Тема уроку: « Осінній клопіт» за О. Копиленко
Мета: Розширити знання учнів про птахів; вдосконалювати читацькі навички, збагачувати словниковий запас учнів. Вчити розмірковувати, обмінюватись думками, слухати однокласників, ставити запитання до тексту, працювати в групах. Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи,
Обладнання: малюнки із зображенням птахів, відео до уроку, аудіозапис казки, картки для роботи в групах.
Хід уроку
1. Організація класу.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
2. Мотивація навчальної діяльності.
2.1.Вправа « Очікування» - Яким ви бачите наш урок?
(Цікавим, творчим, пізнавальним, навчальним, світлим…) . (На дошці прикріплене осіннє дерево. Діти повинні вибрати листочки зі словами своїх очікувань і прикріпити на дерево.)
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Артикуляційні вправи
а)Витягніть губи трубочкою
Зімкніть губи
Покажіть губами букву "О"
Оближіть губи
Зробіть язичком рухи маятника
б) Вимовте подані склади спочатку пошепки, а потім голосно; спочатку повільно, а потім швидко.
3.2. Гра „ Снігова грудка”.
Продовжте ряд:
Учні називають слова, які сказав вчитель і додають своє.
1) Туман, дощ, вітер, іній… .( мороз, сніг).
2) Весна, літо … (осінь, зима)
3) Вересень, жовтень, листопад,…(грудень, січень, лютий).
4. Перевірка домашнього завдання.
4.1. Гра „ Так чи ні ”.(Якщо правильна відповідь, то зелена цеглинка, а якщо ні – червона.)
4.2. Скласти павутинку (лексико-семантична робота в парі).
Осінь листочки
Дерево красуня
Осінь то плаче дощі за собою веде
Осінь іде то сміється
Погода дощова
Птахи мандрують
5. Вивчення нового матеріалу.
5.1. Складання пазлів птахів.(Продовжується робота в парі).
- Чи знаєте ви птахів, яких склали? Погляньте на екран. Зверніть увагу на те, які птахи? А чи бачили десь цих птахів?
5.2. Стратегія « Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися». Таблиця ЗХД.
Попросіть учнів назвати те, що їм відомо з цієї теми. Запишіть їхні ідеї в колонку „ Що знаємо? ”. Тепер попросіть учнів подумати, які вони мають запитання з цієї теми. Запишіть їхні запитання до таблиці у стовпчик „ Про що хочемо дізнатися? ”. Якщо необхідно, додайте кілька своїх власних запитань. Далі учням треба прочитати текст, прослухати розповідь вчителя. Учні повідомляють про те, що вони дізналися з тексту. Спочатку вони називають відповіді, які знайшли на свої запитання у підручнику, а потім – усі цікаві або важливі ідеї, які виявили. Учитель записує це до таблиці в колонку „ Про що дізналися? ”).
Знаємо |
Хочемо дізнатися? |
Дізналися |
|
|
Треба оберігати. |
Жива природа |
Скільки років живе? |
|
|
|
|
5.3. Повідомлення теми та мети уроку.
– Діти, сьогодні на уроці ми прочитаємо текст «Осінній клопіт» за О.Копиленком. Цей урок навчить нас виразно читати текст, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, висловлювати свої думки, розширить ваші знання про птахів. І не тільки, а й про інших тварин, які готуються до зими.
6. Усвідомлення нового матеріалу.
6.1. Читання тексту вчителем.
– Чому текст названо „ Осінній клопіт? ”.
6.2. Читання учнями (напівголосне).
–Чому для птахів настають неспокійні часи? (Тому що взимку немає корму для багатьох птахів)
–Що нового ви дізналися з тексту?
–Назвіть птахів і звірів, про яких ідеться в оповіданні? (зозуля, соловейко, іволга, ластівка, жайворонок, перепілка, зяблик, шпак, дятел, синиця, кажан, борсук, жаба, риба, рак, вуж, гадюка, ящірка, метелики, жучки, павуки)
6.3 Вибіркове читання ( по абзацах).
-- Полічіть скільки абзаців у тексті? Яким тоном треба його читати (передавати турботливість).
-- Зачитайте другий абзац. Як зимують кажан і борсук?
-- Знайдіть і прочитайте абзац у якому розповідається про птахів.
-- В якому абзаці повідомляється про те, як живуть тварини водойм?
-- Знайдіть і прочитайте абзац, в якому розповідається про зимівлю інших тварин.
7. Підсумок уроку.
Гра « Мікрофон»
- Який текст читали на уроці?
- Що запам’ятали про птахів?
- Що нового дізнались про птахів? ( Записують у таблицю ЗХД )
8. Рефлексія.
9. Домашнє завдання
Виразно читати текст « Осінній клопіт», підготувати стислий переказ.