Метод проекту на уроках фізики при вивченні теми "Закони Ньютона" (узагальнювальний урок)

Про матеріал
Представлення презентації одного із законів Ньютона. Інші групи ставлять питання по темі захисту (по 1 питанню від групи), заздалегідь в групі на початку захисту вибирається командир для організації роботи групи
Перегляд файлу

Метод проекту на уроках фізики при вивченні теми "Закони Ньютона"  (узагальнювальний урок)

1. Які самостійні дослідження учнів в проекті?

- Перший закон Ньютона. Другий закон Ньютона. Третій закон Ньютона.

 

2. Питання для вивчення. - Формулювання закону. Математичний запис. Межі застосовності закону і слідства. Роботи, яких учених знайшли відображення в роботах Ньютона? Практичне застосування законів. 3. Оформлення підсумкової роботи учнів : презентація в Power Point, фотоальбом, повідомлення, сторінка журналу. 4. Яким темам тематичного учбового плану відповідає проект? - Закони Ньютона. Сили. Маса. Інерція. 5. Коротка анотація проекту.

  • У сучасному світі учні повинні уміти у величезному світі інформації уміти систематизувати і узагальнювати; самостійно знаходити інформацію і обробляти її. - Мета цієї роботи - розуміння законів Ньютона і систематизація матеріалу у форматі зручним учнем. - Проект розрахований на 3 тижні. Виконання його планується як в позаурочний час, так і під час уроку. - Вивчення цього матеріалу передбачене Стандартом загальної освіти. - За типом діяльності проект - інформаційний, творчий
  • Изучение материала при выполнении проекта.

Тема

Организация деятельности

Организация контроля

1. Лекция: “Законы Ньютона”

2. Практикум по решению задач на законы Ньютона (базовый уровень)

3. Выполнение лабораторной работы № 3 “Определение коэффициента упругости”

4. Тренинг по задачам повышенного уровня сложности на законы Ньютона.

5. Защита проекта группами и индивидуально.

6. Зачётная контрольная работа (в виде теста)

Организация работы по проекту, задания, заполнение таблицы “Силы”.

Проверка таблицы. Решение задач – самостоятельное и с комментарием учителя.

Выполнение лабораторной работы.

Решение задач под руководством учителя.

Защита полученных результатов.

Зачёт.

Создание групп для работы.

Фронтальный опрос. Проверка домашнего задания.

Отчёт.

Индивидуальный контроль. Дифференцированное домашнее задание.

Работа в группах.

Зачёт

 

       На етапі захисту робота організовується таким чином:

1. Захист по групах - представлення презентації одного із законів Ньютона.

2. Додатково: інші групи ставлять питання по темі захисту (по 1 питанню від групи).

3. Робота в групах: "Подумай і поясни" (на обдумування 3-4 хв.), а потім питання учителя групі без підготовки треба дати відповідь (заздалегідь в групі на початку захисту вибирається командир для організації роботи групи).

- Ви на абсолютно гладкому катку. Перебираєте ногами і - ні з місця! Як вам зрушитися з місця? - При прополці посівів вручну не слід висмикувати із землі бур'яни занадто швидко. Чому?

  • чи Правильне твердження: при перетягуванні каната перемагає той, хто прикладає до каната велику силу. - чи Може сила тертя розігнати тіло? - Чому боксерів ділять на вагові категорії? - Яка сила повідомляє прискорення останньому вагону пасажирського потягу, що відходить від станції?

4. Робота в групах: "Виріши завдання".

- Яка сила тяги двигуна літака, якщо його маса 60 тонни, довжина злітної смуги 100 м, а час розгону 2 мін?

 - Лижник масою 60 кг, у кінці спуску з гори має швидкість 10 м/с на горизонтальній ділянці він зупиняється за 40 з після спуску. Визначте модуль сили опору руху на цій ділянці.

 - На тіло діють дві під прямим кутом сили: 40 Н і 30 Н. Маса тіла 20 кг, початкова швидкість тіла дорівнює нулю, час розгону 4 с. яка швидкість тіла після припинення дії сили?

  1. Рефлексія - проблемне питання теми : чи "Діють закони Ньютона"? Експеримент (експериментальне завдання) по темі "Взаємодія тіл" Два візки масами m1 = 4 кг і m2 = 1 кг рухаються один назустріч одному. Швидкість першого візка V1 = 0,5 м/с. Яка має бути швидкість другого візка, щоб після непружного зіткнення обидва візки зупинилися? Відповідь.
  2. 1. Вирішіть завдання.  Задача1. Візок масою m1 = 1 кг рухається із швидкістю V1 = 2м/з і стикається з нерухомим візком масою m2 = 3 кг Визначите швидкість U візків після абсолютно непружного зіткнення.

      Рішення.

1. Складіть рівняння закону збереження імпульсу для непружного зіткнення:

2. Вирішіть рівняння відносно швидкості U: U = _______________________________________________________

3. Виконайте перевірку по розмірності [U] = _________________ = ____________________ 4. Підставте числові значення і отримайте відповідь: U = __________________ = _______________________

5. Відповідь. __________________________

6. Проведіть комп'ютерний експеримент і перевірте вашу відповідь.

 

 Задача2.

Візок масою m1 = 6 кг рухається із швидкістю V1 = 2 м/с і стикається з нерухомим візком. Визначте масу другого візка, якщо після непружного зіткнення візка рухаються із швидкістю U = 1.5 м/с. Відповідь. _________________________

 

Проведіть комп'ютерний експеримент і перевірте вашу відповідь.

  Задача3.

Два візки масами m1 = 6 кг і m2 = 10 кг рухаються один назустріч одному. Швидкості візків V1 = 1,4 м/с і V2 = 1,8 м/с відповідно. Визначте напрям і модуль швидкості візків після абсолютно непружного зіткнення. Відповідь. ___________________________ Проведіть комп'ютерний експеримент і перевірте вашу відповідь.

 Задача4.

Два візки масами m1 = 3 кг і m2 = 1 кг рухаються зі швидкостями V1 = 2м/з і V2 = 2 м/с один назустріч одному. Визначте кількість теплоти, яка виділиться при непружному зіткненні візків. Відповідь: _____________________________

Проведіть комп'ютерний експеримент і перевірте вашу відповідь.

 Дослідницьке завдання

Проведіть необхідні комп'ютерні експерименти і визначте, при якому співвідношенні мас візків відносні втрати механічної енергії при непружному зіткненні максимальні. Як мають бути спрямовані швидкості візків? Відповідь.

Максимальні втрати величиною ____% будуть у разі, якщо швидкості візків спрямовані _____________, причому m1/m2 = ___________________.

 Кількість виконаних завдань :____

Кількість помилок :_____

Ваша оцінка:______

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
17 березня 2019
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку