Метою розробки методу було навчити розв'язувати рівняння учнів, яким дуже важко "зазубрити" правила знаходження невідомого. Дитині справді легше згадати ілюстрацію і провести аналогію.
Рівняння? Легко!!!
А зараз трішки математики...
Ми всі стараємось відходити від стандартних методів “зазубрювання” на уроках. Проте ці методи, які були і є ефективними, не легко замінити, а дітям важко.
Ось яка розмова відбулась у мене з одним п‘ятикласником:
Я замислилась чи можна спростити дитині задачу і прийшла до такого методу:
Крок 1. Перше, що треба запам’ятати – якщо дією у рівнянні є “+” або “-“, то шукати невідоме ми будемо також за допомогою дій “+” або “-“. Множення і ділення не підходить.
Аналогічно, якщо якщо дією у рівнянні є “*” або “:”, то шукати невідоме ми будемо також за допомогою дій “*” або “:”.
Крок 2. Проведемо логічну лінію, і називатимемо дії “*” і “+” діями на збільшення, а дії “-“ і “:” діями на зменшення.
Крок 3. Питання до учня: «Як ти думаєш, якщо взяти дію додавання і числа у цій дії заміняти хмаринками, то де буде найбільша хмаринка?» І наводимо ілюстрацію:
|
+ |
|
= |
|
«А при множенні?»
|
* |
|
= |
|
«При відніманні?»
|
- |
|
= |
|
«При діленні?»
|
: |
|
= |
|
Крок4. Правило: Якщо ми шукаємо велику хмаринку, то виконуємо дію на збільшення, якщо маленьку – то дію на зменшення. Причому, якщо у рівнянні ми маємо дії “+” або “-“, то невідоме ми шукатимемо за допомогою дій “+” або “-“, якщо маємо дії “*” або “:” то невідоме ми шукатимемо за допомогою дій “*” або “:”.
Такий метод розв’язування рівнянь не виключає того, що дитина має знати компоненти основних арифметичних дій. Але це значно спрощує процес вивчення теми «Рівняння» у 5-х класах.