"Метод інтелект-карт на уроках фізики"

Про матеріал
. Основна ідея полягає в оформленні думок та висновків у зручній формі. Інтелект-карти (Mind maps) допомагають вирішити безліч питань, а на їх створення не потрібно багато часу. Коли потрібно згенерувати ідею або розробити творчий проект, прийняти групове рішення і змоделювати управління проектами, проаналізувати результати, доцільно використовувати метод створення колективних інтелект-карт.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІII міська віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність» секція Природнича освіта«Метод інтелект-карт на уроках фізики»Волощук Ігор Богдановичвища категорія, старший вчитель, вчитель фізики Чернівецької гімназії № 7 Тоні Б’юзен: «mind maps» або карти розуму

Номер слайду 2

Інформація, що формується в уяві, запам'ятається набагато легше та надовго. Мозок спочатку фокусується на ключових напрямках проекту, що допомагає правильно розставити пріоритети. Наочно видно всі основні і допоміжні етапи проекту. Є також і протиріччя, перешкоди та накладки. Але таким методом зручно позначати вже пройдені шляхи. Для більшості учнів інтелект-карти – підходящий інструмент планування або роботи з великим обсягом даних. Метод інтелект-карт на уроках фізики – сучасний освітній інструмент! Актуальність: В уяві легко доповнювати вже вивчений проект, домальовуючи до нього нові гілки, розміщувати неоднорідні елементи. Роль карт – упорядкування, систематизація, наочне уявлення інформації.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Суть цього методу полягає в тому, щоб певним графічним чином зафіксувати свої думки на папері, впорядкувати їх та отримати цілісну картину. Метод інтелект-карт на уроках фізики

Номер слайду 5

Наочність. (Всю проблему з її численними сторонами можна окинути одним поглядом)Привабливість. (Хороша інтелект-карта має свою естетику, її розглядати не тільки цікаво, а й приємно)Запам'ятовуваність. (Завдяки роботі обох півкуль мозку, використання образів і кольору легко запам'ятовується)Своєчасність. (Інтелект-карта допомагає виявити недолік інформації і зрозуміти, якої інформації не вистачає)Творчість. (Інтелект-карта стимулює творчість, допомагає знайти нестандартні шляхи вирішення завдання)Можливість перегляду. (Перегляд допомагає засвоїти картину в цілому, запам'ятати її, а також побачити нові ідеї)«Мind maps»- це:

Номер слайду 6

Можливості інтелект-карт:

Номер слайду 7

«КАРТА ТЕКСТУ» дозволяє зрозуміти і запам’ятати текст.«КАРТА ПРАВИЛА» дозволяє прискорити процес запам'ятовування правил.«КАРТА ПІДРУЧНИКА» дозволяє зрозуміти структуру підручника.«КОНСПЕКТ-КАРТА» прискорює процес запису лекцій.«ПИТАННЯ КАРТА» прискорює процес формування навичок застосування законів фізики.«КАРТА МИСЛЕННЯ» застосовується для аналізу і планування ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. Види інтелект-карт:

Номер слайду 8

1. Починаємо посередині чистого аркушу і не більше 8 кольорів.2. Важливі поняття ближче до центру, деталі - далі. 3. Меньше слів, більше малюків, символів та кодів.4. Записуємо слова в одну лінію – очі не здійснють лишніх рухів. 5. Малюємо картинки від руки – це стимулює мислення.6. Використовуємо кольори на власний розсуд і на всій карті.7. Використовуємо радіальну ієрархію, зберігаємо ясність карти.8. Створюємо на папері або з допомогою комп'ютерних програм. Правила створення ментальної карти:

Номер слайду 9

Схема інтелект-карти:

Номер слайду 10

Але існує багато інструментів для того, щоб розробити ваші ідеї і намітити кроки для їх втілення: Найкраще малювати від руки, максимально активізуючи творче мислення, тоді ви будете думати і вирішувати проблеми набагато ефективніше.

Номер слайду 11

Працюємо з картами знань:1. Використовуємо інтелект-карту як план виступу:

Номер слайду 12

2. Вивчаємо нову тему: 9 клас «Будова ока. Зір та бачення».

Номер слайду 13

3. Систематизуємо, візуалізуємо, структуруємо інформацію:

Номер слайду 14

4. Створюємо опорні алгоритми дій:

Номер слайду 15

5. Організовуємо і проводимо контроль знань. Завдання: Доповнити карту знань з теми «Рівномірний рух по колу»

Номер слайду 16

6. Узагальнюємо знання:

Номер слайду 17

Технологія інтелект-карт дозволяє: - Формувати інформаційну, комунікативну, регулятивну компетентностіВізуалізувати процеси мислення та способи діяльності. Організовувати навчально-пізнавальну діяльність. Управляти навчально-пізнавальною діяльністю. Вивчати особистості учнів. Систематизувати і узагальнювати предметний зміст. Пізнавати себе і регулювати свою діяльність.

Номер слайду 18

Висновки Цей метод дає можливість вчителю: • підвищувати мотивації, якість знань, конкурентоспроможність учнів • розвивати предметні та комунікативні компетенції, творчі здібності • активізувати діяльність • виявляти причини когнітивних труднощів • коригувати знання учнів Інтелект-карти відображають природний спосіб мислення, вони інтуїтивно зрозумілі та мають велику цінність для навчання. За менший час дають можливість охопити більше інформації, при цьому учні краще розуміють і запам`ятовують матеріал. Дані карти пов'язують процес пам'яті й творчості, що особливо важливо для організації ефективного навчання на уроках фізики.

Номер слайду 19

Список використаних джерел https://mon.gov.ua/uahttps://www.mindmaps.app/https://minedu.fi/etusivuhttps://osvitanova.com.ua/https://web-academy.com.ua/https://www.xmind.nethttps://coggle.it/?langhttps://osvita.ua/https://www.pedrada.com.ua/https://coggle.it/https://www.schoollife.org.ua/

Номер слайду 20

«Простота – найскладніше в природі»Волощук І. Б. Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
3089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку