Наталія ПОНОМАРЕНКО
вчитель-методист, вчитель, Комунальний заклад «Ліцей №11» Кам’янської міської ради, м. Кам’янське?
lunavalunava2010@gmail.com
МЕТОД INQUIRY ТА СПІЛЬНОГО ВИКЛАДАННЯ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ МАТЕМАТИКИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ (5 КЛАС)
Метод Іnquiry - метод досліджень; центр вирішення конкретної проблеми та відповідей на ключові запитання, розроблений американським вченим Йозефом Швабом 1960 роках[1,с.3]. Намагаючись адаптувати цей метод для спільного викладання під час проведення уроків математики і технологій, математики і української мови, можна досягти високих результатів у вивченні певних тем. Використовуючи Іnquiry можна з’ясувати:
Відчуття трьох головних «що» під час навчання методом Іnquiry :
- що ви побачили?
- що ви відчули?
- що вас здивувало?
») від основного навчання та допомагають їм надолужити важкі теми, взявши на Метод «витягування». Учні, у яких слабкий рівень знань з математики, «відривають» («витягують себе роль консультанта.
Метод Іnquiry спонукає переосмислити хід процесу навчання. Коли цей метод пов'язаний із спільним викладанням, то з’являться «творчий безлад» плану у вивченні певних тем. План оформлює вчитель, а ведуть учні . Це практикує предметну рівність у вивчені і математики , і технологій водночас, підкреслює їх автентичність у контексті кожного окремого предмету.
Одна з ключових відмінностей методу Іnquiry – бачення розумного, здібного, допитливого учня, майже, як партнера для навчання. Отже, бачити світло в кожній дитині- це інтригує учнів і зацікавлює їх. Іnquiry- вчителі питають більше ніж розповідають, застосовуючи правильний вид запитань.
Образ безстрашного вчителя, що не втручається і дозволяє робити дітям те, що їм хочеться, але у певній рамці тем. Це ті вчителі, що:
- завжди будуть поряд з учнями, не дивлячись на онлай-урок;
- охайно структурують знання;
- максимально добре знають свій предмет, щоб наблизити його до інтересів учнів;
- мають сильний підбір стратегій і підходів;
- готові розділити свою пригоду з учнями;
- готові сказати важливі слова: «Я не знаю, але мені цікаво, давайте дізнаємось»;
- вони не просто виступають посильним провідником, а знаходяться в епіцентрі серед учнів, знають «що, де і як».
- хотять вивести учнів на вищий рівень, що ті побачили повну картину певної теми;
- працюють із цікавістю, із запитанням, із розумінням, що приваблює учнів в навчанні;
- щоб мати змогу вчити їх далі, вони слухають, спостерігають, реагують на те, що учні досліджують і показують їм, що самі мають бути чудовими творцями.
Метод Іnquiry спонукає переосмислити методи навчання.
Начальний цикл складається з :
-особистих роздумів та міркувань;
- дослідження;
- дізнання;
- поглиблення;
- висновків;
-дії;
-включення в роботу.
Джерела :
1.Кейт Мердок «Метод Іnquiry», с. 256
2. https://youtu.be/TFrrKr4fGg8
Додатки
Додаток А
Урок «Математичні бутерброди»
Додаток Б
Урок математики і української мови
«Куля. Сфера та Прикметники»