19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Метод розв'язуванння рівнянь (5 клас)

Про матеріал

Метою розробки методу було навчити розв'язувати рівняння учнів, яким дуже важко "зазубрити" правила знаходження невідомого. Дитині справді легше згадати ілюстрацію і провести аналогію.

Перегляд файлу

Рівняння? Легко!!!

А зараз трішки математики...

Ми всі стараємось відходити від стандартних методів зазубрювання на уроках. Проте ці методи, які були і є ефективними, не легко замінити, а дітям важко.

Ось яка розмова відбулась у мене з одним пятикласником:

  •                   Я отримав 5 балів за самостійну по рівняннях.
  •                   Як так вийшло? (це був учень з рівнем 9-10)
  •                   Та я просто правила не можу зазубрити.

Я замислилась чи можна спростити дитині задачу і прийшла до такого методу:

Крок 1. Перше, що треба запамятати – якщо дією у рівнянні є + або  -,  то шукати невідоме ми будемо також за допомогою дій + або -. Множення і ділення не підходить.

Аналогічно, якщо якщо дією у рівнянні є * або  “:”,  то шукати невідоме ми будемо також за допомогою дій * або “:”.

Крок 2. Проведемо логічну лінію, і називатимемо дії “*” і “+” діями на збільшення, а дії “-“ і “:” діями на зменшення.

Крок 3. Питання до учня: «Як ти думаєш, якщо взяти дію додавання і числа у цій дії заміняти хмаринками, то де буде найбільша хмаринка?»  І наводимо ілюстрацію:

 

+

 

=

 

«А при множенні?»

 

*

 

=

 

«При відніманні?»

 

-

 

=

 

«При діленні?»

 

:

 

=

 

 

 Крок4.  Правило: Якщо ми шукаємо велику хмаринку, то виконуємо дію на збільшення, якщо маленьку – то дію на зменшення. Причому, якщо у рівнянні ми маємо дії “+” або  “-“, то невідоме ми шукатимемо за допомогою дій “+” або  “-“, якщо маємо дії “*” або  “:” то невідоме ми шукатимемо за допомогою дій “*” або  “:”.

Такий метод розвязування рівнянь не виключає того, що дитина має знати компоненти основних арифметичних дій. Але це значно спрощує процес вивчення теми «Рівняння» у 5-х класах.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку