремити гребінцем локон бажаної ширини, до речі, чим тонше ви братимете локони, тим пишніше вийде зачіска;

- прихопити пасмо праскою від кореня і провести по ній до самого кінчика, як ви це робите коли випрямляєте волосся, а потім накручувати.

E:\Сканер\media\image1.jpeg


 

Майстер демонструє накручування волосся на праску-вирівнювач.

  1.    Видача завдань для виконання роботи.

Здобувачі освіти обирають варіант методу накрутки з урахуванням особливостей людини.

Майстер контролює правильність вибору здобувачів освіти і корегує його, якщо виникає така необхідність.

Майстер розповідає про критерії оцінювання.

  1.    Виконання завдань студентами.
    1.       Виконання накрутки волосся на щипці різними методами та на праску. Після пояснення майстром кожного етапу, студенти в бригаді по 2-3 особи самостійно виконують завдання, користуючись інструкційними картами.
    2.       Майстер контролює якість та вірність виконання, здійснює поточний інструктаж, акцентує увагу студентів на дотриманні ТБ.

Недоліки виправляються у процесі роботи.

  1.    Заключний етап.

7.1 Підсумок виконання завдання, досягнення мети заняття. Визначення позитивної сторонни засвоєння здобувачами освіти практичних знань.

  1.    Кожна бригада демонструє виконання роботи, пояснює доцільність обраного методу, його особливості.
  2.   Аналіз поширених помилок при виконанні завдань.
  3.    Оцінка діяльності здобувачів освіти.

 

8. Домашнє завдання.

Закріпити вивчений матеріал, опрацювати його за підручником:

1. Перукарське мистецтво. Кн.2: Основи перукарської справи/ Н.А. Горбатюк,-

2005.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Летенко Марина
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
1863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку