Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної , активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання ( колективне, групове, навчання у співпраці), де і учень у вчитель є рівноправними суб’єктами навчання. Слово «інтерактив» прийшло до нас від слова «interact», де «inter»- взаємний і «act» – діяти. Таким чином, інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.
Мета уроку: засвоєння та корекція учнями опорних знань та навичок, здобутих впродовж вивчення теми «Київська держава наприкінці Х – першій половині ХІІ ст.»; Удосконалювати вміння учнів роботи в групах, пошуку історичних фактів, селекції історичних фактів за певними групами та критеріями, аргументації власної точки зору; Закріпити знання учнів про становлення козацтва, Нвціонально-визвольну війну українського народу середини XVII ст., добу Гетьманщини в українській історії;
Розвиваюча мета уроку: - Розвивати логічне мислення учнів через такі операції як аналіз, порівняння, систематизація; - Підвищувати стилістичну культуру мовлення; - Розвивати зв’яне усне і писемне мовлення, критичне мислення і творчу уяву; - Розвивати вміння і навички правильного відбору історичних фактів і спів ставляти їх до певної категорії;
Виховна мета: - Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість, любов до рідної держави та своєї історії, мови та свого народу. - Виховувати в учнів самостійність, мислення та кмітливість, вміння аргументувати і доводити власну позицію; - Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати. Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія, художня культура, Українська література; Тип уроку: Інтерактивний урок Обладнання: схеми (шість капелюшків), текстові завдання, ілюстративний матеріал; кольорові олівці;
3. Оголошення теми уроку та представлення методу «Шість капелюшків» учням: Учитель ділить клас на 4 рівні групи; кожна група повинна сісти поряд; Кожна група повинна обрати свого капітана команди, після чого жеребкуванням капітани обирають завдання для своєї команди у вчителя; Кожна команда має завдання: описати на 6 капелюхах діяльність однієї з запропонованих видатних осіб часів XVII-XVIII ст. в українській історії: Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Кирило Розумовський, Петро Дорошенко; Учитель роздає заготовки для кожної команди ( роздруковані шаблони 6 капелюхів), на яких діти будуть виконувати завдання;
На 6 капелюхах потрібно зазначити: 1 капелюх: ким є особа, роки її правління 2 капелюх: прихід гетьмана до влади 3 капелюх: політична діяльність: погляди, кроки, прорахунки 4 капелюх: цікаві факти про одного з гетьманів 5 капелюх: прізвиська особи 6 капелюх: висновок про діяльність гетьмана на теренах України
5. Представлення кожної команди - Після виконання завдання, кожна команда має по 2-3 хвилин та представлення своїх «Шести капелюхів» ; 6. Підбиття підсумків уроку - Учитель робить висновок уроку, називаючи , чого вдалося учням навчити та яких цілей вдалося досягти, впродовж інтерактивного уроку; 7. Інструктаж домашнього завдання: кожен учень має обрати видатну постать історії України (на вибір учня) та описати діяльність особи за допомогою методу «Шести капелюхів»