2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Метод "Шість капелюхів" на уроці історії України (8 клас)

Про матеріал
Метод «Шести капелюхів» — це один з найдієвіших прийомів з організації мислення, розроблений англійським письменником, психологом і фахівцем в області творчого мислення Едвардом де Боно. Він допомагає розвивати гнучкість розуму, креативність, приймати правильні рішення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивний урок на основі методу «Шість капелюхів»

Номер слайду 2

Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної , активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання ( колективне, групове, навчання у співпраці), де і учень у вчитель є рівноправними суб’єктами навчання. Слово «інтерактив» прийшло до нас від слова «interact», де «inter»- взаємний і «act» – діяти. Таким чином, інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Номер слайду 3

Метод «Шести капелюхів» — це один з найдієвіших прийомів з організації мислення, розроблений англійським письменником, психологом і фахівцем в області творчого мислення Едвардом де Боно. Він допомагає розвивати гнучкість розуму, креативність, приймати правильні рішення.

Номер слайду 4

Мета уроку: засвоєння та корекція учнями опорних знань та навичок, здобутих впродовж вивчення теми «Київська держава наприкінці Х – першій половині ХІІ ст.»; Удосконалювати вміння учнів роботи в групах, пошуку історичних фактів, селекції історичних фактів за певними групами та критеріями, аргументації власної точки зору; Закріпити знання учнів про становлення козацтва, Нвціонально-визвольну війну українського народу середини XVII ст., добу Гетьманщини в українській історії;

Номер слайду 5

Розвиваюча мета уроку: - Розвивати логічне мислення учнів через такі операції як аналіз, порівняння, систематизація; - Підвищувати стилістичну культуру мовлення; - Розвивати зв’яне усне і писемне мовлення, критичне мислення і творчу уяву; - Розвивати вміння і навички правильного відбору історичних фактів і спів ставляти їх до певної категорії;

Номер слайду 6

Виховна мета: - Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість, любов до рідної держави та своєї історії, мови та свого народу. - Виховувати в учнів самостійність, мислення та кмітливість, вміння аргументувати і доводити власну позицію; - Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати. Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, художня культура, Українська література; Тип уроку: Інтерактивний урок Обладнання: схеми (шість капелюшків), текстові завдання, ілюстративний матеріал; кольорові олівці;

Номер слайду 7

Хід уроку 1.Організаційна частина уроку - Привітання - Перевірка присутності учнів - Підготовка до уроку 2. Актуалізація опорних знань учнів - Нагадування учням теми попереднього уроку

Номер слайду 8

3. Оголошення теми уроку та представлення методу «Шість капелюшків» учням: Учитель ділить клас на 4 рівні групи; кожна група повинна сісти поряд; Кожна група повинна обрати свого капітана команди, після чого жеребкуванням капітани обирають завдання для своєї команди у вчителя; Кожна команда має завдання: описати на 6 капелюхах діяльність однієї з запропонованих видатних осіб часів XVII-XVIII ст. в українській історії: Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Кирило Розумовський, Петро Дорошенко; Учитель роздає заготовки для кожної команди ( роздруковані шаблони 6 капелюхів), на яких діти будуть виконувати завдання;

Номер слайду 9

На 6 капелюхах потрібно зазначити: 1 капелюх: ким є особа, роки її правління 2 капелюх: прихід гетьмана до влади 3 капелюх: політична діяльність: погляди, кроки, прорахунки 4 капелюх: цікаві факти про одного з гетьманів 5 капелюх: прізвиська особи 6 капелюх: висновок про діяльність гетьмана на теренах України

Номер слайду 10

Капелюхи можуть бути зафарбовані учнями різними кольорами\підготовлені учителем до уроку, і відповідно кожен колір буде символізувати те, що потрібно записати у капелюсі.

Номер слайду 11

5. Представлення кожної команди - Після виконання завдання, кожна команда має по 2-3 хвилин та представлення своїх «Шести капелюхів» ; 6. Підбиття підсумків уроку - Учитель робить висновок уроку, називаючи , чого вдалося учням навчити та яких цілей вдалося досягти, впродовж інтерактивного уроку; 7. Інструктаж домашнього завдання: кожен учень має обрати видатну постать історії України (на вибір учня) та описати діяльність особи за допомогою методу «Шести капелюхів»

Номер слайду 12

Дякую за увагу!

ppt
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
2 березня
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку